de test gegevens van een te 450 :list:
doma heeft er een uitlaat opgemaakt om het laatste uit de uitlaat tehalen
zie tabel
wat opvalt :
-doma kan geen veel betere prestatie krijgen met een andere uitlaat (van voor tot achter ) zeker niet met een enduro demper
- het verschil tussen een originele enduro en cross demper (open ) is erg klein vind ik dus heel raar
-de mensen van doma hadde nog geen originele motor gezien met zo een mooi koppel kurve
- het is gewoon een motor die 110% op punt staat
de cross demper huskie en met volledige doma uitlaat
de enduro demper huskie en met volledige cross uitlaat doma
450 op testbank
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Mooie grafiekjes , ik heb al vaker gezegt dat het weinig zitn heeft er een andere demper op te zetten .
Is het trouwens achterwiel vermogen of krukas vermogen?
Is het trouwens achterwiel vermogen of krukas vermogen?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
idee had ik al , maar ondanks dat best een net vermogenhuskie schreef:dat is krukas
maar wel heel leuk om te zien. Ik wil meer grafiekjes zien.
andere sproeiers etc andere timing
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
op die zelfde test bank heeft een honda cr 58-59pk grafiek heb ik niet maar heb ze wel gezien
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
gast , bedoel je dan een 250 2-t of een 450?Anonymous schreef:op die zelfde test bank heeft een honda cr 58-59pk grafiek heb ik niet maar heb ze wel gezien
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
En ze kunnen dat achterwiel vermogen weer terugrekenen door de weerstand van de versnellingsbak enz te metenhuskie schreef:Dat heeft met de software te maken. Je meet altijd aan het achterwiel.
Het is nml niet handig om het blok uit te bouwen en dan het primaire tandwiel aan een pc te koppelen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Bij een auto doen ze dat ook vaak zo, maar die hebben een enkelvoudig droge plaat koppeling is vaak helemaal te ontkoppelen.Rudy schreef:En ze kunnen dat achterwiel vermogen weer terugrekenen door de weerstand van de versnellingsbak enz te meten
Met een meervoudige natte platenkoppleing is dat wat moeilijker, waarschijnlijk onmogelijk.
Maar verder zijn ook de omgevings condities, zoals temperatuur, luchtdruk en vocht zoals ook op de grafiek te zien is, van belang. En ook het soort achterband en de bandenspanning. Verder de motor goed vasttrekken anders meet je ook nog slip.
Je moet dus altijd onder dezelfde omstandigheden meten.
Je moet zo'n meting relatief zien, maw je kunt heel goed het verschil zien tussen de beide dempers, maar absoluut zegt het vermogen en koppel niet zo heel veel. wel dat ie ongeveer 55hp heeft.
JE
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Het is mooi om verschillende motoren te vergelijken , op zo'n amerikaanse site stonden toen vermogenstesten van de 450 crossers , zat toch best wel wat vermogens verschil tussenJE schreef:Je moet dus altijd onder dezelfde omstandigheden meten.Rudy schreef:En ze kunnen dat achterwiel vermogen weer terugrekenen door de weerstand van de versnellingsbak enz te meten
Je moet zo'n meting relatief zien, maw je kunt heel goed het verschil zien tussen de beide dempers, maar absoluut zegt het vermogen en koppel niet zo heel veel. wel dat ie ongeveer 55hp heeft.
JE
edit:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
rm 250je (03 model , blijkt een complete replica van het 02 yz250 blok te zijn)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300