Beste forumleden,
nadat ik mijn koppelingsdeksel heb laten oplassen en deze terug gemonteerd had, werd het tijd olie bij te vullen.
Echter kan ik niet vinden tot hoever ik deze moet bijvullen.
ik geloof dat er ergens een boutje moet zitten welke je eruit moet draaien en waarbij je dan olie moet totdat het er daar uitloopt.
ik kan 3 grote bouten vinden maar 2 ervan zijn volgens mij alleen om de olie eruit te laten lopen, want die zitten helemaal onderaan het blok.
De derde is voor iets in het kickstart gedeelte vast te houden.
Zouden jullie mij misschien kunnen helpen?
Groetjes Mike
tot waar moet ik de olie bijvullen? ktm 125 1985
Moderator: ghulst
-
foto's zijn zichtbaar via album!
Ik denk dat je olieniveau via de imbus linksonder je achteras te peilen is.
Ik denk dat je olieniveau via de imbus linksonder je achteras te peilen is.
welke van de twee zou dat zijn?
er zit namelijk 1 imbus redelijk ver aan de linkerkant van het blok en eentje meer aan de rechterkant.
maar bijde echt heel erg onderaan het blok.
Ik had er tijdelijk 700 ml in gedaan, (zo vond ik het op internet)
maar nu zag ik als de motor aan liep dat er uit de pakking onderaan de cylinder benzinne spoot.
Is dit alleen een lekke pakking, of heeft dit misschien met meer te maken?
De motor loopt wel nog steeds.
groetjes Mike
er zit namelijk 1 imbus redelijk ver aan de linkerkant van het blok en eentje meer aan de rechterkant.
maar bijde echt heel erg onderaan het blok.
Ik had er tijdelijk 700 ml in gedaan, (zo vond ik het op internet)
maar nu zag ik als de motor aan liep dat er uit de pakking onderaan de cylinder benzinne spoot.
Is dit alleen een lekke pakking, of heeft dit misschien met meer te maken?
De motor loopt wel nog steeds.
groetjes Mike
lekt ie olie of benzine ? je bent niet echt duidelijk.
ervan uitgaande de]at het olie is , en alleen de versnellingsbak in olie draait , moet het daar vandaan komen.
beste maak je m schoon en kijk je even later waar de olie weg lekt.
als je m na het aftappen vult met de voorgeschreven 700 ml , dan is het goed , je hebt de drain-bout dan niet nodig .
wil je m toch gebruiken , dan zou ik de imbus bout achterop het blok kiezen die het hoogste zit , de rest van de bouten op de foto zitten allemaal te laag op het blok om bij 700 ml olie pas af te laten.
leuk te zien trouwens dat je toch nog hebt geinvesteerd in een nieuwe ketting
ervan uitgaande de]at het olie is , en alleen de versnellingsbak in olie draait , moet het daar vandaan komen.
beste maak je m schoon en kijk je even later waar de olie weg lekt.
als je m na het aftappen vult met de voorgeschreven 700 ml , dan is het goed , je hebt de drain-bout dan niet nodig .
wil je m toch gebruiken , dan zou ik de imbus bout achterop het blok kiezen die het hoogste zit , de rest van de bouten op de foto zitten allemaal te laag op het blok om bij 700 ml olie pas af te laten.
leuk te zien trouwens dat je toch nog hebt geinvesteerd in een nieuwe ketting
BIERTAKT crossen en zuupn
het is geen olie die lekt, maar benzinne, stond er zelf ook van te kijken, blokje loopt echter gewoon mooi.
kettinkje werd inderdaad wel tijd
ik weet niet of het er misschien mee te maken kan hebben, maar de cylinder is afgedraaid.
Zodat er een rotax max zuiger in paste, (omdat ik de ori zuiger nergens kon vinden)
verder is dat boutje bij het kickstart mechanisme volgen mij voor de kickstart zelf,
eenmaal uitgedraaid schoot deze namelijk naar voren...
kettinkje werd inderdaad wel tijd
ik weet niet of het er misschien mee te maken kan hebben, maar de cylinder is afgedraaid.
Zodat er een rotax max zuiger in paste, (omdat ik de ori zuiger nergens kon vinden)
verder is dat boutje bij het kickstart mechanisme volgen mij voor de kickstart zelf,
eenmaal uitgedraaid schoot deze namelijk naar voren...
hoi,
iemand enig idee of het koppelingsdeksel van deze motor http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr op mijn ktm sx 125 uit 1985 zal passen?
mvg Mike
iemand enig idee of het koppelingsdeksel van deze motor http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr op mijn ktm sx 125 uit 1985 zal passen?
mvg Mike