Check deze pagina's van Lars en Lars...groen vanaf CDI '91-'96 is zijstandaard beveiliging.
Je bedoelt waarschijnlijk de groene draad met zwarte ader ? Kan jouw uitsnede niet thuisbrengen. Kan mij alleen voorstellen dat als de motor draait, de CDI het circuit van de decompresseur dicht houd (circuit "Normaly Open"). Weer een van die beveiliginkjes is mijn eerste reactie. Maar bij jouw SR42 heb je toch helemaal geen decompressie relais
De scans van de WPHB'n zijn allemaal onduidelijk, de schema's van Lars zijn heel duidelijk. Kweet alleen niet of de Duitse BIGgetjes op dat punt hetzelfde zijn, want in het WPHB heb je een schema voor "Germany" and "All other countries"
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
t' Is niet de zijstandaard, ook niet de neutraal, ben op mijn rijdende 41 (1988 -91) aan het meten geweest maar vind het niet,..................ben bezig nogal wat draden te laten vervallen op de project Big van Tom en deze kabel doet iets wat ik niet weet of kan meten. Ben morgen zover dat ik kan testen, 't is of een MIN naar de CDI, een PLUS naar de CDI of de timer voor de decompressie.
Thx anyway voor het meedenken.
Gr
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
René , Vanwaar wil je het weten ?
heb je een probleem of wil je gewoon weten wat die draad doet , gewoon omdat die er zit ?
of wil je hem weghalen om de dr 15 gram lichter te maken,
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
[quote="biggie"]
wil je gewoon weten wat die draad doet , gewoon omdat die er zit ?
Als ik het decomp relais wil laten vervallen scheelt dat onnodige kabel, als ik niet weet wat dit kabeltje voor functie heeft dan moet ik een nieuw decomp schakelaartje aanschaffen (mag wat kostten!!).
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Het decomp relais losmaken, groen/zwart aan massa: starten en blijft lopen.
In het nieuwe schema komt de plus naar het start relais via de geel/groene kabel, de andere kant van het start relais op massa.
De gebruiker moet alleen niet vergeten de decompressie handel in te drukken anders blaast ie de startmotor op. Maar is hetzelfde als de jiffy vergeten of de koppeling niet trekken
Minimale schema komt op de MF website.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Dank je wel Lars, zie dat jij dat dus al had gedaan, jammer dat ik het niet eerder zag. Mijn Sr 41 is van 88 dus de kleuren zijn anders maar in principe is het gelijk, ook nog de knippers laten vervallen.
Al met al 500 gram minder gewicht.
A+
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
weet je wel hoe weinig moeite het kost om zelf 1 kg af te vallen, zolang ik dus zelf niet de moeite neem om een kilo of 5 tot 8 af te vallen dan ga ik me ook geen moeite doen om de Big te laten af vallen. Kan je net zo goed zo'n oranje ding kopen. met een gewicht van ruim 60kg voor het kale blok alleen zal het nooit een lichtgewicht worden.......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06