Dromen (zijn bedrog?)

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

we dwalen weer af, op zo'n draadje niet echt de bedoeling,
ik heb overigens nog wel een positieve bijdrage, vorig jaar in IJsland waren er ook 2 die met een Yamaha XT660 X (of zo) mee waren en dat is ook een erg fijne fiets met een helemaal uitgekristaliseerd blok en overal ter wereld geleverd (ivm onderdelen) met nog "ouderwetse" techniek, comfortabel en goedkoop te up graden naar een echte reiziger motor met goede vering en alles te koop voor bagage enzo. Ze zijn recent maar toch al redelijk goedkoop te vinden.
futurist
PS ik zou toch met de Big gaan
PS2 wel één kwetsbaar punt, de waterpomp zit gevoelig, daar moet je voorzorgen aan nemen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:ruimte genoeg nu in dat hoekje hahahaah sorry hahahaah
futurist
Ik heb idd een 5m2 aan ruimte terug ja en het is nu idd meer "in mijn hoekje languit liggen" 8)

futurist schreef:PS je kan in dat hoekje nu wel op een stapel geld gaan zitten.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ............ er komt een verbouwingkje aan
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:we dwalen weer af, op zo'n draadje niet echt de bedoeling,
Dus Rammelbak:
A. meld je wat vaker even in je eigen topic aub voor we het volzetten met de gebruikelijke kwats
B. wat is je budget voor de fiets ?
C. wat moet in jouw ogen de hoogte / gewicht / PK zijn waar i aan moet voldoen ?
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ............ er komt een verbouwingkje aan[/quote]

ja daar waren we toch van op de hoogte, verbouwinkje van een DR Big

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ik vind het juist heerlijk om al die kwats te zien/lezen. Tik dat woord voor de gein eens in bij Google en zie wat voor afbeeldingen dat als resultaat geeft :mrgreen: :toost:

Om toch weer wat controle te krijgen, zal ik wat meer uitleggen over de droom. Vooropgesteld, het is niet iets wat ik op korte termijn ga doen. Ik heb mezelf 'verplicht' om dit voor mijn 35e levensjaar wel voor elkaar te krijgen. Om een jaar te reizen moet ik dan wel op mijn 34e vertrekken en met mijn huidige 29 geeft me dat dus nog 5 jaar om het voor elkaar te krijgen. Dus kom maar op met de kwats, want er is nog aardig wat tijd te vullen :wink:

Het klinkt een beetje als een vreemde doelstelling, maar er zit zeker een redenering achter. In het kort: ik heb de meeste pogingen tot het behalen van een opleiding niet succesvol afgerond. Daarna ben ik voor bijna 5 jaar in de evenementenbouw gerold in het hartje van Leiden. Een redelijk kansloos en onregelmatig baantje zonder zekerheden waar ik me juist enorm in vermaakt heb. Daarover ga ik hier maar niet teveel uitweiden :twisted: Helaas betaalde het zo weinig dat ik er amper een motor op kon na houden. Via nog een omzwerving ben ik nu in een maatschappelijk geaccepteerde en verantwoorde degelijke baan verzeild geraakt met een goed toekomstperspectief, doorgroeimogelijkheden en goede opleidingsmogelijkheden. En ik vind er geen reet aan.
Nou ligt dat niet aan de baan, ik heb gewoon nog steeds geen zin om mee te draaien in het verwachtingspatroon van die maatschappij. Het 5 dagen werken en 2 dagen weekend kan ik nu na bijna 4 jaar nog steeds niet aan wennen.
Dus lang verhaal kort: ik wil minimaal een jaar pleite en daarna zie ik wel weer. Mijn huidige baan is daar juist wel weer een goede opstap voor. Dit keer ben ik hard bezig om mijn opleiding wel te halen. Met nog een paar jaar werkervaring erbij, geeft deze baan met opleiding een goede basis om op terug te vallen wanneer dat nodig is. In de kwaliteit controle in de industrie is altijd vraag naar mensen over heel de wereld. De paar jaar werkervaring die ik nog moet opdoen, geven meteen de kans om voldoende financiële middelen op te bouwen.

Op het moment begint de spaarrekening steeds voller te raken. Net voor het intreden van de nieuwe oldtimerregeling, heeft een vriend mijn oude zuipende Amerikaan weten te verpatsen in Polen, waar ze nog niet zo uitgemolken worden door de regering en juist een groeiende economie is. De mensen daar hebben ondertussen geld voor speeltjes en zodoende is de Hoerensloep daar begonnen aan een 3e leven. Plaatje bij het praatje over mijn oude liefde :verliefd:

Afbeelding

De hoerensloep heeft me twee ruggen opgeleverd. Afhankelijk van wat de Big gaat opbrengen, zal het budget daarmee zo rond de 3000 pleuro uitkomen voor een reismotor. Geheel en alleen afgaand op wat ik over de motoren gelezen heb, neig ik toch nog steeds naar de TT600R. Toegegeven, hij is niet zo potent als de KTM 640 Adventure, heeft ook wat minder goede vering en een wat achterhaald blok. Juist die iets oudere techniek, maakt het aantrekkelijk. Mocht er bijvoorbeeld om wat voor reden dan ook aan het frame gelast moeten worden, dan kan dat zonder problemen bij de Yamaha omdat die gewoon staal gebruikt. KTM heeft een prachtig sterk, licht en stijf frame gemaakt van Chroom Molybdeen staal. Mooie techniek, maar je kan het niet gewoon met een standaard elektrode lassen... Jaja, mijn overwegingen zijn misschien wat overdreven, maar zoals gezegd: ik heb nog zoveel tijd te vullen :slaan: En o ja, niet vergeten: ik ben een Big gewend. Daar kan toch bijna alleen maar op vooruit gegaan worden :roll:

Zo, dat is weer even genoeg over mijn ziel en zaligheid. Kom maar weer op met de kwats, dan ga ik een tijdje naar mijn muur staren. daar heb ik vanmiddag een whiteboard met de kaart van de wereld opgehangen van 1 bij 1,5 meter. Zo kan ik lekker kladderen, overpeinzen, aantekeningen maken en weer uitvegen en zowaar dus een beetje plannen. Iets wat me normaal nogal vreemd is. Wie weet is dit reisje nog wel ergens goed voor :zwaaien:

Afbeelding
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rammelbak schreef: en met mijn huidige 29 geeft me dat dus nog 5 jaar om het voor elkaar te krijgen.
Iets zegt me dat dit topic de tegenhanger van het cafe gaat worden de komende 5 jaar :lol:

Nu blijkt dat je lekker de tijd voor je plan genomen hebt kan ik alleen maar zeggen:
- maak zoveel mogelijk testritten op motoren ( liefst knopje met kick als backup ) waar over de wereld gezien heel veel van verkocht zijn en begin met inlezen op ADVrider / ARM.

Heel veel plezier met de voorpret en tijdens de uiteindelijke uitvoering !
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Nou maar hopen dat dit forum ook nog een paar jaar online blijft :wink:

Leo, je tip voor een 125cctje zal ik onthouden. Met het gunstige verbruik van dat ding, is weer een sterk pluspunt genoemd. Met een verbruik van 1:30 en een 20 liter tank (alle tijd dus zelf bouwen), is meteen een extreem goede actieradius gerealiseerd...

Met nog wat geduld is mijn knie hopelijk snel weer in orde. Dan zal ik eens een rondje door Nederland doen om bij wat mensen een paar testritten te maken :mrgreen:
:zwaaien:
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Rammelbak schreef:Nou maar hopen dat dit forum ook nog een paar jaar online blijft :wink:

Leo, je tip voor een 125cctje zal ik onthouden. Met het gunstige verbruik van dat ding, is weer een sterk pluspunt genoemd. Met een verbruik van 1:30 en een 20 liter tank (alle tijd dus zelf bouwen), is meteen een extreem goede actieradius gerealiseerd...

Met nog wat geduld is mijn knie hopelijk snel weer in orde. Dan zal ik eens een rondje door Nederland doen om bij wat mensen een paar testritten te maken :mrgreen:
KLR was een 250 :P Met een kerel van 100+kg (aan het begin van de reis) en nog eens 50kg baggage er op :P

Mijn keus zou uit gaan naar een XT600 (Al dan niet Ténéré).
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Drz400 schijnt ook wat te wezen.
Niet mijn mening want ze zijn er niet in t rood.
Een lichte motor lijkt me toch puur makkelijker uit de bagger te trekken.
Enduromondo al bekend ?
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

futurist schreef: het verhaal wat Thoran heeft geplaatst is niet bepaald een inspiratie want eigenlijk is ie zeer slecht voorbereid vertrokken.............

futurist
Klinkt mij eigenlijk heel herkenbaar (ook voor de motorclub waar we beiden lid van zijn).
Daarnaast had hij voor zover ik als leek kon beoordelen een gedegen voorbereiding, Garmin als navigatie, met uitgebreide kaarten als Back-Up, GPS tracker waarmee hij met 1 druk op de knop overal ter wereld om hulp kon vragen, motor (zo goed als geheel) gereviseerd, voldoende gereedschap en reserveonderdelen mee, en nog een totale motor in onderdelen achter gelaten op z'n kamer.

Zal eens op zoek gaan naar verslag deel 2
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Drie weken van huis weg, tijd om de balans op te maken. Ik heb ondertussen gekampeerd, in hostels, hotels en apartementen geslapen. On road, off road en alles daar tussenin gereden, rivieren overgestoken en ben illegaal de grens over gegaan. Als er iets zou missen of niet goed zou zijn aan de uitrusting had ik het ondertussen al gemerkt, hoop ik.
-------------------
Over de uitrusting; ik heb twee kleine tanktassen van wolfman aan de zijkant van de tank met daarin sea to summit drybags. Als ik niet kampeer hoef ik alleen de drybags mee te nemen en dan heb ik alles wat ik nodig heb bij. In de linker zit de toilettas, zakmes, schone onderbroek en normale broek. In de rechter de kaarten, tablet, telefoon, sd-kaartjes, oordopjes en opladers. Over het zadel heb ik wolfman waterdichte zadeltassen met links kleren en rechts kookspul. Daarboven ligt in de lengterichting een louis 50l bagagerol met de tent, matje en slaapzak. Het meeste gereedschap en reserveonderdelen zitten in een munitiekistje dat in het bagagerek schuift achter de linker zadeltas. De rest zit verspreid door de bagage. Mijn stoeltje en camelbak met lange slang zitten met spanbandjes en een netje aan de zijkant van de bagagerol.
-------------------------
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe nog best wel meegevallen is, ik had het moeilijker verwacht. Ik had ook verwacht iedereen meer te missen, meer heimwee te hebben en vooral meer technische tegenslag te krijgen.
Ik heb goede en minder goede dagen hoor, soms zit ik op alles en iedereen te haten en wil het voor geen meter terwijl het zonnetje schijnt en de weg goed is. Soms start je de dag met regen, moet je veel kilometers maken, is de weg slecht en glad en krijg je ook nog eens harde tegenwind terwijl het nog harder gaat regenen en toch zit je met een vette glimlacht op de motor. Ik ben er nog niet achter wat de reden daarvoor is.
Het alleen reizen bevalt me wel. Ik hoef met niemand rekening te houden, als ik een slechte dag heb stop ik na een paar kilometer op een mooie plek om te overnachten. Als het lekker gaat rijd ik tot het donker wordt en maak ik zo 400km op een dag. Als ik een heetwaterbron tegenkom kan ik daar een uurtje in gaan liggen chillen zonder iemands plan in de war te schoppen. Verder ben je alleen ook veel sneller geneigd om hulp te vragen of op iemand af te stappen voor een praatje. Zo kom je in allerlei gave situaties terecht. Of het nu achter op de scooter bij iemand door Istanbul racen op zoek naar banden voor de KLR is of een half uur met 20km/u achter twee fietsers aanrijden om met ze te kamperen is.
Alleen op reis heeft natuurlijk ook zijn minpunten. Er is niemand om op de motor en vooral bagage te passen als ik ff snel de winkel binnenren, dus alles wat echt niet gestolen mag worden moet mee de winkel in. Dat kost gewoon veel moeite en tijd. Als je aan het einde van de dag moe en hongerig bent is er niemand die de tent opzet terwijl jij eten kookt en na het eten is er meestal ook niemand om onder het genot van een lokale goudgele pretcilinder de gebeurtenissen van de dag door te nemen.
Ik ben dan ook erg blij met mijn tablet. Het is fijn om het thuisfront te kunnen volgen via facebook en zo nu en dan ook nog met een van je vrienden te kunnen chatten. In een hostel met wifi is dat mogelijk, maar als ik kampeer dan ga ik de tent in als het donker is en dat is nu rond acht uur. Dan kan ik echt nog niet slapen dus dan ben ik erg blij met de nieuwste series die ik toen er wel wifi was gedownload heb of de muziek die ik van te voren op een sd-kaartje heb gezet.
Ik had ook verwacht veel harder in de stress te schietten als dingen mis gaan of niet volgens plan. Tegen de verwachting in ben ik tot nu toe heel kalm gebleven. Ik denk dat dat grotendeels komt omdat het plan van de dag meer een richtlijn is die ik de avond van te voren bedenk. Het enige waar ik op mpet letten is dat ik niet te ver achter kom te lopen op schema voor de visas en dat ik binnen het budget blijf.
Oke ik heb al drie keer een deel opnieuw moeten typen, omdat ik met mijn dikke vingers incapabel op het toetsenbord van de tablet loop te typen dus ik ga ermee stoppen.
Het deel tussen de lijntjes hoef je alleen te lezen als je wilt weten wat ik allemaal bij heb en hoe.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Gewoon doen, en niet te lang uitstellen.
Mark-Twain-Quote.jpg
Mark-Twain-Quote.jpg (99.96 KiB) 2752 keer bekeken
Je bent een van de jongste hier binnen dit cluppie, maar je weet nooit.....wat er op je pad komt is onzeker, natuurlijk niet alleen vervelende dingen maar ook gewoon prettige dingen. Dingen die je horizon wat vertroebeld of verlegd. Zelf was ik van plan om na mijn Werktuigbouwkunde nog de opleiding Autotechniek te gaan doen in Apeldoorn, maar eenmaal "verliefd" is het er nooit meer van gekomen :roll:.

Klik >hier< ook eens trouwens
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Meer en meer ben ik er van overtuigd dat het zeker gaat gebeuren Marco. Semi-onbewust stoot ik vrouwelijk schoon met serieuze intenties toch al af :wink: Het blijft alleen wel iets voor over een (paar) jaar. Zoals uitgelegd wil ik bepaalde zaken eerst op de rit, voordat ik aan DE rit begin 8)

Het idee van een hele lichte motor heb ik een tijdje laten bezinken. Ik stuit op 1 probleem. De reismotor wordt een vervanger van de Big. Een tweede motor kan en wil ik er niet bij hebben. Mezelf kennende kan ik het dan niet laten om toch ook weer geld in de Big te stoppen. De beschikbare ruimte is er ook niet echt naar. De komende tijd op een 125cctje door Nederland cruisen is wat onpraktisch. In dit kikkerlandje is het toch vaak het gemakkelijkste om even de snelweg te pakken.

Blijf a.u.b. komen met de update's Thoran. De stijl bevalt me wel :mrgreen:
:zwaaien:
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Ouwe Reus schreef:Gewoon doen, en niet te lang uitstellen.
Mark-Twain-Quote.jpg
Je bent een van de jongste hier binnen dit cluppie, maar je weet nooit.....
29, jong? :twisted:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Rammelbak schreef: Blijf a.u.b. komen met de update's Thoran. De stijl bevalt me wel :mrgreen:
Ik ga op zoek, maar hij is volgens mij halverwege gestopt met updates schrijven. (Omdat hij toen een meisje tegenkwam en andere dingen interessanter vond :P), maar ik zal hem voor de verandering weer eens schoppen om iets op te schrijven :P
En natuurlijk heeft die lul geen foto gemaakt als bewijs dat hij echt bij de grens van China is geweest :roll: :slaan:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
huls
Berichten: 87
Lid geworden op: za jun 25, 2011 14:53

Ter voorbereiding zou je ook eens met deze mensen kunnen praten:

http://www.ride-onmotortours.com/index.html

Het aardige van hun manier van georganiseerd reizen is dat je dat kunt invullen hoe je wilt. Alleen, met de groep, met een gelijkgestemde ziel, zie maar. Kun je eens kijken hoe een dag alleen in den vreemde je bevalt
Denk zomaar dat ze je ook iets over motorkeuze kunnen vertellen.
Het zo mij niet verbazen als ze ook op de motorbeurs in februari aanwezig zijn.
huls
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Dit weekend heb ik voor het eerst test gereden op een Yamaha TT600R van '98. Niet de beste die op het moment te koop is, maar juist daarom wel betaalbaar. Wat me opviel:

- hij voelt klein als je een Big gewend bent, maar dat zal wel met alles zo zijn :roll: Het zadel zou ik liever verhogen zodat ik een grotere kniehoek houd. Met lange dagen zal dit een stuk prettiger zijn. Bijkomend voordeel is dat die strijkplank meteen een stuk comfortabeler wordt.
- stuur moet hoger!! Bij het staan op de stepjes hang ik onprettig voorover.
- in vergelijking met de Big knalt dit ding van zijn plek :mrgreen: Lekker licht en wendbaar en meer dan genoeg powerrrrr voor een rondje om de kerk of de wereld :wink:

De bewuste motor had ook een waslijst aan minpunten door achterstallig onderhoud. Daarom twijfel ik nogal of ik voor goedkoop of duurkoop moet gaan. Ook bij de duurdere motoren zullen bij een goede controle zulke punten naar voren komen.
Bij deze motor is de achterband glad en de voorband oud. De bijgeleverde noppenbanden hebben nog veel nop, maar zijn 11 jaar oud... Het kettingset is versleten, linksysteem van de achterschokbreker versleten, alle vloeistoffen oud en de carb is zwaar vervuild door lange stilstand. Dit wordt een hel om schoon te maken. Het is een twee-trappen carburateur. De overgang van de tweede trap zou naadloos moeten zijn. Bij deze motor zit er enkele seconden vertraging in.
Als laatste weet ik niet of de voorvork in orde is. Er zit wel een leuke dikke 46mm Paioli voorvork in, maar deze heeft weinig uitgaande demping :shock: Bij het inknijpen van de voorrem en inveren van de voorvork, veert deze net zo hard weer uit en deint nog één keer na. Nou is dat ding aan alle kanten af te stellen, dus misschien is het opgelost met onderhoud en afstelling.

Natuurlijk zijn er ook pluspunten. Het blok is kurkdroog, op geen enkel punt zweet er olie. Ja er zit wel olie in het blok :P Het blok klinkt ook goed en zonder een enkel bijgeluid. Er zit een nieuwe originele voorremschijf en blokken bij. Originele uitlaat, knipperlichten en spiegels zitten er ook bij. Het balhoofd voelt goed. Wiellagers, voor zover te voelen terwijl de wielen gemonteerd zijn, voelen ook goed.

Al met al gaat er toch al snel een aardig extra bedrag in de motor zitten voordat hij technisch helemaal naar mijn wensen is. Nou is bovenstaande vooral een aantekening en overpijnzing voor mezelf, maar ik sta niet geheel ongevoelig tegenover jullie mening :wink: Wat is wijsheid in dit geval?
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Misschien iets doorsparen en deze bekijken als het perse een TTR600 moet worden
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Ik zou zeggen koop die 600, maar hij is niet echt goedkoop , maar als het blok goed klinkt de rest valt wel mee.
Je wilt hem toch leren kennen? , set K 60 scouts erop, ketting set, vork olie,olie, filters , bougie
flesje carb reiniger in de tank en rijden, ik denk voor 370 euries erbij heb je hem goed rijdend,
als er geld en tijd is de andere problemen oplossen.
Anders is deze misschien wat, hij heeft wel meer leuks staan.
http://www.offroadcentrum.nl/index.php? ... &Itemid=53

of deze dan ben je meteen klaar

http://www.offroadcentrum.nl/index.php? ... &Itemid=53

Dat ziet er meteen heel anders uit, of niet
Het is wel zo als je zelf de problemen repareert heeft hij over een jaar geen geheimen meer voor je .
En voor deze Yammie is van alles te koop voor weinig, ik denk voor jou droom de brommer.
Koop meteen een goedkoop tentje en een slaapzak met matrasje en ga trippen in de buurt,
tripje Noord Frankrijk en terug, tripje Harz en terug , ineen paar dagen te doen, en je komt er meteen achter waarom alleen op reis zo leuk is.
Zoek de kleinste weggetjes op de kaart en het is net een wereld reisje, vreselijk verslavend. :mrgreen:
In no time ben je klaar voor het grote werk.

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ik denk dat ik het nog 1 dagje laat sudderen en dan nog een keer bel naar de 'lelijke' TTR600. Als de eigenaar nou een flink stuk van de prijs wil halen, dan koop ik hem. De garage heb ik in de afgelopen tijd opgeruimd/leeg verkocht zodat er tenminste weer sleutelruimte is (in plaats van een rustplaats voor diverse wachtende projecten...).

De Tenere's zijn geinig, maar niet helemaal wat ik zoek. Minder=beter. De grote tank is natuurlijk perfect, maar al het kuipwerk, het gewicht en het watergekoelde blok (bij de 660) hoeven van mij niet. Zo'n tank is ook vast wel pas te maken op een TTR600 :mrgreen:
:zwaaien:
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Vanmiddag heb ik weer testgereden op een TT600R. Dit keer eentje uit 2003 met 9500km op de teller. Het ding zag er echt perfect uit. Alle slijtagedelen zijn in orde en de km-stand lijkt wel echt te kloppen. Als er dan echt wat te zeiken moet zijn, dan zou dat de banden zijn. Dit zijn Pirelli's M21 uit 1999... Volgens mij zijn die zo hard geworden dat ze nooit meer slijten :mrgreen:

Zonder gekheid, het was een wereld van verschil met de vorige TT. De voorvork hoort dus wel gewoon goed aan te spreken en stevig gedempt te zijn. Een schone carb die ligt getuned is doet ook wonderen. Het hele zaakje rijd, remt en schakelt gewoon vanzelfsprekend en zonder nadenken. Ik ben helemaal verguld en heb mondeling toegezegd de motor te kopen.

Volgend weekend moet ik hem ophalen en zo snel mogelijk de oude noppenbanden op rijden. Waar zijn binnenkort beginnersritjes te rijden? :toost:

Plaatje bij het praatje:

Afbeelding

Nou begin ik toch te twijfelen over de Big. Ik had me voorgenomen om deze te verkopen. Twee motoren is qua garageruimte en financiële ruimte niet verstandig om te hebben. Dat is rationeel. Emotioneel blijft de Big zo'n geweldig lomp beest dat ik hem eigenlijk niet weg wil doen :verliefd:

De afgelopen tijd heb ik al enorm opgeruimd in de garage. Er gaan nog wat spullen weg binnenkort. Financieel is het nog wel te doen op dit moment... Dus voorlopig mag hij blijven. Misschien dat de Big in een later stadium, dichter naar mijn reis toe, toch weg gaat, maar voor nu heb ik nog geen haast.

Als de TT in de garage staat zal ik wat meer plaatjes schieten van het geheel.



Edit: ik zie nu pas dat het de Yamaha is die Leo een paar berichten terug als tip gaf :slaan: De vraagprijs was eigenlijk een stuk boven mijn budget. Uiteindelijk zijn we tot een heel fatsoenlijk bedrag gekomen van 2600 euro, maar dan wel zonder de extra onderdelen die hij nog heeft.
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rammelbak schreef: Edit: ik zie nu pas dat het de Yamaha is die Leo een paar berichten terug als tip gaf
En dat is nr 6 die ik aan een leuke brommer help met mijn Inet zoekhobby
:toost:

Hij zag er op de foto`s al zo goed uit voor zijn leeftijd dat ik vond dat je minimaal even moest gaan kijken als je toch voor een TT600R ging.
Heel veel plezier met de fiets !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Cool ding!

Gefeliciteerd! heel misschien de 23e een kort beginners ritje doen, rij ik daarna alleen wel ff verder om wat te zweten :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ik zet hem met een groot :?: in mijn agenda :D Het zal mij benieuwen hoe groot het verschil is met de Big :roll:
:zwaaien:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Van Harte, pracht ding, doet me denken aan mijn oer XR 600 "less is moore" maar
is dit teveel beginners?

http://www.motorvision.nl/warmesjokotoer.html

Anders hang je hem meteen vol met tassen en een tentje, is een mooie route om eens te voelen hoe zo'n beladen brommer rijd.


zaten vorig jaar wel wat pittige stukjes in :evil:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie