Husaberg, hoe goed gaat het met dit merk ??
Moderator: ghulst
@Huskie, de vering is achter te hard. Maar ik heb een FX470, kruising tussen een crosser en enduro, deze heeft de cross vering erin. Enduro zou iets zachter moeten zijn. Ik ben er zelf mee aan het stellen gegaan van buitenalf. Maar heb de vork en schokbreker naar Tragter gebracht, stukken beter nu. Kan misschien nog beter maar ik heb de kwaliteit niet om het te voelen
We kunnen jouw FX natuurlijk moeilijk vergelijken met die FE400 die ik voelde maar... ja ik had het gevoel dat die motor voor mij wel een heel eind van het soepele afzat. Ik vroeg toen ook meteen of er een andere veer op kon, wat toen geen probleem was. Maar die veer is natuurlijk niet alleen het probleem. Het probleem is die PDS. De PDS is bij harde klappen gewoon niet zo lekker als een link systeem.
Ik hoorde dat KTM een link systeem aan het testen was, dus...
Maar dat motortje zou ik graag in mijn frame hangen, echt waar.
Ik hoorde dat KTM een link systeem aan het testen was, dus...
Maar dat motortje zou ik graag in mijn frame hangen, echt waar.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bij mijn weten wilde men bij Husaberg al een jaar na invoering van de PDS af. Maar dit mocht niet van het oranje volk. Ook baas bij WP toch?
Bij mij is er geen andere veer opgezet achter, voor wel. Wat ik begreep was dat je achter een maat lichtere veer moet zetten dan voor je gewicht geadviseerd wordt. Tragter heeft het shimmen pakket veranderd om het aanspreken te verbeteren. Voor heb ik een zwaardere veer gekregen. Ik kreeg het advies om de veervoorspanning minimaal te houden, het schijnt dat het PDS systeem zichzelf harder maakt onder het rijden. Volgens mij moeten ze net als een oude twinshocker met twee veren gaan werken. Mijn oude Maico veert wel goed zonder link, zeg PDS van vroeger
Tijdens een rondleiding die ik heb gehad bij WP vertelde men al dat ze vanwege de explosieve groei in eerste montage, de ontwikkeling achterliep.
Bij mij is er geen andere veer opgezet achter, voor wel. Wat ik begreep was dat je achter een maat lichtere veer moet zetten dan voor je gewicht geadviseerd wordt. Tragter heeft het shimmen pakket veranderd om het aanspreken te verbeteren. Voor heb ik een zwaardere veer gekregen. Ik kreeg het advies om de veervoorspanning minimaal te houden, het schijnt dat het PDS systeem zichzelf harder maakt onder het rijden. Volgens mij moeten ze net als een oude twinshocker met twee veren gaan werken. Mijn oude Maico veert wel goed zonder link, zeg PDS van vroeger
Tijdens een rondleiding die ik heb gehad bij WP vertelde men al dat ze vanwege de explosieve groei in eerste montage, de ontwikkeling achterliep.
Nee Joop het is toch voornamelijk de rijder die een kampioenschap behaalt en dus maakt die PDS voor hun niet zoveel uit, hoewel ze zonder pds een half jaar eerder kampioen waren geworden
Hulde aan de rijders
Hulde aan de rijders
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Las een test in een Amerikaans blad, de 250 2t was de sterkste motor maar de achtervering kon dit vermogen absoluut niet kwijt worden. Ze schreven iets als een geweldige motor in een bok van een rijwielgedeelte, of iets in die strekking.
Denk trouwens ook niet dat de toprijders met standaard spul rijden! De mogelijkheid was er om een 2003 GP fiets van Husaberg te kopen. Kreeg je zo mee na de GP Des Nations. Alleen de vering werd eruit gehaald; moest weer ingeleverd worden bij WP!! (bron husaberg.org)
Denk trouwens ook niet dat de toprijders met standaard spul rijden! De mogelijkheid was er om een 2003 GP fiets van Husaberg te kopen. Kreeg je zo mee na de GP Des Nations. Alleen de vering werd eruit gehaald; moest weer ingeleverd worden bij WP!! (bron husaberg.org)
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
en welke motor komt daar als beste uit de test , maar die achterveering zijn die amerikanen idd niet echt over te sprekenjeroen1 schreef:Las een test in een Amerikaans blad, de 250 2t was de sterkste motor maar de achtervering kon dit vermogen absoluut niet kwijt worden. Ze schreven iets als een geweldige motor in een bok van een rijwielgedeelte, of iets in die strekking.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja, Yamaha kwam er niet slecht af. Was het geen gedeelde eerste plaats met Suzuki? Ik neem de bladen altijd mee naar het werk, dus kan het direct niet op zoeken. Het was dacht ik iets in de trant van dat Suzuki vorig jaar het betere rijwielgedeelte/vering had en Yamaha de lekkerste motor, en dit jaar andersom. Of zo??? Kawa komt iets van 4pk te kort en de Honda komt traag op gang.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
offtopicjeroen1 schreef:Ja, Yamaha kwam er niet slecht af. Was het geen gedeelde eerste plaats met Suzuki? Ik neem de bladen altijd mee naar het werk, dus kan het direct niet op zoeken. Het was dacht ik iets in de trant van dat Suzuki vorig jaar het betere rijwielgedeelte/vering had en Yamaha de lekkerste motor, en dit jaar andersom. Of zo??? Kawa komt iets van 4pk te kort en de Honda komt traag op gang.
Ik heb een test gelezen uit motocross action ofzo (test was redelijk kort ) maar daar zaten geen vermogens grafieken bij , zou je die test anders willen scannen.
Daar was de yz nr 1 , de rm 2 (met een compleet gekopieerd yz blok)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Wat dacht je hiervan? KTM gebruikt het merk Husaberg vooral als testmerk. Als het verschrikkelijk misgaat met nieuwe technieken, blijft de naam KTM buiten schot. Handige mannen daar in Mattighofen!
Daarmee wordt Husaberg absoluut geen slecht merk, maar wel net iets riskanter dan een KTM. Alleen de technieken die op de Husa's goed blijkt te zijn, vind je later op de KTM's terug.
Maar gelukkig denken ze bij KTM wel goed na voor ze iets bouwen, en over het algemeen hebben ze natuurlijk ook wel een aardige kennis van zaken. Ik zou me er niet al te druk om maken, die tegenwoordige Husa's zijn gewoon in orde.
Daarmee wordt Husaberg absoluut geen slecht merk, maar wel net iets riskanter dan een KTM. Alleen de technieken die op de Husa's goed blijkt te zijn, vind je later op de KTM's terug.
Maar gelukkig denken ze bij KTM wel goed na voor ze iets bouwen, en over het algemeen hebben ze natuurlijk ook wel een aardige kennis van zaken. Ik zou me er niet al te druk om maken, die tegenwoordige Husa's zijn gewoon in orde.
Nee Harry, helaas heeft husaberg toch nog de nodige problemen de afgelopen jaren. Ja misschien komt dit mede door KTM. KTM heeft ook een kwaliteits probleem gehad ?
Ze hebben lager problemen(gehad?) en tuimelaar problemen, maar misschien dat ze dat dit jaar hebben opgelost.
We zullen het moeten afwachten.
Nou kunnen die problemen mede door de berijders worden veroorzaakt.
Een race machine heeft nu eenmaal onderhoud nodig en misschien dat deze rijders te weinig ervaring hadden in het noodzakelijke gesleutel.
Ik lig wekelijks onder de motor voor onderhoud. Het is allemaal peanuts werk maar het moet wel gedaan worden, dus...
Zand heeft nu eenmaal een nogal onvriendelijk karakter.
Ze hebben lager problemen(gehad?) en tuimelaar problemen, maar misschien dat ze dat dit jaar hebben opgelost.
We zullen het moeten afwachten.
Nou kunnen die problemen mede door de berijders worden veroorzaakt.
Een race machine heeft nu eenmaal onderhoud nodig en misschien dat deze rijders te weinig ervaring hadden in het noodzakelijke gesleutel.
Ik lig wekelijks onder de motor voor onderhoud. Het is allemaal peanuts werk maar het moet wel gedaan worden, dus...
Zand heeft nu eenmaal een nogal onvriendelijk karakter.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?