Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik ben weer een beetje verliefd geworden op de Big. Gister heb ik hem sinds lange tijd weer eens goed gebruikt. Nu met grotere sproeiers (130) en een werkende voeding voor mn Tjap Tjoy. Vooral de grotere sproeiers hebben een goed effect. De motor start weer normaal, voelt een stuk soepeler en trekt vrolijk door tot de rode streep op de toerenteller. Hij geeft geen ploffen meer uit de uitlaat bij gas dicht en de kop en uitlaat zinderen niet meer van de hitte na een uur rijden.
Toch heb ik wat twijfel over de Big. Het is een beest van een machine en ik lach me elke keer weer slap als ik er op rijd. Maar ik heb voor mezelf een meer jaren plan uitgestippeld waar ik hard voor aan het sparen ben. Binnen een paar jaar wil ik een jaar onbetaald verlof nemen. In dat jaar wil ik zo veel mogelijk op een motor rond reizen, liefst richting Azië en Australië.
Of dat ook daadwerkelijk gaat lukken, weet ik nog niet zeker. Maar dromen mag altijd toch Wat voor mij wel vast staat, is dat als het door gaat de Big niet de aangewezen motor is voor mij. Hij is daar met mijn postuur toch net even wat te groot en vooral te zwaar voor. Ook het sleutelgemak, of juist het gebrek daar aan, vind ik een probleem voor onderweg. Daarom zit ik me voorzichtig te oriënteren richting een Yamaha TT600R vanaf bouwjaar 2000. Het apparaat is standaard voorzien van heel wat betere vering dan de Big (Öhlins achter en een 46mm Paioli voor! ), heeft een oerdegelijk en wereldwijd gebruikt luchtgekoeld blok met een goede onderdelenstroom. En het belangrijkste: hij is meer dan 50 kilo lichter dan de Big (volgens sommige opgave zelfs ruim 70 kilo!!).
Nu de grote vraag: zijn er hier ook mensen die ervering hebben met dit, of een vergelijkbaar, apparaat? Klopt mijn inschatting een beetje of kan ik veel beter voor een totaal andere motor kiezen? Alle ongezouten meningen en ervaringen zijn welkom
Toch heb ik wat twijfel over de Big. Het is een beest van een machine en ik lach me elke keer weer slap als ik er op rijd. Maar ik heb voor mezelf een meer jaren plan uitgestippeld waar ik hard voor aan het sparen ben. Binnen een paar jaar wil ik een jaar onbetaald verlof nemen. In dat jaar wil ik zo veel mogelijk op een motor rond reizen, liefst richting Azië en Australië.
Of dat ook daadwerkelijk gaat lukken, weet ik nog niet zeker. Maar dromen mag altijd toch Wat voor mij wel vast staat, is dat als het door gaat de Big niet de aangewezen motor is voor mij. Hij is daar met mijn postuur toch net even wat te groot en vooral te zwaar voor. Ook het sleutelgemak, of juist het gebrek daar aan, vind ik een probleem voor onderweg. Daarom zit ik me voorzichtig te oriënteren richting een Yamaha TT600R vanaf bouwjaar 2000. Het apparaat is standaard voorzien van heel wat betere vering dan de Big (Öhlins achter en een 46mm Paioli voor! ), heeft een oerdegelijk en wereldwijd gebruikt luchtgekoeld blok met een goede onderdelenstroom. En het belangrijkste: hij is meer dan 50 kilo lichter dan de Big (volgens sommige opgave zelfs ruim 70 kilo!!).
Nu de grote vraag: zijn er hier ook mensen die ervering hebben met dit, of een vergelijkbaar, apparaat? Klopt mijn inschatting een beetje of kan ik veel beter voor een totaal andere motor kiezen? Alle ongezouten meningen en ervaringen zijn welkom
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
geen persoonlijke ervaring mee, enig nadeel geen knopje tenzij je de TT600RE neemt maar die heeft volgens mij minder goede vering [ weet t niet zeker] en misschien wat hoog voor je.
Denk de beste wereldreis motor de transalp is, kan niks goed, is zwaar en heeft weinig pk maar oerbetrouwbaar en met knopje
Denk de beste wereldreis motor de transalp is, kan niks goed, is zwaar en heeft weinig pk maar oerbetrouwbaar en met knopje
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
heel veel dank!dhc6 Junior schreef:Dan zal ik vanavond beginnen om alle belangrijke gegevens over te zetten.
Het is alleen maar kopieren en plakken voor mij dus alleen beetje tijd.
De server staat bij mij thuis op me glasvezel verbinding dus heb er altijd een back-up van plus de kans is klein dat hij offline gaat.
T
Alle reacties op de tips die niets toevoegen hoeven er niet bij
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki schreef: Denk de beste wereldreis motor de transalp is, kan niks goed, is zwaar en heeft weinig pk maar oerbetrouwbaar en met knopje
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Je bent niet de eerste met die vraag en droom hahaha, maar veel hangt ook af van het budget lijkt mij.
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5592.30
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5592.30
Assumption is the mother of all fuck ups
Rammelbak, open even een nieuw topic voor deze wereldreisonderneming. Nu sneeuwen de tips en opmerkingen onder in de rest.
OJ
OJ
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di okt 15, 2013 22:50
- Locatie: Almere
Ik ben NU XD bezig met de tips en links aan het over zetten als back-up en altijd handing!!
Op merkingen zijn altijd welkom en als ze moeten worden vernieuwd gewoon effe zeggen.
Sleutel tips:
http://www.terminal-logic.nl/techniek/
Handige links:
http://www.terminal-logic.nl/links-2/
Gr T
Op merkingen zijn altijd welkom en als ze moeten worden vernieuwd gewoon effe zeggen.
Sleutel tips:
http://www.terminal-logic.nl/techniek/
Handige links:
http://www.terminal-logic.nl/links-2/
Gr T
Ik zat nog een beetje rond te kijken op jullie site, en zag dat jullie van plan waren om met carbon tanks te gaan maken. Waar je daarbij wel rekening moet houden is dat carbon slecht tegen impact kan. Ik ben ooit eens deze link tegengekomen, die dat probleem oplost door een aantal lagen Kevlar toe te voegen.dhc6 Junior schreef:Ik ben NU XD bezig met de tips en links aan het over zetten als back-up en altijd handing!!
Op merkingen zijn altijd welkom en als ze moeten worden vernieuwd gewoon effe zeggen.
Sleutel tips:
http://www.terminal-logic.nl/techniek/
Handige links:
http://www.terminal-logic.nl/links-2/
Gr T
(Geen idee of jullie hier zelf aan hadden gedacht)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Tom,dhc6 Junior schreef:Ik ben NU XD bezig met de tips en links aan het over zetten als back-up en altijd handing!!
Op merkingen zijn altijd welkom en als ze moeten worden vernieuwd gewoon effe zeggen.
Sleutel tips:
http://www.terminal-logic.nl/techniek/
Handige links:
http://www.terminal-logic.nl/links-2/
Gr T
Heel erg bedankt voor je moeite van mij en de rest
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Goed bezig Tomdhc6 Junior schreef:Ik ben NU XD bezig met de tips en links aan het over zetten als back-up en altijd handing!!
Op merkingen zijn altijd welkom en als ze moeten worden vernieuwd gewoon effe zeggen.
Sleutel tips:
http://www.terminal-logic.nl/techniek/
Handige links:
http://www.terminal-logic.nl/links-2/
Gr T
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
vandag den mooie rondje gerijden...:
Groeten,
Lars
Groeten,
Lars
Hoi Leo,
nee, de SR43 was mijn eerste Big
Ze heeft nu 850 cm³ en een dubbele Hayabusa uitlaat.
Ik gebruik ze als elke dag Big...
Groeten,
Lars
nee, de SR43 was mijn eerste Big
Ze heeft nu 850 cm³ en een dubbele Hayabusa uitlaat.
Ik gebruik ze als elke dag Big...
Groeten,
Lars
Klopt.
3 met kennteken en verzekeringsbeweijs, werken doe ik op nummer 4, SR41A-XXX op mij website.
Es zijn er 5 of zo chassissen in mijn opslagruimtje
Pleintje is dicht...
Groeten
Lars
3 met kennteken en verzekeringsbeweijs, werken doe ik op nummer 4, SR41A-XXX op mij website.
Es zijn er 5 of zo chassissen in mijn opslagruimtje
Pleintje is dicht...
Groeten
Lars
Stomme vraag, maar past het kuipwerk van een SR42 op een SR43? Ik vind de snavel (met die gaten aan de zijkant) van een SR42 veel gaver dan wat ik nu heb...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
forget it, zelfs nie leuk om pas te proberen maken.Thoran schreef:Stomme vraag, maar past het kuipwerk van een SR42 op een SR43? Ik vind de snavel (met die gaten aan de zijkant) van een SR42 veel gaver dan wat ik nu heb...
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
je kan natuurlijk wel van die gaten in het kuipwerk van de SR43 maken (ongeveer) maar met die diepte erin weer niet omdat erachter geen ruimte is.futurist schreef:forget it, zelfs nie leuk om pas te proberen maken.Thoran schreef:Stomme vraag, maar past het kuipwerk van een SR42 op een SR43? Ik vind de snavel (met die gaten aan de zijkant) van een SR42 veel gaver dan wat ik nu heb...
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Duidelijk. Dan hou ik mijn ogen niet open voor SR42 kuipwerk
Ik heb wel steeds meer een idee welke kleur de BIG moet gaan worden
Ik heb wel steeds meer een idee welke kleur de BIG moet gaan worden
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@Lars Mooie kleuren.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Leo thanks voor de tips,
http://www.tweedehands.nl/motoren/acces ... 30167.html
ik heb ze alle drie binnen, 2 voor op de nieuwe SR43, maar misschien komen daar de Duc dempers op, en één över" eventueel voor Rudi zijn SR43. Nu nog iemand vinden die de verbindingsbuizen voor me kan maken. (Lars??? please please, ben zo blij met de wholeshop replika)
Het zijn echt mooie dempers voor dat geld. Laser maakt alleen de alu uitvoering nog (vind ik niet zo mooi) en de rvs kost normaal € 290,= Nu nog een ophangbeugel bestellen of zelf maken. denk dat het er rete gaaf gaat uitzien 2 van die dikke dempers aan de kont tot aan het achterlicht net als bij al die dikke 1 en 2 cilinders van tegenwoordig.
http://www.tweedehands.nl/motoren/acces ... 30167.html
ik heb ze alle drie binnen, 2 voor op de nieuwe SR43, maar misschien komen daar de Duc dempers op, en één över" eventueel voor Rudi zijn SR43. Nu nog iemand vinden die de verbindingsbuizen voor me kan maken. (Lars??? please please, ben zo blij met de wholeshop replika)
Het zijn echt mooie dempers voor dat geld. Laser maakt alleen de alu uitvoering nog (vind ik niet zo mooi) en de rvs kost normaal € 290,= Nu nog een ophangbeugel bestellen of zelf maken. denk dat het er rete gaaf gaat uitzien 2 van die dikke dempers aan de kont tot aan het achterlicht net als bij al die dikke 1 en 2 cilinders van tegenwoordig.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06