Dromen (zijn bedrog?)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Zoals in 'het BIG café' al vermeld, heb ik de droom om binnen een paar jaar van nu, een jaar lang rond te gaan reizen. Of het ook gaat lukken weet ik nog niet, een kristallen bol heb ik niet Maar met dit topic kan ik wel alvast een beetje ideeën en adviezen opdoen. Dus houd je niet in en gooi alles eruit wat in je op komt.
Over de motor waar ik op zou gaan. Ondanks dat de Big een geweldige dijk van een motor is, zou het niet mijn eerste keus zijn om deze daarvoor te gebruiken. Voor een mannetje met het postuur 'gespierde spijker' is hij best pittig zwaar. Met andere reisjes heb ik al gemerkt dat minder meer is. Zo min mogelijk zooi en vooral zo min mogelijk gewicht. Het sleutelen aan de kant van de weg zie ik met een Big ook niet direct zitten. Er zit voor mij al net teveel niet direct nodig plaatwerk aan wat weg moet voordat ik ergens bij kan.
Mijn oog is nu gevallen op een Yamaha TT600R (of TTR600, kweet niet wat het nou officieel is). Op papier lijkt het een machine met van fabriek af al aardig leuke vering (Ohlins achter en Paioli voor). Het frame is verbeterd ten opzichte van de XT. Het blok is wel gewoon gebruikt in de XT600 en onderdelen zullen gemakkelijk op veel plekken te vinden zijn. De versie met knopje heeft juist standaard fabrieksvering en een zithoogte die 5 centimeter lager is. Voordeel of nadeel?
Zo, even voor mijn eigen herinnering de link van Ed: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5592.30 Nu heb ik even geen tijd, maar ik zie dat ik daar voorlopig genoeg leeswerk aan heb
Over de motor waar ik op zou gaan. Ondanks dat de Big een geweldige dijk van een motor is, zou het niet mijn eerste keus zijn om deze daarvoor te gebruiken. Voor een mannetje met het postuur 'gespierde spijker' is hij best pittig zwaar. Met andere reisjes heb ik al gemerkt dat minder meer is. Zo min mogelijk zooi en vooral zo min mogelijk gewicht. Het sleutelen aan de kant van de weg zie ik met een Big ook niet direct zitten. Er zit voor mij al net teveel niet direct nodig plaatwerk aan wat weg moet voordat ik ergens bij kan.
Mijn oog is nu gevallen op een Yamaha TT600R (of TTR600, kweet niet wat het nou officieel is). Op papier lijkt het een machine met van fabriek af al aardig leuke vering (Ohlins achter en Paioli voor). Het frame is verbeterd ten opzichte van de XT. Het blok is wel gewoon gebruikt in de XT600 en onderdelen zullen gemakkelijk op veel plekken te vinden zijn. De versie met knopje heeft juist standaard fabrieksvering en een zithoogte die 5 centimeter lager is. Voordeel of nadeel?
Zo, even voor mijn eigen herinnering de link van Ed: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5592.30 Nu heb ik even geen tijd, maar ik zie dat ik daar voorlopig genoeg leeswerk aan heb
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Hoi Rammelbak,
Dromen zijn er om uit te laten komen is mijn persoonlijke ervaring, en je kan beter ergens spijt van hebben dat je 't wel gedaan hebt als dat je 't niet meer kunt,
Dus gewoon gaan,............
En ja op wat voor motor, das een klein beetje afhankelijk van budget, je eigen gevoel, en wat je er mee wil uitspoken uiteraard
Maar ik denk dat een TT600R E geen verkeerde keuze is, lekker basic app, met weinig electronica,
Ook zou je eens kunnen kijken naar een KTM 640 adv, ook weinig electronica, redelijk basic, en normaal onderhoud, en gelijk een 28 ltr tank met redelijk rijcomfort, ( volgens mij ook wel een redelijke complete fiets voor jou doel)
Als je zelf niet kan of wil sleutelen,zijn deze fietsen ook in een ander land ook nog wel te repareren.
En de voorbereiding is al de helft van je feestje............
Suc6 met je ( natte) droom
Dromen zijn er om uit te laten komen is mijn persoonlijke ervaring, en je kan beter ergens spijt van hebben dat je 't wel gedaan hebt als dat je 't niet meer kunt,
Dus gewoon gaan,............
En ja op wat voor motor, das een klein beetje afhankelijk van budget, je eigen gevoel, en wat je er mee wil uitspoken uiteraard
Maar ik denk dat een TT600R E geen verkeerde keuze is, lekker basic app, met weinig electronica,
Ook zou je eens kunnen kijken naar een KTM 640 adv, ook weinig electronica, redelijk basic, en normaal onderhoud, en gelijk een 28 ltr tank met redelijk rijcomfort, ( volgens mij ook wel een redelijke complete fiets voor jou doel)
Als je zelf niet kan of wil sleutelen,zijn deze fietsen ook in een ander land ook nog wel te repareren.
En de voorbereiding is al de helft van je feestje............
Suc6 met je ( natte) droom
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Een vriend van mij heeft een TT600 gehad (helaas gestolen), maar dit model is meer op enduro gericht dan op travel. Daarom zitten er ook betere veren op en een betere achterbrug. Maar bijvoorbeeld een heel smal zadel. Ook de geometrie is wat nerveuzer.
Maar omdat jouw reis voor het merendeel on-road zal zijn, zou ik kiezen voor een meer straatgerichte motor. Een goede XT600 (met aangepaste veren voor je bagage) is denk ik de meest populaire wereldreizigersfiets, misschien inmiddels voorbijgestreefd door een GS.
Kijk ook eens op de site van advrider.com, maar dat zal je vast al gedaan hebben
Overigens bestaat de ideale reisfiets niet, het is altijd een compromis.
OJ
Maar omdat jouw reis voor het merendeel on-road zal zijn, zou ik kiezen voor een meer straatgerichte motor. Een goede XT600 (met aangepaste veren voor je bagage) is denk ik de meest populaire wereldreizigersfiets, misschien inmiddels voorbijgestreefd door een GS.
Kijk ook eens op de site van advrider.com, maar dat zal je vast al gedaan hebben
Overigens bestaat de ideale reisfiets niet, het is altijd een compromis.
OJ
Ik heb zo'n beetje over de hele wereldbol gezworven (rijdend/vliegend/lopend) en kan je misschien van dienst zijn met planning/visa ed. Maar, als je dit met meerderen wilt doen en ik kan in jouw periode, count me in. Maar wel met een Big.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Kijk, dit zijn overpeinzingen waar ik wat mee kan. Bedankt voor het meedenken, ondanks dat ik meteen aangeef dat de Big misschien het veld moet ruimen
Goed punt over de TTR Oene. Eigenlijk is het best verstandig om eerst eens te gaan testrijden op zo'n ding. Misschien til ik te zwaar aan de vering en vergeet zodoende het comfort. Een (veel goedkopere ) XT met wat investering in de vering zou misschien al goed genoeg zijn. Een GS zal het gelukkig nooit worden, ik wil juist zo licht mogelijk reizen. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik een beetje geïnspireerd ben door Ewan McGregor en Charley Boorman op, inderdaad, een BMW GS
KTM heb ik eerlijk gezegd niet overwogen. De waterkoeling vind ik 'lastig' voor onderweg en ik meende dat de onderhoudsintervallen veel dichter bij elkaar liggen. Of dat werkelijk zo is zal ik eens opzoeken.
Nou denk ik trouwens dat het grootste deel misschien juist offroad zal zijn. Niet hardcore blubber maar toch zeker ook weinig asfalt. Na wat rondrijden in het Oostblok, is mijn ervaring dat veel doorgaande wegen zelfs gravel zijn.
Hulp met planning/visa en dergelijke is meer dan welkom. Daar weet ik nog helemaal niets van! Aanhaken voor zolang als je wilt is ook geen punt, er staat nog niets vast. Zoals in het eerste bericht vermeld, is het wel iets voor over een paar jaar, dus je moet geen haast hebben Misschien is het voor de ervaring en de voorpret wel goed als ik me ook aanmeld voor de Vacances 2014
Wat er een beetje in mijn hoofd spookt is met wat slingers door Oost Europa. De cultuur en mentaliteit bevalt me daar wel en ik denk dat er nog veel te ontdekken is. Daarna wat hoog blijven en via Rusland, Kazachstan en Mongolië richting China. Zo worden de conflictgebieden in het Midden Oosten vermeden. China zelf zal een uitdaging worden. Wat ik heb begrepen is dat je daar als buitenlander niet zomaar op een motor mag rijden. Er is mij verteld dat je daarvoor een Chinees rijbewijs moet halen. En daarvoor moet je Chinees lezen en begrijpen... Een kleine uitdaging
In elk geval via China naar beneden richting India, Nepal, Burma en verder naar beneden, zoveel mogelijk over land richting Australië. Voor zover mogelijk met visa en dergelijke, hoop ik een strakke planning te kunnen vermijden. Wanneer een gebied leuk is, hoop ik dat het mogelijk is om er dan gewoon wat meer van te bekijken zonder dat de volgende verplichting wacht.
Grappig, de ideeën spoken al een tijdje door mijn hoofd. Nu het zo in tekst staat, voelt het ineens een stuk realistischer
Goed punt over de TTR Oene. Eigenlijk is het best verstandig om eerst eens te gaan testrijden op zo'n ding. Misschien til ik te zwaar aan de vering en vergeet zodoende het comfort. Een (veel goedkopere ) XT met wat investering in de vering zou misschien al goed genoeg zijn. Een GS zal het gelukkig nooit worden, ik wil juist zo licht mogelijk reizen. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik een beetje geïnspireerd ben door Ewan McGregor en Charley Boorman op, inderdaad, een BMW GS
KTM heb ik eerlijk gezegd niet overwogen. De waterkoeling vind ik 'lastig' voor onderweg en ik meende dat de onderhoudsintervallen veel dichter bij elkaar liggen. Of dat werkelijk zo is zal ik eens opzoeken.
Nou denk ik trouwens dat het grootste deel misschien juist offroad zal zijn. Niet hardcore blubber maar toch zeker ook weinig asfalt. Na wat rondrijden in het Oostblok, is mijn ervaring dat veel doorgaande wegen zelfs gravel zijn.
Hulp met planning/visa en dergelijke is meer dan welkom. Daar weet ik nog helemaal niets van! Aanhaken voor zolang als je wilt is ook geen punt, er staat nog niets vast. Zoals in het eerste bericht vermeld, is het wel iets voor over een paar jaar, dus je moet geen haast hebben Misschien is het voor de ervaring en de voorpret wel goed als ik me ook aanmeld voor de Vacances 2014
Wat er een beetje in mijn hoofd spookt is met wat slingers door Oost Europa. De cultuur en mentaliteit bevalt me daar wel en ik denk dat er nog veel te ontdekken is. Daarna wat hoog blijven en via Rusland, Kazachstan en Mongolië richting China. Zo worden de conflictgebieden in het Midden Oosten vermeden. China zelf zal een uitdaging worden. Wat ik heb begrepen is dat je daar als buitenlander niet zomaar op een motor mag rijden. Er is mij verteld dat je daarvoor een Chinees rijbewijs moet halen. En daarvoor moet je Chinees lezen en begrijpen... Een kleine uitdaging
In elk geval via China naar beneden richting India, Nepal, Burma en verder naar beneden, zoveel mogelijk over land richting Australië. Voor zover mogelijk met visa en dergelijke, hoop ik een strakke planning te kunnen vermijden. Wanneer een gebied leuk is, hoop ik dat het mogelijk is om er dan gewoon wat meer van te bekijken zonder dat de volgende verplichting wacht.
Grappig, de ideeën spoken al een tijdje door mijn hoofd. Nu het zo in tekst staat, voelt het ineens een stuk realistischer
KLR250?
Kom je sowieso mee tot aan de grens met China
Kom je sowieso mee tot aan de grens met China
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja de KTM Adv rijd rondjes om de TT met zn betere vering, 28 liter tank en is gelijk geschikt voor bagage, onderhoud weet ik niet zeker maar eens in de 6000km olie wissel en evt kleppen nakijken en een luchtfilter, zal minder of gelijk zijn als de TT.
Comfort? geen idee, gelijk of beter, veel mensen klagen over het getril wat idd meer is dan met de Big. [ je mag de mijne proefrijden, heeft alleen geen kuip en grote tank dus bijna geen wind bescherming]
Betrouwbaar? tja ligt er aan hoe er op gereden is, hou hem op toeren en niks aan de hand en gaat lang mee.
redelijk goedkoop tegenwoordig, sleutelen is makkelijker dan de Big en waterkoeling is zo makkelijk als slang en dop los en vloeistof er uit en slang vast en er weer in
Comfort? geen idee, gelijk of beter, veel mensen klagen over het getril wat idd meer is dan met de Big. [ je mag de mijne proefrijden, heeft alleen geen kuip en grote tank dus bijna geen wind bescherming]
Betrouwbaar? tja ligt er aan hoe er op gereden is, hou hem op toeren en niks aan de hand en gaat lang mee.
redelijk goedkoop tegenwoordig, sleutelen is makkelijker dan de Big en waterkoeling is zo makkelijk als slang en dop los en vloeistof er uit en slang vast en er weer in
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Je zet me wel aan het nadenken Zappa. Zeker na even wat specificaties opgezocht te hebben van de KTM. Als mijn knie weer in orde is, dan houd ik je graag aan je aanbod om eens even op jouw katoem een rondje te rijden
Thoran, is dat een reis die je zelf hebt gemaakt? Vertel, vertel, vertel!! Reisverhalen gaan er in als zoete koek!
Thoran, is dat een reis die je zelf hebt gemaakt? Vertel, vertel, vertel!! Reisverhalen gaan er in als zoete koek!
zeker weten ?Rammelbak schreef: Ondanks dat de Big een geweldige dijk van een motor is, zou het niet mijn eerste keus zijn om deze daarvoor te gebruiken.
Nagenoeg hagelnieuwe fiets ( gereviseerd blok ) met knopje voor een belachelijk lage 2e hands prijs.
Alles wat je wilt weten:
http://advrider.com/forums/showthread.p ... t=sibirski
Je moet wel ff een weekendje uittrekken om het allemaal te lezen.
Spoiler alert !
Conclusie is dat je de motorfiets moet nemen die jou persoonlijk het meeste aanstaat. De rest is BS
Doe je af en toe een update onderweg?
http://advrider.com/forums/showthread.p ... t=sibirski
Je moet wel ff een weekendje uittrekken om het allemaal te lezen.
Spoiler alert !
Conclusie is dat je de motorfiets moet nemen die jou persoonlijk het meeste aanstaat. De rest is BS
Doe je af en toe een update onderweg?
huls
`Rammelbak schreef:Je zet me wel aan het nadenken Zappa. Zeker na even wat specificaties opgezocht te hebben van de KTM. Als mijn knie weer in orde is, dan houd ik je graag aan je aanbod om eens even op jouw katoem een rondje te rijden
Thoran, is dat een reis die je zelf hebt gemaakt? Vertel, vertel, vertel!! Reisverhalen gaan er in als zoete koek!
Nee, een maat van mij is vorig jaar 5 maanden weg geweest. Is naar Tajikistan en Kirgyzië geweest. Als je wil kan ik wel eens kijken of ik zijn reisverhaal ergens kan vinden.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Tjonge, twee linkjes naar andere fora en er staan meteen 108 pagina's aan leesvoer te wachten. Het duurt wel even voor dat gedaan is Maar alle tijd, want voorlopig ben ik nog niet weg Huls. Dus plaatjes zullen nog lang duren Het enige wat ik me heb voorgenomen is dat ik het voor mijn 35e voor elkaar heb gekregen. Dat geeft me nog 5 jaar
Het advies voor wat betreft de motor is dus: veel testrijden Dus een keer rond raggen op de KTM van Zappa is niet alleen leuk maar ook erg nuttig. Ik heb ondertussen wat testen gelezen waarin de KTM 640 direct wordt vergeleken met de TT600R. Eigenlijk is de 640 op alle fronten beter maar in zijn geheel wel zenuwachtiger.
Als je het reisverhaal kan vinden dan is dat altijd welkom Thoran.
Het advies voor wat betreft de motor is dus: veel testrijden Dus een keer rond raggen op de KTM van Zappa is niet alleen leuk maar ook erg nuttig. Ik heb ondertussen wat testen gelezen waarin de KTM 640 direct wordt vergeleken met de TT600R. Eigenlijk is de 640 op alle fronten beter maar in zijn geheel wel zenuwachtiger.
Als je het reisverhaal kan vinden dan is dat altijd welkom Thoran.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zenuwachtig? t is een zware offroad met dakar genen, ding is zo stabiel als wat in zand, korte bochten is juist wat werken.
of bedoelen ze het motorkarakter?
nu ja kom maar eens rijden als de banden wat versleten zijn
of bedoelen ze het motorkarakter?
nu ja kom maar eens rijden als de banden wat versleten zijn
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Het is een beetje een Godwin, maar avontuur zit niet in de spullen die hebt, avontuur zit in je hoofd. Je bent op een Sparta naar Sparta geweest, ik op een oude Zündapp en met een loodzware tent naar Parijs.
Bedenk dat het overgrote deel van de wereldbevolking het op een motor doet met minder dan 500 cc. En daar raggen ze jarenlang mee over moorddadige wegen met 3 varkens achterop.
Maar het blijft leuk om te discussiëren over voor en nadelen, ga er dus vooral mee door. Uiteindelijk sla je alle adviezen in de wind en ga je op de motor waar je verliefd op bent geworden.
OJ
Bedenk dat het overgrote deel van de wereldbevolking het op een motor doet met minder dan 500 cc. En daar raggen ze jarenlang mee over moorddadige wegen met 3 varkens achterop.
Maar het blijft leuk om te discussiëren over voor en nadelen, ga er dus vooral mee door. Uiteindelijk sla je alle adviezen in de wind en ga je op de motor waar je verliefd op bent geworden.
OJ
DR-Big schreef:Het is een beetje een Godwin, maar avontuur zit niet in de spullen die hebt, avontuur zit in je hoofd. Je bent op een Sparta naar Sparta geweest, ik op een oude Zündapp en met een loodzware tent naar Parijs.
Bedenk dat het overgrote deel van de wereldbevolking het op een motor doet met minder dan 500 cc. En daar raggen ze jarenlang mee over moorddadige wegen met 3 varkens achterop.
Maar het blijft leuk om te discussiëren over voor en nadelen, ga er dus vooral mee door. Uiteindelijk sla je alle adviezen in de wind en ga je op de motor waar je verliefd op bent geworden.
OJ
de Big dus, belangrijk is idd te gaan op de motor waar je wat bij voelt, die je kent en die je technisch kan dromen, een stuk plastic verwijderen om te sleutelen boeit je niet als je zonder deadline op weg bent
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Eerste stukje van het reisverhaal teruggevonden:
De eerste week begon natuurlijk met de eerste dag. R zou tot aan de Duitse grens met me meerijden en stond strak om negen uur voor de deur. Ik was natuurlijk nog hard aan het inpakken en de allerlaatste dingetjes aan het regelen.
Om tien uur was het dan toch zover, tijd om de KLR aan te trappen en weg te rijden. De KLR had andere plannen en besloot niet te willen starten. Geen paniek, ik heb ondertussen redelijk wat ervaring met aanduwen en ze kwam sputterend tot leven.
R reed achter me en de eerste stop was een benzinestation, waar R me bezorgd kwam vragen hoeveel olie ze ook alweer verbruikte. Niet zo veel maar heb misschien wat veel bijgevuld en de uitlaat is van het oude blokje, dus dat zal het wel zijn.
Bij de Duitse grens zwaaide ik R gedag en kon het avontuur echt beginnen. Dat vond de KLR ook en ergens in de middag in een duitse stad besloot ze zomaar uit te vallen. Na een grondige inspectie (lees: een keer tegen de band aanschoppen, op mijn hoofd krabben en een rondje om de motor lopen) was het euvel snel gevonden. Door de hitte van het motorblok had zich een fuel lock in het benzinefilter gevormd dus dat was snel verholpen.
De kilometers schoten voorbij en voordat ik het wist was ik in Petersberg, Duitsland. Daar had ik een couch-surfing adres gevonden voor de nacht. Ik was vroeg dus heb eerst de slechste snitzel van heel Duitsland naar binnen gewerkt terwijl ik de klr mooi kon zien vanuit het raam. Ik probeerde mijn host Cristina te bellen maar geen gehoor, ik had ook het huisadres gekregen en een adres van het feestje waar ze later die avond zou zijn.
Na veel heen en weer rijden tussen beide adressen, internet proberen te fixen bij de Mcdonalds en een totale electra faal van de KLR heb ik Cristina toch gevonden. Ik was precies op tijd voor het verjaardagsfeestje van haar collega en we hebben een super gezellige tijd gehad. Ik heb een hele berg hapjes gegeten, taart gekregen en een super gaaf spel gespeeld in het Duits, Engels, Roemeens en vast nog wat andere talen. Om één uur was het tijd om te gaan slapen, ik was voldaan maar totaal gesloopt van deze dag die om zes uur begon.
De rest van de dagen zal ik niet zo uitgebreid vertellen want dan is de accu van de tablet leeg.
De tweede dag wilde ik eigenlijk naar Munchen rijden maar na de dag ervoor kon ik de concentratie er niet echt bijhouden en het couch-surfing adres waar ik hoopte te gaan slapen was niet beschikbaar. Na een kort dagje heb ik besloten om een hostel of een camping te zoeken en de zondag erna wat klein onderhoud aan de KLR te doen en kleppen te stellen. Het werd een camping en ik ben de eerste nacht zo koud geworden dat ik om drie uur besloten heb om maar in de hal van het verwarmde toiletgebouw te gaan slapen. De nacht erna mocht ik van de lieve campingmevrouw in de gezamelijke ruimte slapen.
In Italië was het gigantische hostel vol en heb ik vooral hongerige skiers ontweken. Na een snelle stop bij de supermarkt en de computer van het informatiehokje ben ik naar mijn volgende slaapplek gereden. Het was inmiddels donker en de weg was steil, glad en bochtig. Na vijf kilometer billenknijpen kon ik de KLR in een garage parkeren en zelf neerploffen in een grote kamer met tweepersoons bed en een bank.
De KLR blijkt veel olie te verbruiken het plan is op dit moment om in turkije een plek met gereedschap te vinden en daar de zuigerveren en olieschraapveer te vervangen. Tot die tijd blijf ik rondrijden met 5l lidl-olie achterop en elke tankbeurt ook de olie bijvullen.
De dagen in Kroatie zijn nat en winderig geweest en het is heel moeilijk om aan een goedkope kamer te komen. Overal staan bordjes appartemani en zimmer maar uiteindelijk zijn die alleen open in het seizoen. Alle hostels zijn vol en reserveren of een couch-surfing adres vinden is moeilijk als je geen internet hebt. Ik heb de afgelopen dagen veel te veel kilometers gemaakt op zoek naar een kamer dus ik ga morgen alleen op zoek naar een goedkope kamer waar ik paar dagen kan chillen.
Kusjes uit Kroatie
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ik ga 'm op een later tijdstip even lezen Thoran. Op het moment probeer ik het wonderbaarlijke verhaal op ADVrider te lezen waar Huls eerder een link naar geplaatst heeft. Elke keer als ik een pagina heb gelezen, is er aan de achterkant van het draadje weer een pagina bij gekomen! Ik begon gister met lezen toen er nog 101 pagina's waren. Nu zit ik op pagina 22 en het draadje heeft ondertussen 121 pagina's
Rammelbak schreef:Ik ga 'm op een later tijdstip even lezen Thoran. Op het moment probeer ik het wonderbaarlijke verhaal op ADVrider te lezen waar Huls eerder een link naar geplaatst heeft. Elke keer als ik een pagina heb gelezen, is er aan de achterkant van het draadje weer een pagina bij gekomen! Ik begon gister met lezen toen er nog 101 pagina's waren. Nu zit ik op pagina 22 en het draadje heeft ondertussen 121 pagina's
die pagina's waren er eerder ook al en "komen er dus niet bij" want zo werkt dat bij adv rider, als je het wil weten hoeveel het er zijn dat moet je een paar keer de laatste openen en dan zie je wanneer er geen meer bijkomen.
het verhaal wat Thoran heeft geplaatst is niet bepaald een inspiratie want eigenlijk is ie zeer slecht voorbereid vertrokken.............
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Het stuk van Thoran heb ik gelezen en vind ik juist heel herkenbaar
Hmm... soms voel ik me toch aardig digibeet Ik had verwacht dat je altijd het laatste paginanummer ziet. Dom, dom, dom 322 pagina's, ik heb er dus nog maar 300 te gaan
Hmm... soms voel ik me toch aardig digibeet Ik had verwacht dat je altijd het laatste paginanummer ziet. Dom, dom, dom 322 pagina's, ik heb er dus nog maar 300 te gaan
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
leuke enduro maar geen reismotor, volgens mij geen knopje en zeker geen balhoofdsteun voor kuip en ook geen gedempt achterwiel denk ik.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ruimte genoeg nu in dat hoekje hahahaah sorry hahahaah
futurist
PS je kan in dat hoekje nu wel op een stapel geld gaan zitten.
futurist
PS je kan in dat hoekje nu wel op een stapel geld gaan zitten.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
lol
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997