Kijk, dit zijn overpeinzingen waar ik wat mee kan. Bedankt voor het meedenken, ondanks dat ik meteen aangeef dat de Big misschien het veld moet ruimen
Goed punt over de TTR Oene. Eigenlijk is het best verstandig om eerst eens te gaan testrijden op zo'n ding. Misschien til ik te zwaar aan de vering en vergeet zodoende het comfort. Een (veel goedkopere

) XT met wat investering in de vering zou misschien al goed genoeg zijn. Een GS zal het gelukkig nooit worden, ik wil juist zo licht mogelijk reizen. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik een beetje geïnspireerd ben door Ewan McGregor en Charley Boorman op, inderdaad, een BMW GS
KTM heb ik eerlijk gezegd niet overwogen. De waterkoeling vind ik 'lastig' voor onderweg en ik meende dat de onderhoudsintervallen veel dichter bij elkaar liggen. Of dat werkelijk zo is zal ik eens opzoeken.
Nou denk ik trouwens dat het grootste deel misschien juist offroad zal zijn. Niet hardcore blubber maar toch zeker ook weinig asfalt. Na wat rondrijden in het Oostblok, is mijn ervaring dat veel doorgaande wegen zelfs gravel zijn.
Hulp met planning/visa en dergelijke is meer dan welkom. Daar weet ik nog helemaal niets van! Aanhaken voor zolang als je wilt is ook geen punt, er staat nog niets vast. Zoals in het eerste bericht vermeld, is het wel iets voor over een paar jaar, dus je moet geen haast hebben

Misschien is het voor de ervaring en de voorpret wel goed als ik me ook aanmeld voor de Vacances 2014
Wat er een beetje in mijn hoofd spookt is met wat slingers door Oost Europa. De cultuur en mentaliteit bevalt me daar wel en ik denk dat er nog veel te ontdekken is. Daarna wat hoog blijven en via Rusland, Kazachstan en Mongolië richting China. Zo worden de conflictgebieden in het Midden Oosten vermeden. China zelf zal een uitdaging worden. Wat ik heb begrepen is dat je daar als buitenlander niet zomaar op een motor mag rijden. Er is mij verteld dat je daarvoor een Chinees rijbewijs moet halen. En daarvoor moet je Chinees lezen en begrijpen... Een kleine uitdaging
In elk geval via China naar beneden richting India, Nepal, Burma en verder naar beneden, zoveel mogelijk over land richting Australië. Voor zover mogelijk met visa en dergelijke, hoop ik een strakke planning te kunnen vermijden. Wanneer een gebied leuk is, hoop ik dat het mogelijk is om er dan gewoon wat meer van te bekijken zonder dat de volgende verplichting wacht.
Grappig, de ideeën spoken al een tijdje door mijn hoofd. Nu het zo in tekst staat, voelt het ineens een stuk realistischer