Na met plezier op mijn Yamaha FZ750 gereden heb ik er iets heel anders naast gekocht, jawel een DR800S. Dus naast mijn motor-forum account ook gelijk een noppenforum account aangemaakt want heb gelijk wat expertise nodig helaas...
Want via marktplaats een goed uitziende DR gevonden met 35.000 op de teller maar wel een ratelend/los ketting-achtig geluid. De particulier die hem verkocht heeft toen laten checken of het iig niet de krukaslagers waren maar het geluid komt van een ketting, dus heb wat van de prijs afgehaald om dit te kunnen laten repareren (weet wel wat van techniek, maar heb mn motor ook graag beetje veilig

Heb daarna bij een dealer de balansasketting laten spannen en nog wat nodig onderhoud laten doen om er met veel plezier op te kunnen gaan rijden. Maar bij stationair draaien, vooral met ingeknepen koppeling, was er ook wat geluid te horen dus de dealer (road-house.nl in vlaardingen, heel aardige man) besloot ook even een kijkje te nemen naar de koppelingslagers.
Hij belde me die dag op dat ik even moest komen kijken

Blijkt de as van de koppeling de versnellingsbak in (prise-as?) veel speling te vertonen, waarschijnlijk een lager in de bak kapot (?). Een (te) dure reparatie voor mij nu en misschien uberhaupt...
Wie kan mij bijstaan een keuze te maken of een betere keuze toe te voegen?
- Dit blok laten repareren bij de dealer, we weten niet of er meer kapot is dus >800E?
- Dit blok samen met een wat technischere vriend zelf uit elkaar halen?
- De motor doorverkopen aan iemand die smult van zo'n klusproject want motor voor de rest in erg goede staat dus te zonde om weg te doen?
Graag jullie ongezoute mening

Sven