atf in carter
Moderator: ghulst
@ Huskie. Kan je oorspronkelijke bericht niet meer vinden, maar heb jij eens wat geplaatst over ATF olie in het carter? Welke viscositeit en hoevaak wisselen? Heb namelijk het probleem dat mijn koppeling met de gebruikelijke olieen niet volledig vrij maakt.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Pruus, ik heb er een topicje van gemaakt.
via de zoek knop kreeg ik wel een aantal topics, maar waarschijnlijk niet die jij bedoelde.
ATF is altijd 7,5 sae volgens mijn gegevens.
Gear olie kun in diverse sae kopen maar heeft een andere codering.
sae 75 t/m 90.
ATF is gemaakt voor de automobiel en kunnen dopes bevatten die de koppeling doen slippen. Ik gebruik een huismerk Gomma.
Afhankelijk hoe heet hij is geworden ververs ik elke 15 uur.
Als hij erg heeft gestonken(hitte) verschoon ik meteen.
O ja Pruus, ik krijg mijn motor ook niet of bijna niet gestart met de motor in de versnelling. Ligt aan het type kopeling en toleranties. Het kruipen van de motor hoeft niet, kabel iets strakker zetten.
via de zoek knop kreeg ik wel een aantal topics, maar waarschijnlijk niet die jij bedoelde.
ATF is altijd 7,5 sae volgens mijn gegevens.
Gear olie kun in diverse sae kopen maar heeft een andere codering.
sae 75 t/m 90.
ATF is gemaakt voor de automobiel en kunnen dopes bevatten die de koppeling doen slippen. Ik gebruik een huismerk Gomma.
Afhankelijk hoe heet hij is geworden ververs ik elke 15 uur.
Als hij erg heeft gestonken(hitte) verschoon ik meteen.
O ja Pruus, ik krijg mijn motor ook niet of bijna niet gestart met de motor in de versnelling. Ligt aan het type kopeling en toleranties. Het kruipen van de motor hoeft niet, kabel iets strakker zetten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Huskie bedankt voor reactie. Zou je het aandurven om een goeie ATF olie in het carter te doen die gebruikt word voor stuurbekrachtigingen? Deze is extreem dun en helpt misschien het probleem van de kruipende motor, en dus vaak afstervende motor, te verhelpen.
En hoe gedraagd zich een koppelinghuis dat ingeslagen is, ook door het slecht vrijmaken?
En hoe gedraagd zich een koppelinghuis dat ingeslagen is, ook door het slecht vrijmaken?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
ik zou dat niet durven proberen, misschien zijn de smeereigenschappen helemaal onvoldoende voor je transmissie enzo. Ik gebruik nu Denicol Trans Special Syn10 en ben daar zeer tevreden over.pruus schreef: Zou je het aandurven om een goeie ATF olie in het carter te doen die gebruikt word voor stuurbekrachtigingen?
Ik heb dat probleem al met 2 Huskies gehad, en het resulteerde telkens idd in het bekende "verder kruipen" met ingeknepen koppelingshendel. Gewoon je koppelingsklauw demonteren, de ingeslagen "tandjes" voorzichtig terug vlak vijlen, goed schoonmaken en alles terug monteren. Controleer dan zeker ook de vrije lengte van de drukveerjes: die zouden allemaal even lang moeten zijn. Indien niet, kan het gebeuren dat de drukplaat schuin tegen de koppelingsplaten blijft schuren, wat ook resulteert in een "kruipende" koppeling.pruus schreef:
En hoe gedraagd zich een koppelinghuis dat ingeslagen is, ook door het slecht vrijmaken?
Keep on smiling!
Die dunne atf gebruik ik(wel gemixt) in mijn vorken. Lekker spul.
Ga maar voor de gewone atf en laat dat hele dunnen maar staan.Ik vind die dunnen atf alleen een beetje schraal aanvoelen.
Ja ja het is weer huis tuin en keuken klooien
Enne Pruus, gooi je motor even op z'n kant en kijk even hoe je koppeling er uit ziet. Zoals Bart al zegt, je zou wat kunen gaan vijlen
Ga maar voor de gewone atf en laat dat hele dunnen maar staan.Ik vind die dunnen atf alleen een beetje schraal aanvoelen.
Ja ja het is weer huis tuin en keuken klooien
Enne Pruus, gooi je motor even op z'n kant en kijk even hoe je koppeling er uit ziet. Zoals Bart al zegt, je zou wat kunen gaan vijlen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?