Wel wat geblunderd met opdoen van off road ervaring. Ik meende dat dit de Mollenrit was in 2010. Bij het terug inrijden van het bos lagen er 4 mooie heuveltjes van ongeveer 1m hoogte vlak achter elkaar. Het leek allemaal best lekker te gaan en dacht een beetje gas bij te kunnen geven om er met een beetje zwoeng over heen te kunnen gaan. Bij het 3de heuveltje leek de Big meer op een galloperend paard en lanceerde mij ongeveer 30 cm boven de steps in de lucht. Toen ik de landing, ongewild tgv de zwaartekracht, terug inzette kwam de Big weer omhoog voor het laatste heuveltje waarbij de weke delen fraai en adembenemend de landing verzachten van mijn overige 82kg

. Ik liet me uiteraard niet kennen en had al ervaring met de bevallingen van mijn vrouw, dus pufte ik professioneel deze weeige pijn weg en gewoon doorrijden alsof er niets aan de hand was! Hoe dan ook erg leerzaam en weet nu meer over golfbewegingen: De snelheid van deze voortplanting wordt bepaald door de wisselwerking tussen de traagheid en de elasticiteit van het medium(bron wikipedia). En dat een Big niet licht is!