hallo,
ik zou graag enduro willen gaan rijden mar inverband mijn leeftijd en het nieuwe motor rijbewijs mag ik alleen nog maar 125cc rijden
is dit te doen tijdens een enduro ?
mvg rik
enduro rijden met 125cc
Moderator: ghulst
-
Ik rijd zelf al jaren een 125 cc enduro; een Husqvarna 125 WR, en tot grote tevredenheid.
Heb ooit enkele enduro's gereden bij de daglicenties, en voor de rest enkele off road ritten per jaar.
Natuurlijk, op de zware maisplakken leg je het af tegen de zware jongens, maar voor de rest is het geen probleem.
Je bent lekker licht, en daarmee heb je een voordeel in de modder; als anderen zich vastlopen, kun jij makkelijk eruit komen en weer doorrijden.
Ook is hij lekker wendbaar, en dat komt goed uit bij het kruip/door, sluip/door.
Je leert op deze motor ook slim te rijden, door niet als een dolle overal doorheen te knallen, maar juist die route te zoeken die het best begaanbaar is.
Ook is onderhoud makkelijker (en volgens mij goedkoper) dan de viertakten; een bijkomend voordeel.
Heb ooit enkele enduro's gereden bij de daglicenties, en voor de rest enkele off road ritten per jaar.
Natuurlijk, op de zware maisplakken leg je het af tegen de zware jongens, maar voor de rest is het geen probleem.
Je bent lekker licht, en daarmee heb je een voordeel in de modder; als anderen zich vastlopen, kun jij makkelijk eruit komen en weer doorrijden.
Ook is hij lekker wendbaar, en dat komt goed uit bij het kruip/door, sluip/door.
Je leert op deze motor ook slim te rijden, door niet als een dolle overal doorheen te knallen, maar juist die route te zoeken die het best begaanbaar is.
Ook is onderhoud makkelijker (en volgens mij goedkoper) dan de viertakten; een bijkomend voordeel.
Voor jeugdige rijders met het A1 rijbewijs.
Uit het KNMV Enduro reglement van 2013:
"10.4 Competitiepunten voor de KNMV Cup
Klassen:
N1-klasse: 100cc t/m 125cc 2-takt &175cc t/m 250cc 4-takt
N2-klasse: 175cc t/m 250cc 2-takt &290cc t/m 450cc 4-takt
N3-klasse: 290cc t/m 500cc 2-takt &475cc t/m 650cc 4-takt
NV40-klasse: alle soloklassen 40+
NV50-klasse: alle soloklassen 50+
A1 klasse(11KW) : tot 125cc 4-takt"
http://www.knmv.nl/Documents/PDF/2013/S ... nduro/KNMV Enduro reglement MK.pdf pagina 22.
Of iedereen legaal rondrijd?? Ik zie geen A1 klasse in de uitslagen? En toch rijden/reden er <20jarige mee als ik me niet vergis.
Als er iets gebeurt tijdens de wedstrijd, ben ik bang dat de KNMV niet thuis is.
http://www.enduro.nl/18201/nederlands-e ... van-start/ leesvoer
Uit het KNMV Enduro reglement van 2013:
"10.4 Competitiepunten voor de KNMV Cup
Klassen:
N1-klasse: 100cc t/m 125cc 2-takt &175cc t/m 250cc 4-takt
N2-klasse: 175cc t/m 250cc 2-takt &290cc t/m 450cc 4-takt
N3-klasse: 290cc t/m 500cc 2-takt &475cc t/m 650cc 4-takt
NV40-klasse: alle soloklassen 40+
NV50-klasse: alle soloklassen 50+
A1 klasse(11KW) : tot 125cc 4-takt"
http://www.knmv.nl/Documents/PDF/2013/S ... nduro/KNMV Enduro reglement MK.pdf pagina 22.
Of iedereen legaal rondrijd?? Ik zie geen A1 klasse in de uitslagen? En toch rijden/reden er <20jarige mee als ik me niet vergis.
Als er iets gebeurt tijdens de wedstrijd, ben ik bang dat de KNMV niet thuis is.
http://www.enduro.nl/18201/nederlands-e ... van-start/ leesvoer
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Of het te doen is met een 125 enduro, geen ervaring mee.
(Als alle rijders, in jou klasse, er mee moeten rijden maakt het ook niet zo veel uit)
Maar of dat je hard kan met een 125..... Ja!!
Herlings tetst de 150 crosser, dus geen 125 enduro.
Maar zeker wel de moeite van het bekijken waard, om een indruk te krijgen of dat je hard kan gaan met een lichte motorfiets.
Dit is een originele fiets zoals wij hem kopen bij de dealer!
Bekijk dit filmpje maar eens op Youtube:
"Jeffrey Herlings wide open on a KTM 150 model 2014"
(Als alle rijders, in jou klasse, er mee moeten rijden maakt het ook niet zo veel uit)
Maar of dat je hard kan met een 125..... Ja!!
Herlings tetst de 150 crosser, dus geen 125 enduro.
Maar zeker wel de moeite van het bekijken waard, om een indruk te krijgen of dat je hard kan gaan met een lichte motorfiets.
Dit is een originele fiets zoals wij hem kopen bij de dealer!
Bekijk dit filmpje maar eens op Youtube:
"Jeffrey Herlings wide open on a KTM 150 model 2014"