Met Appie en een paar mensen gereden in de omgeving van Almelo. Na 20 kilometer was de pret afgelopen.
Zware crash van een van de deelnemers. Rijden in het ziekenhuis (bleek gebroken enkel) en motor zwaar beschadigd.
Uiteraard snel herstel voor de rijder gewenst!!!
http://youtu.be/UqThdFdbRBM
Offroad met Appie Wagenaar : het liep alleen anders af
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zo dat ging goed mis..
Gelukkig morgen bij mij weinig sloten..
Gelukkig morgen bij mij weinig sloten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Klopt, was een behoorlijke smak. BMW kan waarschijnlijk naar de sloop en de berijder zal wel de eerste maanden aan zijn herstel moeten werken. Ik meen ook dat er een bot gescheurd is ....... Hopelijk herstelt hij snel en voorspoedig.....zappa.suzuki schreef:Zo dat ging goed mis..
Gelukkig morgen bij mij weinig sloten..
Ik zie je morgen!
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Welke fiets men ook rijdt dit wens je niemand toe.
Heel veel sterkte met het lichamelijk herstel en de ellende die dat al met zich mee kan brengen.
En als dat allemaal OK is sterkte met de schade aan de motor en de keuze wat te doen als i niet allrisk verzekerd was op het moment dat het fout ging.
Brrr.
Heel veel sterkte met het lichamelijk herstel en de ellende die dat al met zich mee kan brengen.
En als dat allemaal OK is sterkte met de schade aan de motor en de keuze wat te doen als i niet allrisk verzekerd was op het moment dat het fout ging.
Brrr.
ja zo zie je de combinatie zware motor, pech met spoor kiezen, misschien iets te hard het water in (hoe leuk het ook lijkt, ik ga zo veel mogelijk langs de plassen of met echt gepaste snelheid er door), ervaring>?? ,(wil ik niet over oordelen), banden misschien iets minder geschikt voor de omstandighedenpech, pech met omstandigheden (diepe sloot, maar dikke boom was net zo erg geweest) en misschien iets boven zijn kunnen (zie verschil met de oranje brommers voor hem, proberen te volgen/in halen what ever) or just bad luck.
Mijn reis naar IJsland leverde ook 3 X 1200/1250 GS sen total loss op.
futurist
PS Eigenlijk het belangrijkste: Als iemand de berijder kent of kan malen, steek hem een hart onder de riem met de beterschap wensen van ons. Echt klote zeker als ie niet all risk is, en indien wel all risk dan kan het filmpje misschien beter verdwijnen van het i net...................
Mijn reis naar IJsland leverde ook 3 X 1200/1250 GS sen total loss op.
futurist
PS Eigenlijk het belangrijkste: Als iemand de berijder kent of kan malen, steek hem een hart onder de riem met de beterschap wensen van ons. Echt klote zeker als ie niet all risk is, en indien wel all risk dan kan het filmpje misschien beter verdwijnen van het i net...................
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Yep, Noppy. De cardan gebroken. Electronica onder water gelegen, dus wie weet wat er allemaal defect is.Noppy schreef:Kolere wat een klap!
Zag ik dat nu goed, dat het achterwiel scheef stond?
Het was ook een behoorlijke klap. Ik reed achter hem en schrok me een aap
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Ik zal de wensen overbrengen.futurist schreef:ja zo zie je de combinatie zware motor, pech met spoor kiezen, misschien iets te hard het water in (hoe leuk het ook lijkt, ik ga zo veel mogelijk langs de plassen of met echt gepaste snelheid er door), ervaring>?? ,(wil ik niet over oordelen), banden misschien iets minder geschikt voor de omstandighedenpech, pech met omstandigheden (diepe sloot, maar dikke boom was net zo erg geweest) en misschien iets boven zijn kunnen (zie verschil met de oranje brommers voor hem, proberen te volgen/in halen what ever) or just bad luck.
Mijn reis naar IJsland leverde ook 3 X 1200/1250 GS sen total loss op.
futurist
PS Eigenlijk het belangrijkste: Als iemand de berijder kent of kan malen, steek hem een hart onder de riem met de beterschap wensen van ons. Echt klote zeker als ie niet all risk is, en indien wel all risk dan kan het filmpje misschien beter verdwijnen van het i net...................
Over allrisk : ik ben met de 990 goed verzekerd en ook tijdens dit soort ritten. Je moet er wel goed naar kijken als je een verzekering afsluit, maar ze bestaan heus wel.
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Inderdaad niet zo mooi, berijder deed ook geen gekke dingen zoals ik het kon zien (met uitzondering van naast een sloot rijden).
Zit zelf bijna dagelijks in t veld met de BIG en merk dat het de laatste tijd erg nat is.
Heb er zelf echte cross banden onder zitten maar dan nog speelt het gewicht een grote rol.
Beterschap voor de berijder.
Zit zelf bijna dagelijks in t veld met de BIG en merk dat het de laatste tijd erg nat is.
Heb er zelf echte cross banden onder zitten maar dan nog speelt het gewicht een grote rol.
Beterschap voor de berijder.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zou de cardan niet in de plas\kuil gebroken zijn en daardoor de motor ineens bijna haaks rechtsaf gegaan?
Of had hij dan juist links af moeten gaan?
Of had hij dan juist links af moeten gaan?
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Hoi Loek, ik denk de cardan is gebroken, toen bij met een klap rechtsonder tegen het talud is geknald.loek de kort schreef:Zou de cardan niet in de plas\kuil gebroken zijn en daardoor de motor ineens bijna haaks rechtsaf gegaan?
Of had hij dan juist links af moeten gaan?
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Als je op 11:05 naar het spoor kijkt, is er wel iets raars gebeurd. Je ziet ineens iets naar rechts in het spoor. Het zou mij niet verbazen als daar zijn cardan afbrak.Zwaailicht schreef:Hoi Loek, ik denk de cardan is gebroken, toen bij met een klap rechtsonder tegen het talud is geknald.loek de kort schreef:Zou de cardan niet in de plas\kuil gebroken zijn en daardoor de motor ineens bijna haaks rechtsaf gegaan?
Of had hij dan juist links af moeten gaan?
Die biggen van ons is eigenlijk net even de limiet om flink door de modder te gaan. Ook al log en soms een eigen wil, maar zo'n GS is nog logger en kwetsbaarder. Bij een big zal je achterbrug niet zo gauw breken. Die GS'en zie ik altijd vallen tijdens een ritje. Op dat ritje van Zwaailicht moesten ze ook een hagelnieuwe GS1200 (op wegbanden...) bij het eerst graspaadje neerleggen.
OJ
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
daar is de plas niet diep genoeg voor en de snelheid te laag, hij neemt het verkeerde spoor, krijgt een tik van achter en het achterwiel komt even los, land iets naar links en slaat door en daar ga je....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik denk op 11.23 te zien dat hij de balans en de macht verliest omdat zijn voorwiel onder de motor vandaan gaat naar rechts waardoor de motor naar links dreigt om te vallen, de rest is een niet gecontroleerde reactie op die beweging van de motor met als gevolg het ongecontroleerd uitbreken van de achterkant naar links, waarschijnlijk versterkt door gas bijgeven door de beweging van de berijder met een enorme gang naar de sloot omdat het geen high sider wordt. Het voorwiel gaat onderuit door denk ik te weinig noppen zodat de band het spoor wil volgen en de motor die beweging niet volgt en het voorwiel ook niet uit het spoor komt.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Ik denk dat het nooit helemaal zeker is wat de oorzaak was van dit ongeval.
Feit is wel dat de berijder (ook al tijdens de stukken ervoor) veel te veel gas geeft en de motor niet op het momentum laat lopen.
In dit geval had hij links en rechts er met gemak omheen kunnen gaan. Maar ik had dat met mijn 990 ook : wat meer angst om dan juist te vallen of te glijden, zeker met twee waterpartijen aan de zijkant. Maar dat is niet nodig. En dan dus maar door het midden de blubber in. Tijdens mijn rit dit jaar met Appie in Frankrijk deed ik dat constant met de 990 en Appie gaf me daarom ook de bijnaam "Duikboot". Op de laatste dag heeft Appie mij zover gekregen dat ik over het verhoogde gedeelte met gras ging rijden en warempel dat werkte ook nog. Dus ik herken dit wel.
Zelf ben ik ook eens flink onderuit gegaan omdat er een kleinigheidje mis ging en ik als reactie het gas opentrok. En toen werd een KTM 450 (die niet eens van mij was) gelanceerd.
Denk niet dat de cardan al in de plas gebroken was. Dat kan bijna niet anders, dan dat de cardan gebroken is toen et achterwiel tegen het talud knalde.
Maar, ik heb wel meer films en foto's gezien, waarbij de cardan is gebroken. Dat zou natuurlijk een aanduiding kunnen zijn voor een zwakker schakel.
Brommer stond ook op noppen en die waren helemaal nieuw. Het was voor de berijder wel de eerste keer offroad na 20 jaar op de weg gereden te hebben.
Uiteindelijk denk ik een combinatie van onervarenheid, angst en stomme pech .......
Feit is wel dat de berijder (ook al tijdens de stukken ervoor) veel te veel gas geeft en de motor niet op het momentum laat lopen.
In dit geval had hij links en rechts er met gemak omheen kunnen gaan. Maar ik had dat met mijn 990 ook : wat meer angst om dan juist te vallen of te glijden, zeker met twee waterpartijen aan de zijkant. Maar dat is niet nodig. En dan dus maar door het midden de blubber in. Tijdens mijn rit dit jaar met Appie in Frankrijk deed ik dat constant met de 990 en Appie gaf me daarom ook de bijnaam "Duikboot". Op de laatste dag heeft Appie mij zover gekregen dat ik over het verhoogde gedeelte met gras ging rijden en warempel dat werkte ook nog. Dus ik herken dit wel.
Zelf ben ik ook eens flink onderuit gegaan omdat er een kleinigheidje mis ging en ik als reactie het gas opentrok. En toen werd een KTM 450 (die niet eens van mij was) gelanceerd.
Denk niet dat de cardan al in de plas gebroken was. Dat kan bijna niet anders, dan dat de cardan gebroken is toen et achterwiel tegen het talud knalde.
Maar, ik heb wel meer films en foto's gezien, waarbij de cardan is gebroken. Dat zou natuurlijk een aanduiding kunnen zijn voor een zwakker schakel.
Brommer stond ook op noppen en die waren helemaal nieuw. Het was voor de berijder wel de eerste keer offroad na 20 jaar op de weg gereden te hebben.
Uiteindelijk denk ik een combinatie van onervarenheid, angst en stomme pech .......
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik ken dat, met een semivrachtauto door de bagger, je moet een beetje soepel van lijf zijn en af en toe een beetje geluk hebben ,
en idd je eigen tempo rijden, ze wachten toch wel op je ( om je op film te zetten )
Beterschapswensen naar de bestuurder.
HansD
en idd je eigen tempo rijden, ze wachten toch wel op je ( om je op film te zetten )
Beterschapswensen naar de bestuurder.
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zo te zien wel op noppen maar geen crossbanden.
Zelf heb ik er wel nieuwe crossbanden op zitten en dan nog is het lastig met de huidige natte omstandigheden.
Kom ook wel eens met voor en achterwiel in verschillende sporen terecht, gas geven helpt dan niet echt vanwege het gewicht komt het voorwiel niet los, kan dan enkel remmen en door glibberen om niet onderuit te gaan.
Hoe dan ook blijft vervelend met name het lichamelijk ongemak dat kost tijd.
Het ijzerwerk is met wat geld wel op te lossen.
Zelf heb ik er wel nieuwe crossbanden op zitten en dan nog is het lastig met de huidige natte omstandigheden.
Kom ook wel eens met voor en achterwiel in verschillende sporen terecht, gas geven helpt dan niet echt vanwege het gewicht komt het voorwiel niet los, kan dan enkel remmen en door glibberen om niet onderuit te gaan.
Hoe dan ook blijft vervelend met name het lichamelijk ongemak dat kost tijd.
Het ijzerwerk is met wat geld wel op te lossen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB