Je grootste blunder ooit met de Big ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Je grootste blunder ooit met de DR" en dat kan van alles zijn dan, sleutelblunders, verkeersblunders, aankoopblunders, haha
eens kijken wat er los komt en wie zo moedig is er voor uit te komen. Hier kun je alles kwijt zonder dat je afgezeken wordt.
Ik bijt het spits af met mijn sleutelmisser, zie "hoe dom kan je zijn ?"
eens kijken wat er los komt en wie zo moedig is er voor uit te komen. Hier kun je alles kwijt zonder dat je afgezeken wordt.
Ik bijt het spits af met mijn sleutelmisser, zie "hoe dom kan je zijn ?"
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Nou, allereerst ombouwen naar injectie...
Maar aan de serieuzere kant, ik heb redelijk wat blunders begaan (en ga er vast nog steeds wel wat maken), maar twee die me nu te binnen schieten:
Een huisgenoot wilde graag mijn motor lenen voor 't een of ander (volgens mij om onderdelen voor zijn eigen motor op te halen), hij had nog niet zo lang z'n rijbewijs, en was tot dan toe enkel zijn eigen 4-cilinder XJ600 gewend. Hij was nogal onder de indruk van hoe het ding wegtrok, en toen hij een keertje serieus gas wilde geven bij het stoplicht deed hij een wheelie. Toen hij weer terug was vond hij wel dat de motor een beetje vreemd remde, en toen ik de motor overnam om hem in de stalling te zetten voelde hij ook wel een beetje raar aan, totdat het voorwiel opeens vast sloeg bij achteruit rollen. Bleek dat ik de bouten van de remklauw niet goed had aangedraaid, en dat er al één bout uit getrild was...
Tweede had ook met de remmen te maken, een tijdje nadat ik de voorklauw gefixt had zag ik dat mijn remschijf wel redelijk op geraakt was, en dat het dus tijd was voor een nieuwe schijf en blokjes. Die bestelde ik op een woensdag, maar zouden pas de volgende week binnen komen. Dat weekend had mijn zusje echter een toerrit georganiseerd voor haar dorp en had mij gevraagd of ik één van de voorrijders wilde zijn. Dat weekend zo'n 300km gereden in totaal (naar m'n ouders toe, rit verkennen en dan nog eens de rit rijden) en op het moment dat ik de oprit weer op reed en afremde hoorde ik opeens "kloeink" met vlak daarna nog een rinkel geluid. Meteen was heel mijn remdruk weg. Met de achterrem de motor helemaal tot stilstand gebracht, en maar even rondgekeken wat het probleem was. En daar zag ik ze liggen, omdat mijn schijf en blokjes zo ver op waren, was er een heel blokje uit de remklauw gevallen...
Motor op de aanhanger naar Enschede, en daar eerst maar laten staan totdat ik de blokjes en schijf kon vervangen...
Ik bedenk er vast nog wel meer, zo schiet mij er nu eentje binnen van één van mijn eerste keren offroaden, maar dat komt later, nu eerst naar college.
Maar aan de serieuzere kant, ik heb redelijk wat blunders begaan (en ga er vast nog steeds wel wat maken), maar twee die me nu te binnen schieten:
Een huisgenoot wilde graag mijn motor lenen voor 't een of ander (volgens mij om onderdelen voor zijn eigen motor op te halen), hij had nog niet zo lang z'n rijbewijs, en was tot dan toe enkel zijn eigen 4-cilinder XJ600 gewend. Hij was nogal onder de indruk van hoe het ding wegtrok, en toen hij een keertje serieus gas wilde geven bij het stoplicht deed hij een wheelie. Toen hij weer terug was vond hij wel dat de motor een beetje vreemd remde, en toen ik de motor overnam om hem in de stalling te zetten voelde hij ook wel een beetje raar aan, totdat het voorwiel opeens vast sloeg bij achteruit rollen. Bleek dat ik de bouten van de remklauw niet goed had aangedraaid, en dat er al één bout uit getrild was...
Tweede had ook met de remmen te maken, een tijdje nadat ik de voorklauw gefixt had zag ik dat mijn remschijf wel redelijk op geraakt was, en dat het dus tijd was voor een nieuwe schijf en blokjes. Die bestelde ik op een woensdag, maar zouden pas de volgende week binnen komen. Dat weekend had mijn zusje echter een toerrit georganiseerd voor haar dorp en had mij gevraagd of ik één van de voorrijders wilde zijn. Dat weekend zo'n 300km gereden in totaal (naar m'n ouders toe, rit verkennen en dan nog eens de rit rijden) en op het moment dat ik de oprit weer op reed en afremde hoorde ik opeens "kloeink" met vlak daarna nog een rinkel geluid. Meteen was heel mijn remdruk weg. Met de achterrem de motor helemaal tot stilstand gebracht, en maar even rondgekeken wat het probleem was. En daar zag ik ze liggen, omdat mijn schijf en blokjes zo ver op waren, was er een heel blokje uit de remklauw gevallen...
Motor op de aanhanger naar Enschede, en daar eerst maar laten staan totdat ik de blokjes en schijf kon vervangen...
Ik bedenk er vast nog wel meer, zo schiet mij er nu eentje binnen van één van mijn eerste keren offroaden, maar dat komt later, nu eerst naar college.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
1 van de velen:
Niet geremd door enige technische kennis WPHB gekopieerd en uitgevogeld hoe de voorremblokken van een SR41 vernieuwd moesten worden.
Zo blij als een hond met 7 lullen croshelm op en gaan met die banaan. Over het knippenpad wel een paar keer "kloenk" gehoord maar ja "gas is alles" had ik gelezen dus gaan met die banaan.
Aan het einde kwam het knippenpad haaks uit op doorgaande drukke weg die ik uiteindelijk maar zo hard mogelijk (biddend) en zonder enige remkracht overgevlogen ben.
Bouten van de remklauw verloren ( alleen handvast aangedraaid vrees ik )
Thuis schone onderbroek aan en naar de motorzaak getokkeld waar ze in een deuk lagen.
Niet geremd door enige technische kennis WPHB gekopieerd en uitgevogeld hoe de voorremblokken van een SR41 vernieuwd moesten worden.
Zo blij als een hond met 7 lullen croshelm op en gaan met die banaan. Over het knippenpad wel een paar keer "kloenk" gehoord maar ja "gas is alles" had ik gelezen dus gaan met die banaan.
Aan het einde kwam het knippenpad haaks uit op doorgaande drukke weg die ik uiteindelijk maar zo hard mogelijk (biddend) en zonder enige remkracht overgevlogen ben.
Bouten van de remklauw verloren ( alleen handvast aangedraaid vrees ik )
Thuis schone onderbroek aan en naar de motorzaak getokkeld waar ze in een deuk lagen.
Heb er zelf ook nog een. Niet met de Big maar toch.
ergens in de '90's met mijn eerste motor een XV750, gaan rijden met een groot kettingslot om het achterwiel.
Liep goed af, niets kapot en het boeltje mooi rechtop gehouden.
ergens in de '90's met mijn eerste motor een XV750, gaan rijden met een groot kettingslot om het achterwiel.
Liep goed af, niets kapot en het boeltje mooi rechtop gehouden.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
DR Big verkocht.. en toch mee willen gaan met een Big-Toertocht..
Leo zijn motor geleend, en wat er daarna gebeurde.. gelukkig hebben we de foto's nog (ergens op dit forum..)
nokkenasspannerveertje gebroken.. tiktiktik kapot -> anwb.
Leo zijn motor geleend, en wat er daarna gebeurde.. gelukkig hebben we de foto's nog (ergens op dit forum..)
nokkenasspannerveertje gebroken.. tiktiktik kapot -> anwb.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ik zie geen blunder, wel pechCrazyWezel schreef:DR Big verkocht.. en toch mee willen gaan met een Big-Toertocht..
Leo zijn motor geleend, en wat er daarna gebeurde.. gelukkig hebben we de foto's nog (ergens op dit forum..)
nokkenasspannerveertje gebroken.. tiktiktik kapot -> anwb.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
BIG verkopen heb ik idd ook nog steeds spijt vanbiggie schreef:Ik zie geen blunder, wel pechCrazyWezel schreef:DR Big verkocht.. en toch mee willen gaan met een Big-Toertocht..
Leo zijn motor geleend, en wat er daarna gebeurde.. gelukkig hebben we de foto's nog (ergens op dit forum..)
nokkenasspannerveertje gebroken.. tiktiktik kapot -> anwb.
Ben wel blij dat jullie de verkoop van mijn andere BIG hebben geBANned .
Mijn grootste blunder: op een fraaie zomerdag lekker toeren door de Krimperwaard (uitgestrekte polders, bruggetjes en dijkjes) en de motor bij "sputteren" in de reserve zetten......terwijl hij al in de reserve stond!
Dus zweten geblazen, met zo'n buffel de "avondvierdaagse lopen". Werd uiteindelijk wel aan peut geholpen door een fraaie dame
CW: check BIG voor een rug met nog geen 13dkm.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zappa van zijn Katoem gereden omdat ik ondanks redelijke afstand toch verkeerd de afstand inschatte en zag dat hij in 1 keer stilstond .
Ik remde me pulserend een ongeluk maar stoomde lekker door tot in het achterwiel
Ik remde me pulserend een ongeluk maar stoomde lekker door tot in het achterwiel
Zandprutser 1e klas.
Nou, de blunder is het verkopen van de BIGbiggie schreef:Ik zie geen blunder, wel pechCrazyWezel schreef:DR Big verkocht.. en toch mee willen gaan met een Big-Toertocht..
Leo zijn motor geleend, en wat er daarna gebeurde.. gelukkig hebben we de foto's nog (ergens op dit forum..)
nokkenasspannerveertje gebroken.. tiktiktik kapot -> anwb.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Maar een jaar ? sjezuzBIG88 schreef:een gat over het hoofd zien, 10 meter vliegles en vervolgen de big opvangen met mijn borstkas.
nog een jaar "plezier" van gehad.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mn 1e beurt aan de Big de bedrading van het linker carterdeksel klem gezet na t spannen van de balansasketting.. toen deed ie t ineens niet meer
En tot 2 x toe de achterremklauw bevestegingsbeugel onder de richel van de achterbrug gezet ipv er overheen [in iets van 300x wielen wisselen]
Maar er is hier iemand die volgens mij tot 3 x toe vergat zn voorrembouten vast te zetten na t sleutelen en die heeft nog meer mooie verhalen
En tot 2 x toe de achterremklauw bevestegingsbeugel onder de richel van de achterbrug gezet ipv er overheen [in iets van 300x wielen wisselen]
Maar er is hier iemand die volgens mij tot 3 x toe vergat zn voorrembouten vast te zetten na t sleutelen en die heeft nog meer mooie verhalen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Herinner me vaag dat ik je ook eens gewezen heb op een los zittende voorrem, volgens mij waren we toen bij Iwan.BIG88 schreef:wel een keer m'n achterrem
En iets met een voortandwiel zonder tanden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En er was iemand die met me mee was geweest in mn achtertuin, Big hield er mee op op de snelweg naar huis, die is 3 maanden bezig geweest om een elektronische storing te vinden, heb nog bobines, cdi en spoel opgestuurd maar die kwam er niet uit..
Is toen bij me langs geweest met zn Big op de aanhanger en toen ik de tank er afhaalde wist ik het al.. mijne er op gezet en starten lopen..
Tank leeg maar had ie nooit gedacht om dat ie altijd x km op een tank deed.. maar in mn tuin gebruik je een stuk meer per km dan normaal
Is toen bij me langs geweest met zn Big op de aanhanger en toen ik de tank er afhaalde wist ik het al.. mijne er op gezet en starten lopen..
Tank leeg maar had ie nooit gedacht om dat ie altijd x km op een tank deed.. maar in mn tuin gebruik je een stuk meer per km dan normaal
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki schreef:En er was iemand die met me mee was geweest in mn achtertuin, Big hield er mee op op de snelweg naar huis, die is 3 maanden bezig geweest om een elektronische storing te vinden, heb nog bobines, cdi en spoel opgestuurd maar die kwam er niet uit..
Is toen bij me langs geweest met zn Big op de aanhanger en toen ik de tank er afhaalde wist ik het al.. mijne er op gezet en starten lopen..
Tank leeg maar had ie nooit gedacht om dat ie altijd x km op een tank deed.. maar in mn tuin gebruik je een stuk meer per km dan normaal
Dit vind ik wel de mooiste tot nu toe
Mag ik eigenlijk ook blunders plaatsen met andere motoren, want met de 748 heb ik ook nog twee prachtige circuitblunders...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
zappa.suzuki schreef:En er was iemand die met me mee was geweest in mn achtertuin, Big hield er mee op op de snelweg naar huis, die is 3 maanden bezig geweest om een elektronische storing te vinden, heb nog bobines, cdi en spoel opgestuurd maar die kwam er niet uit..
Is toen bij me langs geweest met zn Big op de aanhanger en toen ik de tank er afhaalde wist ik het al.. mijne er op gezet en starten lopen..
Tank leeg maar had ie nooit gedacht om dat ie altijd x km op een tank deed.. maar in mn tuin gebruik je een stuk meer per km dan normaal
Wat een grap !
Zandprutser 1e klas.
Are u tokkie abt me?
Edit: dat was die keer dat mijn voorvork muurvast niet meer veerde (en ik je makkelijk bijhield)?? hahaha
Kon ik het helpen dat vorige eigenaar zo met de carbs had geklooid.....
Zou niet weten waar ik moet beginnen: ingeslagen koppelingskorf met lamellen schuurder bewerkt, sleutels op zadel laten liggen nadat ik m op de aanhanger zette, bouten dol/stukdraaien
neverending story...
Edit: dat was die keer dat mijn voorvork muurvast niet meer veerde (en ik je makkelijk bijhield)?? hahaha
Kon ik het helpen dat vorige eigenaar zo met de carbs had geklooid.....
Zou niet weten waar ik moet beginnen: ingeslagen koppelingskorf met lamellen schuurder bewerkt, sleutels op zadel laten liggen nadat ik m op de aanhanger zette, bouten dol/stukdraaien
neverending story...
Nadat ik de tanks van mijn SR41 gelakkt heb, de normale en reserve verbinding verward...
Onzettende 565km... En een lelijke klap in het midden van een groep motorrijders.
En 12 km naar de pomp...
Groeten,
Lars
Onzettende 565km... En een lelijke klap in het midden van een groep motorrijders.
En 12 km naar de pomp...
Groeten,
Lars