Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
1 uur en 15 minuten om 2 banden te vervangen van de KTM, weer een Kenda K760 trackmaster II achter op na 2 michelin AC10 versleten te hebben, die liggen lekkerder in de bocht in t zand [ helaas alleen 18"] maar hadden naar mijn idee minder grip in de natte zooi, dat maandag ff testen.
Gaan beide ongeveer even lang mee en hebben op de weg de zelfde grip.
Gaan beide ongeveer even lang mee en hebben op de weg de zelfde grip.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Beide voorvork schetsplaten (balhoofd) van een 91'er Yam XT/Ténéré inclusief de as passen "plug and play" in de Big SR 41, zelfs de lagers zijn identiek. Wat een mazzel, scheelt weer 1,5 kg.
Heeft er iemand een SR 43 tank liggen? Heb een frame met kenteken voor volgend project (Junior 2) maar mis een tank.
Groet
R
Heeft er iemand een SR 43 tank liggen? Heb een frame met kenteken voor volgend project (Junior 2) maar mis een tank.
Groet
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Edwin schreef:En welke aan de voorkant?
As always Michelin Competition IV [4] , is de beste van de goede DOT goed gekeurde agressieve noppen zoals de Scorpion en Six Days als het op slijtage en grip onroad gaat.
Rijd heel goed offroad, mischien iets minder grip maar de wat dikkere noppen dan die andere geven net wat meer grip op de weg waardoor je daar ook gewoon flink kan door rijden [ zoals sommige Big rijders op wegbanden hebben gemerkt tijdens een kort ritje bij mij in de buurt als ik ff mee reed op de KTM ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vandaag de BIG weer eens goed vies gemaakt in t bos. Daarna met zachte waterstraal de grootste bagger er af gespoeld, behalve de nummerplaat
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
@dhc6
Ik heb ook 2 tanks liggen, 1 lek maar heb de tank cure compleet in de schuur liggen en 1 is goed , kraantje heb ik ook maar hoe doe je dat met de tank dop ?
Ik heb een tankdop die geen sleutel nodig heeft op mijn Big geschroeft .
Het zijn wel 2 tanks zonder de ogen voor de stang om de wangen stijver te maken.
Net nog even geneust in mijn spare part hoekie, ik heb ook nog een tankdop mit schlüssel.
Ik heb ook 2 tanks liggen, 1 lek maar heb de tank cure compleet in de schuur liggen en 1 is goed , kraantje heb ik ook maar hoe doe je dat met de tank dop ?
Ik heb een tankdop die geen sleutel nodig heeft op mijn Big geschroeft .
Het zijn wel 2 tanks zonder de ogen voor de stang om de wangen stijver te maken.
Net nog even geneust in mijn spare part hoekie, ik heb ook nog een tankdop mit schlüssel.
Zandprutser 1e klas.
Trouwens net een paar lagers eruit geslagen van dat ding wat aan de achterschok hangt , zoek ik in mijn nieuwe lagers zie ik dat motoport er 1 te weinig had besteld , moet 1 lange en twee korte heb maar 2 korte ........MEH!
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
hoe was t ook al weer ?
Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt
Dealers zijn niet allemaal te vertrouwen (werkt hetzelfde soort personeel dat ik geregeld tegenkom op mijn werk), bestel altijd alles zelf, gewoon op onderdeelnummer. Krijg nog leuke korting ook.
Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt
Dealers zijn niet allemaal te vertrouwen (werkt hetzelfde soort personeel dat ik geregeld tegenkom op mijn werk), bestel altijd alles zelf, gewoon op onderdeelnummer. Krijg nog leuke korting ook.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Net terug uit t bos, kouwe klauwe.Mis mijn handvat verwarming op mijn andere brommers.
Ff creatief geweest, half uurtje werk en zelf handvat verwarming gemaakt.
Nodig:
Weerstandsdraad om bv piepschuim mee te snijden, lengte, zoveel dat er bij 12 volt tussen 2 en 3 ampere stroom loopt.
Deel de draad door 2, ieder handvat 1 stuk.
Schakelaar
zekering 5 amp
stuk draad
stuk schuurpapier.
handvat eraf, stuk schuurpapier om handvat, draad erom heen wikkelen, 2e laag schuurpapier, handvat er over heen schuiven.
In serie zetten schakelaar er tussen, zekering en naar de accu toe, ff via contactslot om accu niet leeg te trekken.
Ff creatief geweest, half uurtje werk en zelf handvat verwarming gemaakt.
Nodig:
Weerstandsdraad om bv piepschuim mee te snijden, lengte, zoveel dat er bij 12 volt tussen 2 en 3 ampere stroom loopt.
Deel de draad door 2, ieder handvat 1 stuk.
Schakelaar
zekering 5 amp
stuk draad
stuk schuurpapier.
handvat eraf, stuk schuurpapier om handvat, draad erom heen wikkelen, 2e laag schuurpapier, handvat er over heen schuiven.
In serie zetten schakelaar er tussen, zekering en naar de accu toe, ff via contactslot om accu niet leeg te trekken.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Bedankt voor het zoeken maar kom er net achter dat ik er makkelijker SR41 tanks op kan maken, alleen de ophangpunten veranderen. Dan blijven de brommers optisch hetzelfde en hoef maar 1 type epoxy tank te fabriceren.kantelaar schreef:@dhc6
Ik heb ook 2 tanks liggen, 1 lek maar heb de tank cure compleet in de schuur liggen en 1 is goed ,.............
Fijne zondag.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
De titel klopt niet helemaal... In dit geval zou het "wij" moeten zijn en niet vandaag, maar wel de afgelopen maand... Ja, het heeft iets langer geduurd dan gepland...
Ik weet eigenlijk niet meer juist waarvoor ik in eerste instantie naar Futurist was getrokken, maar het was niet iets geweldigs groot denk ik.
Nou... Het kan verkeren...
Ondertussen hebben we (en de kans is groot dat ik iets vergeet...):
Cor vindt ondertussen waarschijnlijk dat ik een serieus eind kan zagen, maar ik ga het hier nog eens -en plein publique- zeggen: Cor, BEDANKT man!! Dit betekent echt enorm veel voor mij!! Ik ben enkel maar gewoon dat er mensen op mij rekenen en nu dat dat eens andersom mag zijn, geeft me dat echt een goed gevoel.
Dikke groeten,
Rudi
Ik weet eigenlijk niet meer juist waarvoor ik in eerste instantie naar Futurist was getrokken, maar het was niet iets geweldigs groot denk ik.
Nou... Het kan verkeren...
Ondertussen hebben we (en de kans is groot dat ik iets vergeet...):
- - Remklauwen gereviseerd
- Nieuwe remschijven en blokjes
- Nieuwe koppelingskabel en gaskabels
- Balansketting was "iets" te lang geworden, dus die hebben we ook vervangen
- Nieuwe kettingset
- De bevestiging van mijn zijpoot was RDPO, die hebben we dan ook vervangen
- Alles wat gesmeerd kan worden, werd gesmeerd
- Nieuwe olie en filter
- Uitlaat werd terug recht gezet, een demper knutselen staat nog op de to-do-lijst want nu weet heel de straat wanneer ik vertrek...
- ...
Cor vindt ondertussen waarschijnlijk dat ik een serieus eind kan zagen, maar ik ga het hier nog eens -en plein publique- zeggen: Cor, BEDANKT man!! Dit betekent echt enorm veel voor mij!! Ik ben enkel maar gewoon dat er mensen op mij rekenen en nu dat dat eens andersom mag zijn, geeft me dat echt een goed gevoel.
Dikke groeten,
Rudi
Nu al kouwe klauwe ? het was 8 graden man!loek de kort schreef:Net terug uit t bos, kouwe klauwe.Mis mijn handvat verwarming op mijn andere brommers.
dat wordt nog wat als het echt koud wordt, wat doe je dán als je nu al HVW aanzet ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Ah maakt niet uit joh , als ik door de big spulletjes neus word ik blij, al die onderdelen kan ik allemaal als vervanging gebruiken als ik wat sloop ,dhc6 schreef:Bedankt voor het zoeken maar kom er net achter dat ik er makkelijker SR41 tanks op kan maken, alleen de ophangpunten veranderen. Dan blijven de brommers optisch hetzelfde en hoef maar 1 type epoxy tank te fabriceren.kantelaar schreef:@dhc6
Ik heb ook 2 tanks liggen, 1 lek maar heb de tank cure compleet in de schuur liggen en 1 is goed ,.............
Fijne zondag.
R
Jammer dat er geen nokkenas tussen lag Maar goed ik heb er nu 1
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Toen ik wegging vanochtend om 08.30 uur was t 4 graden.Nu al kouwe klauwe ? het was 8 graden man!
dat wordt nog wat als het echt koud wordt, wat doe je dán als je nu al HVW aanzet ?
Als t echt koud wordt stap ik in de XC
Bij vorst stop ik zowiezo met in het veld rijden.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Koppelingskabel vervangen, die brak gister toen ik boodschappen wou doen.
Brak dus thuis.. ik blij KTM gepakt en daarna een oude reserve kabel in de smeer gezet en vandaag vervangen, gaat weer lekker soepel
Ook de Big schoon gemaakt vandaag, morgen ff lekker inspuiten om hem winter klaar te maken en andere banden op de noppenwielen gooien zo dat ik weer een sneeuw set klaar heb liggen, oude banden goed glad gereden vorig jaar.. genoeg goed gebruikte 21" banden maar nu mn laatste gebruikte 17" kenda er op
Toch jammer dat de KTM en Big een andere wiel maat hebben achter..
Brak dus thuis.. ik blij KTM gepakt en daarna een oude reserve kabel in de smeer gezet en vandaag vervangen, gaat weer lekker soepel
Ook de Big schoon gemaakt vandaag, morgen ff lekker inspuiten om hem winter klaar te maken en andere banden op de noppenwielen gooien zo dat ik weer een sneeuw set klaar heb liggen, oude banden goed glad gereden vorig jaar.. genoeg goed gebruikte 21" banden maar nu mn laatste gebruikte 17" kenda er op
Toch jammer dat de KTM en Big een andere wiel maat hebben achter..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88 rijdt met een 18 inch achterwiel rond dus het moet passen en spaken zetten doe jij met je ogen dicht dus dat kan het probleem ook niet zijn.zappa.suzuki schreef: Toch jammer dat de KTM en Big een andere wiel maat hebben achter..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nou die heeft t laten doen volgens mij en was nog een gedoe om een velg te vinden met de zelfde spaakhoek.
Maar heb een 2e set croswielen voor de KTM met gedempt achterwiel, en een set SM wielen dus misschien eens kijken of ik de 2e cross set niet passend kan maken voor de Big, zou weer wat kilo's schelen
Maar heb een 2e set croswielen voor de KTM met gedempt achterwiel, en een set SM wielen dus misschien eens kijken of ik de 2e cross set niet passend kan maken voor de Big, zou weer wat kilo's schelen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Tja het rammelen,
Hoe ongeloofwaardig dit ook zal klinken...Zappa reed voor het sleutelen een stukje op de motor ,kwam terug en en vroeg "wat hoor jij dan"?
Waarop ik riep een tik /rammel uit het kleppendeksel en iets anders links bij mijn voet .
Zappa hoorde alleen de ketting en rollers en het motorblok gewoon goed zijn werk doen.
Ik met stomheid geslagen op mijn big gekropen en ook een rondje gereden, ik ben toch zeker niet achterlijk
Ook ik moest verbaasd vaststellen dat die tik bijna niet meer hoorbaar was.
Kortom , we hebben de balansas ketting vervangen en dat schroefje van het bakje waar de nokken inhangen voorzien van een koper ringetje en loctite want het bakje stond droog ,(Was een tip van Loek de kort als ik me niet vergis), zeker iets misgegaan met in elkaar zetten door de vorige eigenaar ? of mijn Duitse Freunden daarbij is 1 van mijn nieuwe tuimelaars iets ingesleten maar de nokkenas kan nog prima veulll kms mee.
Nu is het gewoon rijden met de big, er zat afgezien van het bakje genoeg olie boven in de kop en we gaan er vanuit dat de oliepomp goed erkt..
Met de tijd zal ik controleren of er olie in dat bakje komt of blijft staan want dat is hetgene wat dus eigenlijk mijn ellende heeft veroorzaakt.
Zappa , dank voor de wijze lessen de lol en zeker ook de uitsmijter
Edwin bedankt voor dat cruciale gereedschap ,
Iemand een nokkenas kopen hij is origineel en nieuw
Hoe ongeloofwaardig dit ook zal klinken...Zappa reed voor het sleutelen een stukje op de motor ,kwam terug en en vroeg "wat hoor jij dan"?
Waarop ik riep een tik /rammel uit het kleppendeksel en iets anders links bij mijn voet .
Zappa hoorde alleen de ketting en rollers en het motorblok gewoon goed zijn werk doen.
Ik met stomheid geslagen op mijn big gekropen en ook een rondje gereden, ik ben toch zeker niet achterlijk
Ook ik moest verbaasd vaststellen dat die tik bijna niet meer hoorbaar was.
Kortom , we hebben de balansas ketting vervangen en dat schroefje van het bakje waar de nokken inhangen voorzien van een koper ringetje en loctite want het bakje stond droog ,(Was een tip van Loek de kort als ik me niet vergis), zeker iets misgegaan met in elkaar zetten door de vorige eigenaar ? of mijn Duitse Freunden daarbij is 1 van mijn nieuwe tuimelaars iets ingesleten maar de nokkenas kan nog prima veulll kms mee.
Nu is het gewoon rijden met de big, er zat afgezien van het bakje genoeg olie boven in de kop en we gaan er vanuit dat de oliepomp goed erkt..
Met de tijd zal ik controleren of er olie in dat bakje komt of blijft staan want dat is hetgene wat dus eigenlijk mijn ellende heeft veroorzaakt.
Zappa , dank voor de wijze lessen de lol en zeker ook de uitsmijter
Edwin bedankt voor dat cruciale gereedschap ,
Iemand een nokkenas kopen hij is origineel en nieuw
Zandprutser 1e klas.
Mooi dat je weer met een gerust hart kan rijden, ook al heb je inmiddels een pekel-koekblik.kantelaar schreef:Tja het rammelen,
Hoe ongeloofwaardig dit ook zal klinken...Zappa reed voor het sleutelen een stukje op de motor ,kwam terug en en vroeg "wat hoor jij dan"?
Waarop ik riep een tik /rammel uit het kleppendeksel en iets anders links bij mijn voet .
Zappa hoorde alleen de ketting en rollers en het motorblok gewoon goed zijn werk doen.
Ik met stomheid geslagen op mijn big gekropen en ook een rondje gereden, ik ben toch zeker niet achterlijk
Ook ik moest verbaasd vaststellen dat die tik bijna niet meer hoorbaar was.
Kortom , we hebben de balansas ketting vervangen en dat schroefje van het bakje waar de nokken inhangen voorzien van een koper ringetje en loctite want het bakje stond droog ,(Was een tip van Loek de kort als ik me niet vergis), zeker iets misgegaan met in elkaar zetten door de vorige eigenaar ? of mijn Duitse Freunden daarbij is 1 van mijn nieuwe tuimelaars iets ingesleten maar de nokkenas kan nog prima veulll kms mee.
Nu is het gewoon rijden met de big, er zat afgezien van het bakje genoeg olie boven in de kop en we gaan er vanuit dat de oliepomp goed erkt..
Met de tijd zal ik controleren of er olie in dat bakje komt of blijft staan want dat is hetgene wat dus eigenlijk mijn ellende heeft veroorzaakt.
Zappa , dank voor de wijze lessen de lol en zeker ook de uitsmijter
Edwin bedankt voor dat cruciale gereedschap ,
Iemand een nokkenas kopen hij is origineel en nieuw
Maar WAT hoorde je rammelen bij je linkervoet?
Tip was trouwens van Rene, misschien kan hij ook wel die nieuwe nokkenas gebruiken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ok René ,check ! Mocht je een nokkenas willen hoor ik het wel .
Linkervoet rammel is de ketting ,voortandwiel en rollers , die maken herrie .
Maar meer dan ik ooit gehoord had dus daarom begon ik te twijfelen .
Die pekelauto raak ik wel kwijt, maar eerst even benutten zodat ik de Big kan behoeden van zout eczeem
Linkervoet rammel is de ketting ,voortandwiel en rollers , die maken herrie .
Maar meer dan ik ooit gehoord had dus daarom begon ik te twijfelen .
Die pekelauto raak ik wel kwijt, maar eerst even benutten zodat ik de Big kan behoeden van zout eczeem
Zandprutser 1e klas.