pfffiiieeuww, die zit giga vast, dat inspectiedeksel.
Hoe krijg ik die los ? Heb er al wat kracht op gezet met een goed passend zeskant maar geen mm beweging.
Zitten die dingen altijd zo vast ? niet normaal. Wil hem ook niet kapot draaien echter.
Wil de kleppen stellen en het BDP nauwkeurig kunnen bepalen mbv de markeringen
kleppen stellen, inspectiemoer in dynamodeksel loskrijgen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kruipolie er op, warm rijden, kruipolie er op, carbonmontagepasta in het inbusgat en op de sleutel (of wat zand met vet) en op hoop van zegen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Kruipolie zit erop nu.
carbonmontagepasta ? dat kent opa niet .
Meer grip I Guess en minder kans op kapot draaien ?
Dat warmrijden kan natuurlijk ook helpen, het jammere is dat de tank er al af ligt vanwege andere werkzaamheden. Ik dacht dit even mee te pakken maar dat even zit er niet in zo. Om warm te rijden kan ik alles weer opbouwen om het daarna weer los te halen....
staat deze moer erom bekend kneitervast te zitten ?
carbonmontagepasta ? dat kent opa niet .
Meer grip I Guess en minder kans op kapot draaien ?
Dat warmrijden kan natuurlijk ook helpen, het jammere is dat de tank er al af ligt vanwege andere werkzaamheden. Ik dacht dit even mee te pakken maar dat even zit er niet in zo. Om warm te rijden kan ik alles weer opbouwen om het daarna weer los te halen....
staat deze moer erom bekend kneitervast te zitten ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ja. Alu op alu moet hand vast, meeste zetten hem te vast.
tank zit er zo op..
en vet met zand vult de kleine kieren en is ruw dus dubbel de grip
tank zit er zo op..
en vet met zand vult de kleine kieren en is ruw dus dubbel de grip
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ok, het zeskant past aardig maar het kan beter,
carbonmontagepasta is voor het monteren van carbon op carbon. Om frictie te creëren omdat de delen anders gaan verdraaien t.o.v elkaar.
Omgekeerd kun je het dus ook gebruiken om iets makkelijker los te krijgen doordat je gereedschap meer grip heeft op de bout.
Maar zand kost niets en een pot vet staat hier ook wel, dus daarmee eens het los ziet te krijgen na een nachtje in de "kruip"
Easy does it!
carbonmontagepasta is voor het monteren van carbon op carbon. Om frictie te creëren omdat de delen anders gaan verdraaien t.o.v elkaar.
Omgekeerd kun je het dus ook gebruiken om iets makkelijker los te krijgen doordat je gereedschap meer grip heeft op de bout.
Maar zand kost niets en een pot vet staat hier ook wel, dus daarmee eens het los ziet te krijgen na een nachtje in de "kruip"
Easy does it!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Wel echte kruipolie toch? En geen WD40?biggie schreef:ok, het zeskant past aardig maar het kan beter,
carbonmontagepasta is voor het monteren van carbon op carbon. Om frictie te creëren omdat de delen anders gaan verdraaien t.o.v elkaar.
Omgekeerd kun je het dus ook gebruiken om iets makkelijker los te krijgen doordat je gereedschap meer grip heeft op de bout.
Maar zand kost niets en een pot vet staat hier ook wel, dus daarmee eens het los ziet te krijgen na een nachtje in de "kruip"
Easy does it!
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
jazeker, geen zorgen.
wd40 is leuk spul maar het is geen kruipolie.
Voor mijn uitlaatdemontage had ik het spul in huis gehaald.
Daarvoor een hele dag in de wd40 want ik had geen kruipolie op de plank staan, maar noppes resultaat
uurtje in de kruipolie en tada ! boeltje los.
Wd40 werkt erg goed om handvatten van je stuureinden te krijgen. Tuutje ertussen wurmen, beetje spuiten en je handvatten draaien er zo af.
wd40 is leuk spul maar het is geen kruipolie.
Voor mijn uitlaatdemontage had ik het spul in huis gehaald.
Daarvoor een hele dag in de wd40 want ik had geen kruipolie op de plank staan, maar noppes resultaat
uurtje in de kruipolie en tada ! boeltje los.
Wd40 werkt erg goed om handvatten van je stuureinden te krijgen. Tuutje ertussen wurmen, beetje spuiten en je handvatten draaien er zo af.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
WD 40 stinkt en werkt 40 seconden
Handvaten eraf gaat ook goed met remmenreiniger van de action

Handvaten eraf gaat ook goed met remmenreiniger van de action
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Waarom niet gewoon luchtpistoolloek de kort schreef:WD 40 stinkt en werkt 40 seconden![]()
Handvaten eraf gaat ook goed met remmenreiniger van de action

je kan het deksel (dus niet de moer/zeskant) met de föhn warm maken en dan moet je dus niet gaan rijden. Niet te heet, laat de verf er wel op.
futurist
PS deksel verwarmen betekend uitzetten, moer zo koel mogelijk is dus makkelijk lossen, er bestaat zelfs spray die het onderdeel tot min 40 kan afkoelen.
futurist
PS deksel verwarmen betekend uitzetten, moer zo koel mogelijk is dus makkelijk lossen, er bestaat zelfs spray die het onderdeel tot min 40 kan afkoelen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@ celsa 
De Nederlandse lucht uit t luchtpistool lost de lijm niet op waar de handvatten mee op te stuur zittenWaarom niet gewoon luchtpistool

DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Zo sterk is diene Nederlandse lijm nu ook weer niet héloek de kort schreef:@ celsaDe Nederlandse lucht uit t luchtpistool lost de lijm niet op waar de handvatten mee op te stuur zittenWaarom niet gewoon luchtpistool

slagmoersleutel/luchtsleutel, heb zo'n ding niet dus dan probeer je wat anders.
een keer wat aanschaffen of ermee langs een vriendelijke garage.
Als ik zo'n ding had , had ik niet om tips gevraagd, maar ja, voor hetzelfde geld had deze koekebakker nog nooit ervan gehoord
Dus bedankt voor de tip
Komt wel goed uiteindelijk.
een keer wat aanschaffen of ermee langs een vriendelijke garage.
Als ik zo'n ding had , had ik niet om tips gevraagd, maar ja, voor hetzelfde geld had deze koekebakker nog nooit ervan gehoord
Dus bedankt voor de tip
Komt wel goed uiteindelijk.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@ Celsea: ga die discussie maar niet aan
Komen we nooit uit

Komen we nooit uit

DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Onze BIGgetjes zijn voorzien van twee soorten inspectiedeksels, een met een buitenzeskant en een met een binnenzeskant (SR43?). Heb al met twee inspectiedeksels gestoeid, en de laatste keer was een ware strijd. De binnenzeskant was mij helemaal "rond", dus met slagsleutel of een griptang kan je niets beginnen. Ding moet handvast gedraaid worden, en monteren met een beetje koperpasta voorkomt later een hoop gevloek.biggie schreef:slagmoersleutel/luchtsleutel, heb zo'n ding niet dus dan probeer je wat anders.
een keer wat aanschaffen of ermee langs een vriendelijke garage.
Als ik zo'n ding had , had ik niet om tips gevraagd, maar ja, voor hetzelfde geld had deze koekebakker nog nooit ervan gehoord
Dus bedankt voor de tip
Komt wel goed uiteindelijk.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Heb ik ook (logisch, want zelfde blok) en je hebt er ook niks aan. Zo'n grote schroevendraaier heb ik nog nooit gezien, jonguh!
Nooit begrepen wat die ontwerpers daar nou mee bedoeld hebben.
OJ
Nooit begrepen wat die ontwerpers daar nou mee bedoeld hebben.
OJ
ok, eerste variant is met een gleuf en moet met een grote schroevendraaier los gedraait
tweede variant is waar een inbus (allen) sleutel in moet en dat zou gemakkelijker moeten zijn.
"derde" variant is niet van Suzuki maar is ooit als aftermarket geleverd en vlgs mij heeft Hessler ze nog, vaak zijn het leuk gekleurde doppen met een zeskant erbuiten op.
futurist
tweede variant is waar een inbus (allen) sleutel in moet en dat zou gemakkelijker moeten zijn.
"derde" variant is niet van Suzuki maar is ooit als aftermarket geleverd en vlgs mij heeft Hessler ze nog, vaak zijn het leuk gekleurde doppen met een zeskant erbuiten op.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bij Hessler kun je de standaard met inwendig 6 kant bestellen (E 13.30) en ook die gekleurde doppen (Zeta) ook inwendige 6 kant (E 17.90), leuk van dat laatste is dat je er een kleine dopmoer bij krijgt voor hetzij de "oliedruk gever" in het rechter deksel of een tuimelaarsas afdicht moer. Ziet er erg leuk uit en inderdaad, wat vet erop en handvast zetten.
Fijne werk week
René
Fijne werk week
René
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)