Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Gaan er nog biggers naar de pre proloog as zondag in Valkenswaard?
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Zo buitenlandse belangstelling voor t Big project van cheapter Uje ????
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
vanavond 19.00 uur op RTL 7 Dakar Pre Proloog, wellicht kom ik of mijn zoon in beeld
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
komt zak hooi met grijs haar van de klimtoren af gesodemieterd: ben ik (enige excuus is dat ik 1 week geleden nog met krukken liep) .
jongetje in gele motorjack is mijn zoon Robert van 11 jaar
jongetje in gele motorjack is mijn zoon Robert van 11 jaar
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
nee dat was t nie, had gele motorjack aan
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Kom de laatste dagen elke keer zeiknat thuis... De lol van het woon- werkverkeer motorrijden gaat er zo wel een beetje af. Wel een goed regenpak/laarzen/handschoenen, maar toch...
OJ
OJ
ja een beetje nat maar wel spannend met die 16jaar ouwe banden op dat nat, lijkt wel of ik 125pk aan het achterwiel heb........
ik weet ook niet of ik nat ben van de regen of van het angstzweet.
futurist
PS daar straks naar huis niet alleen regen maar ook grote natte sneeuwvlokken.
ik weet ook niet of ik nat ben van de regen of van het angstzweet.
futurist
PS daar straks naar huis niet alleen regen maar ook grote natte sneeuwvlokken.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dan heb ik mazzel de laatste dagen maar ben wel vaker nat geregend dit n jaar dan de laatste jaren
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
bron
Prijskaartje Autobahn wordt 10 à 100 euro
BERLIJN -
In de Duitse politiek zingen bedragen rond wat betreft de geplande tolheffing op snelwegen. Een vignet voor 10 dagen zou 10 euro gaan kosten. Voor twee maanden is de automobilist 30 euro kwijt. Voor 100 euro is het gebruik van de Autobahnen voor het hele jaar af te kopen.
Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, donderdag gemeld. CDU/CSU en SPD hadden woensdag in het regeerakkoord tolheffing afgesproken, maar er werden nog geen bedragen genoemd. Ingezeten van Duitsland krijgen de tol terug via een verlaging van de wegenbelasting. Wie geen Duits kenteken heeft, betaalt het volle pond.
Prijskaartje Autobahn wordt 10 à 100 euro
BERLIJN -
In de Duitse politiek zingen bedragen rond wat betreft de geplande tolheffing op snelwegen. Een vignet voor 10 dagen zou 10 euro gaan kosten. Voor twee maanden is de automobilist 30 euro kwijt. Voor 100 euro is het gebruik van de Autobahnen voor het hele jaar af te kopen.
Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, donderdag gemeld. CDU/CSU en SPD hadden woensdag in het regeerakkoord tolheffing afgesproken, maar er werden nog geen bedragen genoemd. Ingezeten van Duitsland krijgen de tol terug via een verlaging van de wegenbelasting. Wie geen Duits kenteken heeft, betaalt het volle pond.
Dan maar op de Nederlandse snelwegen uit testen hoe hard de injectieBIG wilLeo schreef:bron
Prijskaartje Autobahn wordt 10 à 100 euro
BERLIJN -
In de Duitse politiek zingen bedragen rond wat betreft de geplande tolheffing op snelwegen. Een vignet voor 10 dagen zou 10 euro gaan kosten. Voor twee maanden is de automobilist 30 euro kwijt. Voor 100 euro is het gebruik van de Autobahnen voor het hele jaar af te kopen.
Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, donderdag gemeld. CDU/CSU en SPD hadden woensdag in het regeerakkoord tolheffing afgesproken, maar er werden nog geen bedragen genoemd. Ingezeten van Duitsland krijgen de tol terug via een verlaging van de wegenbelasting. Wie geen Duits kenteken heeft, betaalt het volle pond.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Ik was niet van plan om met 't blik in Dld te komen en dan al helemaal niet over de snelwegen..........Leo schreef:bron
Voor twee maanden is de automobilist 30 euro kwijt. Voor 100 euro is het gebruik van de Autobahnen voor het hele jaar af te kopen.
( al is t wel leuk om de M3 uit te laten richting/ op de Nurburgring )
Dus eigenlijk veranderd er nie zo veel
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ben in frankrijk 200 euries kwijt in een vakantie,
Door zwitserland kost dat ook 100 euro voor auto met aanhanger, dus dan dan die 100 euro van die duitsers er ook nog wel bij.
Zucht....
Door zwitserland kost dat ook 100 euro voor auto met aanhanger, dus dan dan die 100 euro van die duitsers er ook nog wel bij.
Zucht....
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Volgens mij wel en is de bovenste laag gehard/opgelast
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Wat advies, waarschijnlijk niet nodig maar toch:
Natuurlijk de timing en dergelijke goed doen.
In de nokkenas zit een boring die de olie richting de zwarte afdichtdop laat stromen, er zat bij mij (een nieuwe n.as) een braam in. De zwarte dop ZONDER vloeibare pakking monteren, via het nokkenas gat wordt de olie tegen de zwarte dop geblazen en smeert dan het linker glijlager, met vl.pakking kan dit verstoord worden. Kijk ook even het galerij buisje na op verstopping en reinheid (**) zit achter deze aansluiting, kun je eruit trekken met een M8 boutje. Dan terug zetten, buisje flush met de kop.
Het bakje waar de nokkenas indraait: zorg dat het niet lekt, koper ringetje onder het boutje/ vast met loctite
De deksel en de kop erg goed schoonmaken en de pasvlakken goed ontvetten (aceton?), de vloeibare pakking dun overal op de pasvlakken aanbrengen, belangrijkste is naast de glijlagers.
De glijlagers goed met olie insmeren voor je de as erin legt
Ligt aan de pakking (gebruiksaanwijzing ff lezen) maar zonodig een paar uur wachten om het bovendeksel na te trekken.
Voordat je de klepdeksels erop zet nog goed olie op de nokkenas en in het bakje spuiten.
Om zeker te weten dat je oliedruk hebt de olieleiding (rechts op de kop)** losjes vast zetten zodat de lucht via de olie koeler en deze lekkende leiding eruit kan, blok starten en stationair laten draaien, de olieleiding gaat lekken dus weet je dat ie olie in de kop krijgt, dan de leiding vast draaien. Als ie na 2 minuten tikt,.................STOP.......................als ie stil is dan pas "gas geven"
Succes
R
Natuurlijk de timing en dergelijke goed doen.
In de nokkenas zit een boring die de olie richting de zwarte afdichtdop laat stromen, er zat bij mij (een nieuwe n.as) een braam in. De zwarte dop ZONDER vloeibare pakking monteren, via het nokkenas gat wordt de olie tegen de zwarte dop geblazen en smeert dan het linker glijlager, met vl.pakking kan dit verstoord worden. Kijk ook even het galerij buisje na op verstopping en reinheid (**) zit achter deze aansluiting, kun je eruit trekken met een M8 boutje. Dan terug zetten, buisje flush met de kop.
Het bakje waar de nokkenas indraait: zorg dat het niet lekt, koper ringetje onder het boutje/ vast met loctite
De deksel en de kop erg goed schoonmaken en de pasvlakken goed ontvetten (aceton?), de vloeibare pakking dun overal op de pasvlakken aanbrengen, belangrijkste is naast de glijlagers.
De glijlagers goed met olie insmeren voor je de as erin legt
Ligt aan de pakking (gebruiksaanwijzing ff lezen) maar zonodig een paar uur wachten om het bovendeksel na te trekken.
Voordat je de klepdeksels erop zet nog goed olie op de nokkenas en in het bakje spuiten.
Om zeker te weten dat je oliedruk hebt de olieleiding (rechts op de kop)** losjes vast zetten zodat de lucht via de olie koeler en deze lekkende leiding eruit kan, blok starten en stationair laten draaien, de olieleiding gaat lekken dus weet je dat ie olie in de kop krijgt, dan de leiding vast draaien. Als ie na 2 minuten tikt,.................STOP.......................als ie stil is dan pas "gas geven"
Succes
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Thanks! zal t spoelbakkie controleren, verwacht niet dat de bout los is geweest maar zal de koppere ring voor de zekerheid vervangen en met loctite vast zetten.
En gebruik Reinzosil, beste vloeibare pakking en snel uitgehard
olie druk heeft ie anders was de boel allang vast gelopen
En gebruik Reinzosil, beste vloeibare pakking en snel uitgehard
olie druk heeft ie anders was de boel allang vast gelopen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
goede omschrijving, eerste maal insmeren kan beter als alleen de motorolie, grafietvet/olie (Molycote) is beter, blijft bij het eerste lopen beter smeren tot er echt olie druk is.
Bij Suzuki wordt de dop er ook met vloeibare pakking (eigenlijk oude aanduiding, het is een soort kit) ingezet, vooral een beetje bij de hoekjes van het pas vlak. Ook de pasvlakken met dat goedje insmeren dun zoals je zegt, maaaarrrrrr...........juist niet te lang wachten met vast draaien, de boutjes moeten lichtjes handvast gezet want sommige van die pakking kitten beginnen als snel een vlies te vormen van uitharden en als je wat te dik hebt gesmeerd dan blijft er al te veel hard materiaal tussen het pas vlak en ga je de lagerspeling gewoon te groot laten. Als je goed hebt ontvet niet te rijkelijk ingesmeerd dan blijft de kit die er tussenuit wordt geperst een eeuwigheid zitten en dicht dus gewoon goed af. De lagerspeling is geboord met echt nagenoeg geen pakking tussen de pasvlakken.
futurist
Bij Suzuki wordt de dop er ook met vloeibare pakking (eigenlijk oude aanduiding, het is een soort kit) ingezet, vooral een beetje bij de hoekjes van het pas vlak. Ook de pasvlakken met dat goedje insmeren dun zoals je zegt, maaaarrrrrr...........juist niet te lang wachten met vast draaien, de boutjes moeten lichtjes handvast gezet want sommige van die pakking kitten beginnen als snel een vlies te vormen van uitharden en als je wat te dik hebt gesmeerd dan blijft er al te veel hard materiaal tussen het pas vlak en ga je de lagerspeling gewoon te groot laten. Als je goed hebt ontvet niet te rijkelijk ingesmeerd dan blijft de kit die er tussenuit wordt geperst een eeuwigheid zitten en dicht dus gewoon goed af. De lagerspeling is geboord met echt nagenoeg geen pakking tussen de pasvlakken.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06