Ontzettende blunder gemaakt, eerst even zitten uithuilen bij wijze van spreken.

kreeg de inspectiemoer in het dynamodeksel niet los voor het BDP . Ik dacht het bdp wel te kunnen vinden via het bougiegat, al was het maar om een indruk te krijgen van de klepspeling. Ik pakte hetgeen het dichtst bij lag, een stom vijltje en die kwam klem te zitten toen ik aan het achterwiel draaide met de hoogste versnelling in. Krak
de punt van de vijl ligt nu op de zuiger. Geen twijfel over mogelijk.
Gelukkig heb ik het gemerkt en niet die vijl weggelegd zonder het door te hebben om dan later een keer de motor gestart te hebben. Heb de accu los en de sleutels ver weg verstopt. Geen schade dus, lijkt mij onmogelijk. Maar hoe nu verder ? Via die 10mm bougie-gaten begin ik niets.
Denk dat er niets anders op zit dan de motor eruit en de kop eraf. Dat zal me nog wel lukken, maar de boel weer netjes in elkaar ? Ik durf nu zowat niets meer wat dat betreft. Heb zoiets ook niet eerder gedaan. Het is wel een mooi moment om dan meteen zo'n versterkte nokkenaskettingspannerveer te plaatsen. Daarvoor moet de boel toch ook los en dat schijnt ook een boel shit te voorkomen. Dus van de nood maar een deugd maken denk ik nu, Optimistisch blijven peter, het is niet het eind vd wereld zeg ik maar tegen mezelf. Rijden kan ik nu niet, dus ik kan er ook nergens mee heen komen, motor staat nu vleugellam in de garage.
Blok eruit en daarmee op pad gaat natuurlijk wel. Wie kan mij helpen (evt tegen betaling) en wie kan me zeggen welke onderdelen ik alvast maar kan bestellen, koppakking, voetpakking en zo'n spanner. Nog meer ?