Hallo Allemaal.
Daar ben ik weer (tijd geleden) (marlborro big) en de website stickers
heb nu weer en hobby big gekocht nostalgie hé heb al 2 mooie fietsen een cbx en gsxr maar kon het toch niet laten
het is een sr 43 67000 km gelopen
rijd en trekt goed
maar hij ploft klallen en vlammen uit uitlaat bij gas geven en in toeren zakken en loopt niet fijn stationair
de carbs heb ik gereinigt deze waren echt vuil
nieuwe bougie's er in maar nog het zelfde
dan toch de cdi
linker bougie was zwart
rechter wit
ploffende big
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
"rijd en trekt goed " wat is goed?
Weet uit ervaring dat carbs reinigen een drama is, die van mij had 5 jaar stil gestaan.
3 maal gereinigd met alle beschikbare middelen, uiteindelijk deed ovenreiniger van AC tion de job in combinatie met ijzerdraad.
Weet dat ijzerdraad eigenlijk niet de oplossing is maar je moet iets.
Heb je de carb's uit elkaar gehad?
Zitten de sproeiers erin of ligt er 1 los in de vlotterbak?
Membranen heel?
De mijne plofte eerst ook erg met vlammen uit de uitlaat, was open laser.
Nu demper erin en t knallen en vlammen is weg.
Knallen in uitlaat bij gas loslaten kan ook liggen aan lekke uitlaat.
Weet uit ervaring dat carbs reinigen een drama is, die van mij had 5 jaar stil gestaan.
3 maal gereinigd met alle beschikbare middelen, uiteindelijk deed ovenreiniger van AC tion de job in combinatie met ijzerdraad.
Weet dat ijzerdraad eigenlijk niet de oplossing is maar je moet iets.
Heb je de carb's uit elkaar gehad?
Zitten de sproeiers erin of ligt er 1 los in de vlotterbak?
Membranen heel?
De mijne plofte eerst ook erg met vlammen uit de uitlaat, was open laser.
Nu demper erin en t knallen en vlammen is weg.
Knallen in uitlaat bij gas loslaten kan ook liggen aan lekke uitlaat.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Welkom terug, gok dat ie te rijk staat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
ja heb ook open pro duro van laser
heb nieuwe pakking tussen de bocht gedaan deze zat inderdaad los
maar ploft nog nieuwe bougies er ingedraaid en nog
zal de tank er weer af halen en de vonk eens kijken anders denk ik de carbs weer chekken
lucht schoef 1,5 slag uitdraaien toch !!
en de schuif van de naald waar zal ik die opzetten of waar hoort deze op te staan.
heb nieuwe pakking tussen de bocht gedaan deze zat inderdaad los
maar ploft nog nieuwe bougies er ingedraaid en nog
zal de tank er weer af halen en de vonk eens kijken anders denk ik de carbs weer chekken
lucht schoef 1,5 slag uitdraaien toch !!
en de schuif van de naald waar zal ik die opzetten of waar hoort deze op te staan.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Schroef op 1.75 slag en naalden op middelste groef.
Das de basis en naalden evt 1 groef hoger.
Das de basis en naalden evt 1 groef hoger.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
Zal het proberen thanks
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Open laser maar originele lucht filter? dan staat ie bijna zeker te rijk als ie de originele hoofdsproeiers heeft.
Die zouden dan kleiner moeten.
beste een K&N luchtfilter er in en grotere sproeiers a #140 / #145
Die zouden dan kleiner moeten.
beste een K&N luchtfilter er in en grotere sproeiers a #140 / #145
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
zal eerst de carbs even nakijken want een boegie is zwart de ander wit dan heeft dus één kant geen goede vonk en of aanvoer van benzine
Als er zoveel verschil zit tussen je bougies zou ik eerder aan vonk denken...cb20051973 schreef:zal eerst de carbs even nakijken want een boegie is zwart de ander wit dan heeft dus één kant geen goede vonk en of aanvoer van benzine
Kan natuurlijk ook een combinatie van oorzaken zijn, én geen goede vonk, en een verkeerde brandstofverhouding.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
Ja als tank er af is eerst bedrading en bobine checken op vonk
En ook even beide bougies checken in beide bougiedoppen. Dan weet je dat óf de bougie kapot is (vonkt niet in beide doppen), óf de bougiedop/kabel/bobine/CDI (geen van de bougies vonkt in deze dop)cb20051973 schreef:Ja als tank er af is eerst bedrading en bobine checken op vonk
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
Hij vonkt op bijde bougies net de carbs er weer af gehad getest of bijde kamers vol lopen en of de vlotters goed zijn. de naalden zag ik wel een slijt spoor op niet voelbaar maar toch. Hij heeft 67000 gelopen net weer geprobeerd en bij stationair lopen hikt hij tussen door maar ploft ook nog. Toch maar een revisie setje bestellen
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
Heb probleem gevonden vacuüm slang had ik boven op de carb gedrukt maar moest aan zijkant loop weer perfect. alleen heb hem net verkocht als het Goed is komt hij in Amsterdam te lopen
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
Ja kon hem goed verkopen. Maar er komt er nog wel een weer hoor. Blijft een speciale fiets hé