Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als de nokketting nieuw is lekker laten zitten.
en lees de sleuteltips eens....
en lees de sleuteltips eens....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ach 't is hobby. Gelukkig is alles waar ik naar toe moet goed met de fiets of OV bereikbaar, dus wanneer hij het weer eens niet doet is dat ook geen heel groot probleemloek de kort schreef:@ thoran: wie zei ook alweer: ieder voordeel heb zijn nadeel? onvoorspelbaar inkomen van vermogen is lastig te handelen weet ik uit ervaring
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Niks, k*t ding wilde niet starten. Accu opgeladen en toen startte hij wel.. Maar toen was het al te donker om nog te rijden.
Omdat ik toch wat wilde klussen, heb ik de achterband van mijn Honda er maar eens afgehaald. Hij verliest ongeveer 0,1 bar per dag en ik wilde die (nieuwe) biba wel eens onder water houden.
Dat eraf halen viel me erg mee. Standaard van de big als 'van de velg afduwer' gebruikt. Dat gaat goed! Daarna met twee bandenlichters de band eraf gewipt en de biba eruit gehaald.
Helaas niks kunnen vinden. Vreemd genoeg. Daarna het spul weer gemonteerd. Ook weer met twee bandenopwippers. Daarna met de fietspomp(!) op druk gebracht en bij het tankstation op 3 bar gezet. Kijken wat het morgen is. Anders van de week maar weer een nieuwe biba halen (de derde deze maand...) En nee, er zit geen spijker in.
Die band eraf en erop doen viel me erg mee. Ik wilde dit toch al eens doen voor de oefening (en om een grijze zondag door te komen)
OJ
Omdat ik toch wat wilde klussen, heb ik de achterband van mijn Honda er maar eens afgehaald. Hij verliest ongeveer 0,1 bar per dag en ik wilde die (nieuwe) biba wel eens onder water houden.
Dat eraf halen viel me erg mee. Standaard van de big als 'van de velg afduwer' gebruikt. Dat gaat goed! Daarna met twee bandenlichters de band eraf gewipt en de biba eruit gehaald.
Helaas niks kunnen vinden. Vreemd genoeg. Daarna het spul weer gemonteerd. Ook weer met twee bandenopwippers. Daarna met de fietspomp(!) op druk gebracht en bij het tankstation op 3 bar gezet. Kijken wat het morgen is. Anders van de week maar weer een nieuwe biba halen (de derde deze maand...) En nee, er zit geen spijker in.
Die band eraf en erop doen viel me erg mee. Ik wilde dit toch al eens doen voor de oefening (en om een grijze zondag door te komen)
OJ
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Druk daalt door de kou (krimpt)
En een band met verse lucht loopt sneller leeg, zuurstof in kleiner en ontsnapt snel, stikstof is dikker en blijft achter.
Na verloop van tijd zit er voornamelijk stikstof in je band.
En een band met verse lucht loopt sneller leeg, zuurstof in kleiner en ontsnapt snel, stikstof is dikker en blijft achter.
Na verloop van tijd zit er voornamelijk stikstof in je band.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Achter rem verlichting gemaakt veertje was gisteren door dikke tak defect gegaan
Deed mijn best om in de bagger 2 brommers (250 en 450) bij te houden maar ging steeds slechter, bleek er een tak tussen t frame te zitten die het rempedaal intrapte.
Tevens die lelijke witte bak onder het blok mooi matzwart gespoten met spuitbus van Action, eerst ontvet met ovenreiniger van Action.
Als we de Action niet hadden was motorrijden en bootje varen een dure hobby
Deed mijn best om in de bagger 2 brommers (250 en 450) bij te houden maar ging steeds slechter, bleek er een tak tussen t frame te zitten die het rempedaal intrapte.
Tevens die lelijke witte bak onder het blok mooi matzwart gespoten met spuitbus van Action, eerst ontvet met ovenreiniger van Action.
Als we de Action niet hadden was motorrijden en bootje varen een dure hobby
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Wij hebben gisteren "geMack Gyvert" tijdens een hele skonne rit van 120 km waarvan 110km vette bagger,
Op de terugreis naar huis brak de uitlaatophangbeugel van SP, dus die hebben we onderweg met wat er te vinden is in de natuur gerepareerd......
Zo waren we toch één met de natuur
Sp bedank voor t gezelschap............ (waar blijft die poezefilm)
Op de terugreis naar huis brak de uitlaatophangbeugel van SP, dus die hebben we onderweg met wat er te vinden is in de natuur gerepareerd......
Zo waren we toch één met de natuur
Sp bedank voor t gezelschap............ (waar blijft die poezefilm)
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Vandaag de "nieuwbouw" 800 geprobeerd. Met "gepolijste" oude tuimelaars met bijbehorende standaard nokkenas.
Wel wat gekloot met de ontsteking:
Het vliegwiel, pickup en CDI kun je niet mixen. Dus alles van de 800 erop gezet. Met een 750 CDI loopt ie wel maar de klappen maken de hele buurt wakker.
Meer compressie geeft wat meer koppel onderin, precies wat ik wilde. Hoop dat het de komende dagen weer wat droger wordt, in de regen rijden is niet mijn hobby.
Zit met spanning op een reactie van EGU te wachten, hun "gereviseerde Kipphebel" zijn niet de investering waard, voor een paar tientjes meer heb je origineel en goed materiaal.
Santé
R
Wel wat gekloot met de ontsteking:
Het vliegwiel, pickup en CDI kun je niet mixen. Dus alles van de 800 erop gezet. Met een 750 CDI loopt ie wel maar de klappen maken de hele buurt wakker.
Meer compressie geeft wat meer koppel onderin, precies wat ik wilde. Hoop dat het de komende dagen weer wat droger wordt, in de regen rijden is niet mijn hobby.
Zit met spanning op een reactie van EGU te wachten, hun "gereviseerde Kipphebel" zijn niet de investering waard, voor een paar tientjes meer heb je origineel en goed materiaal.
Santé
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Zo'n stofzuiger van de eerste pagina is makkelijker te lossen dan de voorvork stuur en balhoofd,
Net het balhoofd wat strakker aangedraaid omdat ik wat futurist vertelde het knakken met hard remmen begon te merken.
Zat misschien toch alles wat los of de boel heeft zich gezet ?
Nu zit hij wel strak, ik hoop niet te , ik gaf het stuur een slinger en hij stopte wel zonder tegen het eind aan te tikken.
Ik merk wel met heen en weer bewegen dat ie strakker zit , morgen weer +/- 75 km woonwerk om het te ervaren.
Net het balhoofd wat strakker aangedraaid omdat ik wat futurist vertelde het knakken met hard remmen begon te merken.
Zat misschien toch alles wat los of de boel heeft zich gezet ?
Nu zit hij wel strak, ik hoop niet te , ik gaf het stuur een slinger en hij stopte wel zonder tegen het eind aan te tikken.
Ik merk wel met heen en weer bewegen dat ie strakker zit , morgen weer +/- 75 km woonwerk om het te ervaren.
Zandprutser 1e klas.
gewoon lekker woon werk gereden.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dat woonwerk is bij mij altijd 2 x 20 minuten stressen tussen de autofiles. Je weet nooit of er een of ander l*l of m*ts tussen zit die ineens van baan veranderd. Maar ja, het is een stuk sneller dan het ov, de auto of binnendoor.
Als het binnendoor lekker slingeren enzo is dan mag het gerust langer duren.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Ik mag maar 8 km woon-werk per dag
Wel een knal gele helm gekocht anders zien die koekblik piloten me niet.
Overweeg de demper weer uit de Laser Produro te halen, horen ze me weer aankomen
Wel een knal gele helm gekocht anders zien die koekblik piloten me niet.
Overweeg de demper weer uit de Laser Produro te halen, horen ze me weer aankomen
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Vandaag de kabelboom voor Junior 1's Big kaal geplukt (knippers weg en alle "beveiligingen" laten vervallen, CDI, gelijkrichter, decompressie relais aan het balhoofd) en een bracket gemaakt voor de schijfrem hoofdrem cilinder en die aan het frame gelast, de voor/boven frame schetsplaat aangepast zodat de kop er makkelijker af kan. Morgen komt de 3/4" (luchtvaartkwaliteit) buis voor het achterframe, kaal frame weegt nu 11 kg. Denk met het achterframe er aan 13.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Mijn big na een voorlopig laatse rit aan de kant gezet.
Teveel rammels en tikken nu, eerst maar eens alles verhelpen en compleet onderhouden, voor rem voelt nu ook stug volgens mij moet die ontlucht worden , balansas ketting , nokkenas , naaldlagers vervangen van de achterschok ophanging dinges en alles vetten en schoonmaken .
Nu een pekelauto zoeken om toch op mijn werk te komen , the misses heeft onze huidige auto nodig
Teveel rammels en tikken nu, eerst maar eens alles verhelpen en compleet onderhouden, voor rem voelt nu ook stug volgens mij moet die ontlucht worden , balansas ketting , nokkenas , naaldlagers vervangen van de achterschok ophanging dinges en alles vetten en schoonmaken .
Nu een pekelauto zoeken om toch op mijn werk te komen , the misses heeft onze huidige auto nodig
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Remblokken achter geïnspecteerd en gelijk nieuwe besteld
Afgelopen zaterdag door een tak tussen rempedaal te lang ongemerkt geremd, tsja veel power heeft ook een nadeel
Afgelopen zaterdag door een tak tussen rempedaal te lang ongemerkt geremd, tsja veel power heeft ook een nadeel
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ondanks de kou toch 60 km (in) gereden. Modder en sneeuw en glijden !! Maar wel weer herten en zwijntjes gezien. Morgen en dinsdag zou de zon schijnen, heb er nu al zin an.
Groet
Groet
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
biggetjes gewassen
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
??biggetjes gewassen
Ze zijn toch niet stuk hoop ik.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
heeft de zon geschenen, en heb je dus lekker gereden??dhc6 schreef:Ondanks de kou toch 60 km (in) gereden. Modder en sneeuw en glijden !! Maar wel weer herten en zwijntjes gezien. Morgen en dinsdag zou de zon schijnen, heb er nu al zin an.
Groet
hier is het niet echt koud maar wel droevig weer, zo somber.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nou, eerst bezig geweest om de stepjes omlaag en naar achter te bouwen, maak dat prototype morgen af. Heb dik 80 km gereden in de vrieskou, heftig glad/sneeuw maar erg mooi. Vorige week heeft het nogal gestormd dus wat gebruikelijke routes zijn onbruikbaar door bomen en takken( zonder kettingzaag nix an te doen). Denk wel dat het de laatse keer was dit jaar, morgen de brommer afspuiten en dan maar verder bouwen aan die van Junior.
1 van de redenen om Nederland te verlaten was "de lage grijze hemel". Heb je hier ook wel maar gelukkig wat minder.
Werk ze.
R
1 van de redenen om Nederland te verlaten was "de lage grijze hemel". Heb je hier ook wel maar gelukkig wat minder.
Werk ze.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ik heb er 5 minuten naar gekeken en mezelf afgevraagd wat ik zou gaan doen, blok eruit of niet .
150 km ermee gaan rijden naar de specialist binnenkort of achter op een aanhanger.
Mmmmh keuzes, en ik klopte hem nog even op de tank voor ik de schuur uitliep met een diepe zucht.
150 km ermee gaan rijden naar de specialist binnenkort of achter op een aanhanger.
Mmmmh keuzes, en ik klopte hem nog even op de tank voor ik de schuur uitliep met een diepe zucht.
Zandprutser 1e klas.
Ergens anders zeg je een kar te kunnen lenen, en das gewoon de beste keus denk ik. En niet zuchten man. Straks als ie fijn rijd is het allemaal waard geweest.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Breng hem nu maar gewoon op een kar, wil hem het liefst horen lopen en het blok hoeft er niet uit om de balansasketting te vervangen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997