Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Nieuwe accu in de Cross BIG gezet, oude was 1 1/2 jaar oud en 1 cel defect, geen garantie
Weer 35 euro armer, wel leuke korting gekregen dankzij inleveren van wat oude accu's.
Op e-bay weer wat BIG onderdelen gewonnen voor weinig, dat maakt weer wat goed.
Weer 35 euro armer, wel leuke korting gekregen dankzij inleveren van wat oude accu's.
Op e-bay weer wat BIG onderdelen gewonnen voor weinig, dat maakt weer wat goed.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Zappa en Edwin,
Die heb ik gevonden en de aan de kruiskopschroefjes gedraaid , weinig sjoege maar misschien zijn de veertjes dan wel een beetje rot, ik weet nu wel dat ik in de goede richting zat.
Loek,
Stepwieltje is geen slecht idee .
Die heb ik gevonden en de aan de kruiskopschroefjes gedraaid , weinig sjoege maar misschien zijn de veertjes dan wel een beetje rot, ik weet nu wel dat ik in de goede richting zat.
Loek,
Stepwieltje is geen slecht idee .
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De bout stelt hem, niet de veer, je moet flink draaien om verschil te zien.
Motor 5 meter van muur, hoogte midden koplamp meten, licht lijn moet op de muur dan 5cm minder zijn en het omhoog komende stuk net links van het midden.
Motor 5 meter van muur, hoogte midden koplamp meten, licht lijn moet op de muur dan 5cm minder zijn en het omhoog komende stuk net links van het midden.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vanavond heb ik mijn toerenteller lampje terug in het gaatje gevrot want die was eruit getrild en lamp afgesteld .
En de rollers van de ketting vervangen voor tweedehands reserve want ik hoor weer een geluid in de lage toeren en ik verdenk dat het bij de ketting wegkomt , ketting is maar een paar duizend km oud samen met de tandwielen dus ik niet snap.
Als dit niet geholpen heeft dan denk ik de balansas ketting checken, zo ben ik weer vaker in de schuur dan op de bank
Edit;
Vanochtend en net nog steeds het extra gerammel gehoord, zal de balans ketting zijn hoop ik.
En de rollers van de ketting vervangen voor tweedehands reserve want ik hoor weer een geluid in de lage toeren en ik verdenk dat het bij de ketting wegkomt , ketting is maar een paar duizend km oud samen met de tandwielen dus ik niet snap.
Als dit niet geholpen heeft dan denk ik de balansas ketting checken, zo ben ik weer vaker in de schuur dan op de bank
Edit;
Vanochtend en net nog steeds het extra gerammel gehoord, zal de balans ketting zijn hoop ik.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zet je bank in de schuur: Problem Solvedzo ben ik weer vaker in de schuur dan op de bank
Heb mijn bank op wielen gezet BMW R80RT, noem hem niet voor niks 't Bankstel
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zo meteen, koppelingskabel cross BIG repareren (alweer nog ff wachten op een org exemplaar), dan de valbeugels erop knoeien.
Vanmiddag weer baggeren in t veld, verheug me er nu al op.
Vanmiddag weer baggeren in t veld, verheug me er nu al op.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
De balansasketting net gespannen , poging tot in iedergeval.
Ik trok het limadeksel eraf en zag dat het stelschroefje helemaal naar binnen gedraaid was en de ketting stond wat slap.
dat stelschroeffie zal door de lui gedaan zijn die mijn blok gereviseerd hebben.
Ik heb alles volgens de procedure gedaan maar het stelschroefje krijgt geen weerstand met erin draaien en ik moet hem helemaal indraaien , de ketting is wel iets strakker maar ik kan hem nog wel tegen het blok aanduwen , misschien duw ik te hard , dat hoop ik dan maar, nu hopen dat dat het vreemde rammeltje eruit is, 1 rammel is genoeg voorlopig.
Wel een nieuwe nok besteld vanwege het andere euvel
Ik trok het limadeksel eraf en zag dat het stelschroefje helemaal naar binnen gedraaid was en de ketting stond wat slap.
dat stelschroeffie zal door de lui gedaan zijn die mijn blok gereviseerd hebben.
Ik heb alles volgens de procedure gedaan maar het stelschroefje krijgt geen weerstand met erin draaien en ik moet hem helemaal indraaien , de ketting is wel iets strakker maar ik kan hem nog wel tegen het blok aanduwen , misschien duw ik te hard , dat hoop ik dan maar, nu hopen dat dat het vreemde rammeltje eruit is, 1 rammel is genoeg voorlopig.
Wel een nieuwe nok besteld vanwege het andere euvel
Laatst gewijzigd door kantelaar op za nov 16, 2013 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.
Geen gek idee een bank in de schuurloek de kort schreef:Zet je bank in de schuur: Problem Solvedzo ben ik weer vaker in de schuur dan op de bank
Heb mijn bank op wielen gezet BMW R80RT, noem hem niet voor niks 't Bankstel
Zandprutser 1e klas.
"Limadeksel" ?
lichtmachinedeksel oftewel dynamodeksel gok ik ?
Ik heb handvatverwarming geplaatst , aan het stuur ben ik klaar.
de draden moeten nog onder de tank door naar de accu, daar met een relais aansluiten.
krijg ik vandaag niet meer af. Morgen verder
lichtmachinedeksel oftewel dynamodeksel gok ik ?
Ik heb handvatverwarming geplaatst , aan het stuur ben ik klaar.
de draden moeten nog onder de tank door naar de accu, daar met een relais aansluiten.
krijg ik vandaag niet meer af. Morgen verder
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@kantelaar, volgens mij is dat stelschroefje enkel om te borgen en te zorgen dat de ketting niet losser kan indien de grote inbusbouten los trillen (kan ik me overigens niet voorstellen). Handvast en dan borgen is voldoende. Schroefje is in ieder geval niet nodig om te spannen.
Volgens mij is spannen niet anders dan de 2 inbusbouten losdraaien en weer vast, daarna borgschroefje handvast en borgmoer vast zetten.
Ketting hoort niet tegen het blok aan te kunnen komen.
Kan me wel voorstellen dat je een denkfout maakt met dat borgschroefje, is mij ook bijna overkomen, lees het boek vaak pas achteraf
Volgens mij is spannen niet anders dan de 2 inbusbouten losdraaien en weer vast, daarna borgschroefje handvast en borgmoer vast zetten.
Ketting hoort niet tegen het blok aan te kunnen komen.
Kan me wel voorstellen dat je een denkfout maakt met dat borgschroefje, is mij ook bijna overkomen, lees het boek vaak pas achteraf
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vandaag de BIG weer vies gemaakt in t bos, moest een GASGAS en Yamaha 250 cc zien bij te benen, zaten ook nog eens een paar ex wegracers op....
Tis wel enigzins gelukt en ik ben niet van de BIG afgestuiterd.Nog een lekkere bak snert gegeten bij de bockenrijder en t was ondanks de mist een mooie dag.
Wel een vvk lek gereden, dus weer wat te doen.
Tis wel enigzins gelukt en ik ben niet van de BIG afgestuiterd.Nog een lekkere bak snert gegeten bij de bockenrijder en t was ondanks de mist een mooie dag.
Wel een vvk lek gereden, dus weer wat te doen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Tja Loek ,
Dan kan het nog zo zijn dat de ketting versleten is maar ik was in de veronderstelling dat men met het reviseren de hele balans scheisse hadden vervangen dus ook de ketting , ik kon het het moeilijk zien maar de ketting raakte na het spannen het blok net wel of net niet , strakker krijg ik em iedergeval niet.
Vvk vervangen altijd een "leuk" klusje, Kan niet wachten om de Big ook weer in het zand op zijn falie te geven maar wel rammelloos.
Dan kan het nog zo zijn dat de ketting versleten is maar ik was in de veronderstelling dat men met het reviseren de hele balans scheisse hadden vervangen dus ook de ketting , ik kon het het moeilijk zien maar de ketting raakte na het spannen het blok net wel of net niet , strakker krijg ik em iedergeval niet.
Vvk vervangen altijd een "leuk" klusje, Kan niet wachten om de Big ook weer in het zand op zijn falie te geven maar wel rammelloos.
Zandprutser 1e klas.
Donderdag gezorgd dat ik weer iets had dat op een stationair toerental leek zonder dat ik zelf gas bij hoefde te geven zodat ie niet afsloeg. Daarna geprobeerd met de overrun fuel cut mijn motorrem weer terug te krijgen, maar dat werkte niet helemaal. Fuel Cut kwam er te laat in, en gaf te laat het gas weer terug, wat neerkwam op een verschrikkelijk enge motorfiets, die ergens halverwege de bocht zijn power weer terug kreeg...
Vanochtend de overrun fuel cut maar weer uitgeschakeld voordat ik op de motor stapte om een maat te helpen met z'n nieuwe huisje. (Met eigen inpandige sleutelruimte... )
Vanochtend de overrun fuel cut maar weer uitgeschakeld voordat ik op de motor stapte om een maat te helpen met z'n nieuwe huisje. (Met eigen inpandige sleutelruimte... )
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@ thoran: wie zei ook alweer: ieder voordeel heb zijn nadeel? onvoorspelbaar inkomen van vermogen is lastig te handelen weet ik uit ervaring
@ kantelaar: hoeveel km heeft je blok gelopen? de mijn 65K en de ketting is nog lang niet op.
@ kantelaar: hoeveel km heeft je blok gelopen? de mijn 65K en de ketting is nog lang niet op.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Stelschroef helemaal in betekend versleten. En dat kan idd 70k.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
valt mee, alleen moet je wel de ketting kopen natuurlijk. Ik had voor Rudi nog een bijna gebruikte en die hadden we er in 2 uurtjes op het gemakkie in zitten. Ik moest zap wel even sms en om te vragen of de nokkenas ketting los moet en dat bleek idd een noodzakelijk kwaad anders zou het met gebruik van een luchtsleutel (ivm losmaken poulie en tandwielen balansassen) binnen een uur lukken. Je moet natuurlijk wel beschikken over een trekker om het vliegwiel er af te krijgen.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Jammer dat er bespaard is op een ketting van 60 euro.
Maar goed je kan nu nog iets van 6000km.
vervang ook gelijk de nokkenasketting, die gaat maar iets langer mee, blok moet er niet uit maar t is wel een redelijke klus dus als je dan toch bezig bent....
Maar goed je kan nu nog iets van 6000km.
vervang ook gelijk de nokkenasketting, die gaat maar iets langer mee, blok moet er niet uit maar t is wel een redelijke klus dus als je dan toch bezig bent....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nokkenasketting en spanner zijn wel nieuw , die heb ik zelf gekocht en aan die monteurs gegeven
Maar ja het kan me wel lukken maar hoe ik die rotor/ dynamo / die magnetische trommel eraf moet gaan krijgen is me nog een raadsel
Maar ja het kan me wel lukken maar hoe ik die rotor/ dynamo / die magnetische trommel eraf moet gaan krijgen is me nog een raadsel
Zandprutser 1e klas.
als er niemand dichtbij genoeg woont die er één heeft om te lenen wil ik die van mij wel op sturen, kost je alleen 2 x verzendkosten, kopen is al gauw €80,=
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik ken iemand met een zeer uitgebreide toolset speciaal voor motoren, ik zal hem eerst vragen (hij woont ook in Assen).....die zal me ook moeten gaan helpen denk ik want ik heb nooit met een poeli gewerkt
Anders ga ik graag op je aanbod in futurist.
Ik denk dat het handig is dat ik de nok(kenas) en de balansketting tegelijk vervang wat ik zo lees .
Anders ga ik graag op je aanbod in futurist.
Ik denk dat het handig is dat ik de nok(kenas) en de balansketting tegelijk vervang wat ik zo lees .
Laatst gewijzigd door kantelaar op zo nov 17, 2013 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.