Na een aantal jaren was mn goedkope Venom handkap kapot, door een te rechte standaard te vaak om gevallen vol op de linker kap dus tijd voor wat anders.
Hier een vergelijking tussen de 2.
De Venom kost tussen de 30 a 35, kap is groter en de beugel langer en past zo overal op, bij de pols zit een bocht naar onder in de beugel wat polsbreuk zou verminderen, werkt, nooit mn pols gebroken
Minpunt verkleurd snel en de bevestiging om het stuur, werkt met een klem om het stuur met daartussen weer een een bevestiging naar de kap zelf geklemd, die verdraaid naar binnen bij een harde klap waardoor de alu beugel verbuigd, kan je een paar x terug buigen maar scheurt uiteindelijk.
En hij scheurt dan bij de schroefjes van de kap bevestiging.
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
De no-name kapkost 35 en heeft een smallere kap, kortere maar dikkere beugel en moest ik bij de koppeling een paar vulringen gebruiken om het passend te krijgen.
De kap is om de beugel gegoten en heeft er dus geen verzwakkende gaten er in.
De bevestiging om het stuur is met 1 beugel en verwacht dat hij daarom niet of minder snel verschuift.
nog geen crash test mee gedaan.
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
oud en nieuw
Klem om stuur Venom
en de nieuwe
Test-Betaalbare handkappen met alu beugel
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zitten bij dat laatste setje op de foto ook dikkere bevestigingen? Volgens mij heb jij ook zo'n fatbar. Dus wel 22mm bij de handvatten, maar dikker in het midden. Waar heb je dat gekocht? Zie ik niet bij de foto's op Ebay.
Die tweede Ebay link levert wel 405x dezelfde handkap op. Alleen ander kleurtje, maar zelfde specs. Staat ook een Harley bij. Nou die heeft zeker een 25 cm dik stuur... Ik heb gekeken voor Ktm (die hebben zo'n tappered stuur), maar daar staat ook 22mm bij en dat hem vooral niet moet kopen als je een tappered stuur hebt
OJ
Die tweede Ebay link levert wel 405x dezelfde handkap op. Alleen ander kleurtje, maar zelfde specs. Staat ook een Harley bij. Nou die heeft zeker een 25 cm dik stuur... Ik heb gekeken voor Ktm (die hebben zo'n tappered stuur), maar daar staat ook 22mm bij en dat hem vooral niet moet kopen als je een tappered stuur hebt
OJ
-
Yip bij mn nieuwe setje zitten ook de bevestigingsbeugels voor n fatbar, hier gekocht http://stores.ebay.nl/The-Online-Parts- ... 34.c0.m322
Ik heb geen fatbar [ oude ktm ] dus het setje links op de foto gebruikt en het setje rechts heb ik over
Ik heb geen fatbar [ oude ktm ] dus het setje links op de foto gebruikt en het setje rechts heb ik over
-
vlgs mij is die nog helemaal fris, iig koud
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Hi Zappa,zappa.suzuki schreef:Yip bij mn nieuwe setje zitten ook de bevestigingsbeugels voor n fatbar, hier gekocht http://stores.ebay.nl/The-Online-Parts- ... 34.c0.m322
Ik heb ongeveer dezelfde set en de rechter is laatst kapot gegaan ..... (tegen boom bij de enduro van Bergeik)
Nou heb ik nog een plastic setje (zonder alu beugel) van acerbis, echter de bevestiging is voor 22mm.
Dat rechter setje, wil je daar afstand van doen ?
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
-
Je hebt PB
-
Ey Ger,Ger schreef:Hi Zappa,zappa.suzuki schreef:Yip bij mn nieuwe setje zitten ook de bevestigingsbeugels voor n fatbar, hier gekocht http://stores.ebay.nl/The-Online-Parts- ... 34.c0.m322
Ik heb ongeveer dezelfde set en de rechter is laatst kapot gegaan ..... (tegen boom bij de enduro van Bergeik)
Nou heb ik nog een plastic setje (zonder alu beugel) van acerbis, echter de bevestiging is voor 22mm.
Dat rechter setje, wil je daar afstand van doen ?
zekers, geef je adres maar dan stuur ik ze op.
Gr zappa
-
die zou misschien nog de 2 OS zuiger kunnen hebben maar heb hem om indruk te maken op de chikkiesLeo schreef:Zuigertje rechts op de votoo misschien helemaal op ?
ik wil hebbuh voor de verzameling
{ nu zijn die er niet van onder de indruk maar kerels wel }
-
De no-name brak nadat de KTM omwaaide vandaag, beugel gebroken en plastic in stukken, Venom beugel overleefde dat een paar x dus de Venom wint en weer besteld
Ik heb ze ook besteld ooit na jouw test uitslag en idd zelfs toen ik de CRF weg kattapulteerde op berg zoals ze in Rachau doen en de brommer vol op de handkap neer kwam was alleen het schroefje verdwenen wat de beugel midden op het stuur bevestigd ( kan al weg geweest zijn ) Taairep erop en verder rijden
Voor de niet kenners : Rachau hillclimb
Voor de niet kenners : Rachau hillclimb