Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Heb zoiets geknutseld:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/274535/
en ben bezig met een stalen remleiding te monteren aan de voorkant
vond op ebay een leverancier voor 28 euro.
leek me wel een goede keus t.o.v een 16 jaar oude remleiding.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/274535/
en ben bezig met een stalen remleiding te monteren aan de voorkant
vond op ebay een leverancier voor 28 euro.
leek me wel een goede keus t.o.v een 16 jaar oude remleiding.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
die remleiding is goed geredeneerd, mijn dochter moest kort geleden een noodstop maken en trapte dus als een idioot op de rem van haar 206 met ABS. Daarna geen remdrk meer en er hing "een kabeltje" los smste ze. blijkt ze gewwon de remslang rv in tweeen getrapt te hebben. Sleutel al vele jaren maar heb dit niet eerder gezien, wel een geroeste leiding die knapt maar de remslang van 7 jaar vind ik ???.... Ben ik eens gaan opzoeken en dan blijkt dat veel fabrikanten 5 of 6 jaar de max vinden voor de "rubberen" remleidingen.
smeer systeem is ook goed maar ik heb toch geinvesteerd in scott oilers. heb er nu 4, allemaal in de aanbieding en 1 x 2e hands gekocht en ze hebben allemaal dik hun geld opgebracht (gem aankoop prijs rond de €75,=) Mijn vrouw kreeg het voor elkaar GEEN ketting te verslijten in de 54000km die ze met haar Bandit heeft gereden. Scott oilers kan je ook gemakkelijk overbouwen op de volgende motor. Het automatische vind ik er geweldig aan en de motor waar me mee tourren en vakantie doen daar heb ik nog een 400ml voorraad zak van scott oiler aan gehangen zodat je die ook niet droog rijd op vakantie.
Voor de Big is het anders, daar gaat een scott oiler wel eens kapot omdat de één pitter het klepje laat klapperen.
Voor de big heb ik dus een loobman die het na wat aanpassingen goed doet. eigenlijk heb ik alleen het crappy druppelaartje vervangen door een verbeterde versie zoals de splitter van scott oiler maar dan anders, ik gebruik ook scott oiler olie maar sae 90 werkt ook
futurist
smeer systeem is ook goed maar ik heb toch geinvesteerd in scott oilers. heb er nu 4, allemaal in de aanbieding en 1 x 2e hands gekocht en ze hebben allemaal dik hun geld opgebracht (gem aankoop prijs rond de €75,=) Mijn vrouw kreeg het voor elkaar GEEN ketting te verslijten in de 54000km die ze met haar Bandit heeft gereden. Scott oilers kan je ook gemakkelijk overbouwen op de volgende motor. Het automatische vind ik er geweldig aan en de motor waar me mee tourren en vakantie doen daar heb ik nog een 400ml voorraad zak van scott oiler aan gehangen zodat je die ook niet droog rijd op vakantie.
Voor de Big is het anders, daar gaat een scott oiler wel eens kapot omdat de één pitter het klepje laat klapperen.
Voor de big heb ik dus een loobman die het na wat aanpassingen goed doet. eigenlijk heb ik alleen het crappy druppelaartje vervangen door een verbeterde versie zoals de splitter van scott oiler maar dan anders, ik gebruik ook scott oiler olie maar sae 90 werkt ook
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vandaag?
Heb ik mijn reserve stuurpen met een flex mishandeld om een lagerschaal er af te krijgen.
Tevens hoe heten die dingen , yokes? waar de vork in zit geschuurd en geverfd .
Nu wachten op nieuwe lagers en meer tijd want dan kan ik de boel van de motor halen, momenteel is het zelfs een beetje gevaarlijk rijden met dat stuur wat blijft "hangen" op een dood punt .
Heb ik mijn reserve stuurpen met een flex mishandeld om een lagerschaal er af te krijgen.
Tevens hoe heten die dingen , yokes? waar de vork in zit geschuurd en geverfd .
Nu wachten op nieuwe lagers en meer tijd want dan kan ik de boel van de motor halen, momenteel is het zelfs een beetje gevaarlijk rijden met dat stuur wat blijft "hangen" op een dood punt .
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Heb mijn "cross"big eens goed door t bos gestuurd, niet normaal nat en veel blubber.
Ziet er nu uit zoals t hoort
Sta er telkens weer van te kijken waar dat zware ding allemaal doorheen komt.
Mijn vrienden die op "brommers van max 500 cc" rijden noemen het lachend een kameel.
Lachen een stuk minder als het echt zwaar wordt en de kameel ze vrolijk voorbij baggert.
Ziet er nu uit zoals t hoort
Sta er telkens weer van te kijken waar dat zware ding allemaal doorheen komt.
Mijn vrienden die op "brommers van max 500 cc" rijden noemen het lachend een kameel.
Lachen een stuk minder als het echt zwaar wordt en de kameel ze vrolijk voorbij baggert.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
mooi he dat zware koppel
Dat mis ik wel bij de ktm hoewel die eigenlijk meer koppel heeft maar niet bij de lage toeren
Dat mis ik wel bij de ktm hoewel die eigenlijk meer koppel heeft maar niet bij de lage toeren
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Straks een dikke bocht erop en ook K&N gescoord, gaat koppel nog wat beter worden
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Gisteravond weer mijn achterschokbreker opgehaald nadat die in het weekend was lek geslagen. Het bleek een garantiegevalletje te zijn en was in twee dagen weer opgelost. Goede service van Jan Droog (nee ik heb geen aandelen, maar goede ervaringen verdienen ook wat aandacht )
Hopelijk heb ik dit weekend tijd om hem weer terug te plaatsen en te 'testen'
Hopelijk heb ik dit weekend tijd om hem weer terug te plaatsen en te 'testen'
Als ik jou voor mij zie, kan ik het mij niet echt voorstellen, maar kennelijk ben je een >keiharde< sloper.Rammelbak schreef:Gisteravond weer mijn achterschokbreker opgehaald nadat die in het weekend was lek geslagen. Het bleek een garantiegevalletje te zijn en was in twee dagen weer opgelost. Goede service van Jan Droog (nee ik heb geen aandelen, maar goede ervaringen verdienen ook wat aandacht )
Hopelijk heb ik dit weekend tijd om hem weer terug te plaatsen en te 'testen'
Dit is de zoveelste keer dat je schok eronder vandaag moet .
Maar serieus, ik hoop dat je nu eens kilometers kan gaan maken, want jouw BIG heeft wel erg veel op de lift gestaan de laatste tijd .
BTW is jouw dondervogel al gevlogen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vandaag ander atwiel geplaatst op de weg big, 1 tandje meer.
Loopt iets soepeler onderin, scheelt niet echt heel veel in trekken en top snelheid.
Loopt iets soepeler onderin, scheelt niet echt heel veel in trekken en top snelheid.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@ Leo: als ik overal foto's van moet maken duurt het veel te lang en kom ik net als jij niet aan rijden toe
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
In deze volgorde heb ik dingen met mijn BIGgetje gedaan. Moet allemaal wel in 1 keer duidelijk zijn zoLeo schreef:Ik vind het een leuk topic maar ik mis nog de pictures bij de sleutel activiteiten.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Mijn "nieuwe" Big ingereden, de eerste 675 km zitten er op. van de week proberen de eerste 1000 vol te krijgen (als het weer een beetje mee zit) zodat ie met zijn eerste beurt achter de rug binnen kan blijven als de pekel er is.
futurist.
https://www.dropbox.com/s/nexuubon41g52 ... ur2013.jpg
PS was echt genieten, je voelt aan alles dat ie nieuw is, schakelen als het bekende warme mes in de boter, vering die toch best wel goed aanvoelt, braaf uitlaat geluidje laat je de inlaat grom goed horen en het kijken van de echte motorrijders die zien dat ie er nog zo goed uit ziet. De rit was overigens minder "sturen" als andere jaren maar dat kan ook komen omdat mijn tommie te veel waypoint volgens de kortste route aan elkaar knoopte.
futurist.
https://www.dropbox.com/s/nexuubon41g52 ... ur2013.jpg
PS was echt genieten, je voelt aan alles dat ie nieuw is, schakelen als het bekende warme mes in de boter, vering die toch best wel goed aanvoelt, braaf uitlaat geluidje laat je de inlaat grom goed horen en het kijken van de echte motorrijders die zien dat ie er nog zo goed uit ziet. De rit was overigens minder "sturen" als andere jaren maar dat kan ook komen omdat mijn tommie te veel waypoint volgens de kortste route aan elkaar knoopte.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
k snap het nie, BIG moet je in t veld inrijden, wordt anders nooit iets
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Goed bezig geweest, geniet van je nieuwe beestjefuturist schreef:Mijn "nieuwe" Big ingereden, de eerste 675 km zitten er op. van de week proberen de eerste 1000 vol te krijgen.
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
loek de kort schreef:k snap het nie, BIG moet je in t veld inrijden, wordt anders nooit iets
Eeen goed lezer had in Big aankopen gelezen dat de all road banden er zelfs af gaan om plaats te maken voor echte weg banden zodat de verleiding niet te groot wordt om off road te gaan. Deze is om mooi te blijven voor op de weg, en te bewaren voor het nageslacht.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
OMG heb je je voort geplant?futurist schreef:loek de kort schreef:k snap het nie, BIG moet je in t veld inrijden, wordt anders nooit iets
Eeen goed lezer had in Big aankopen gelezen dat de all road banden er zelfs af gaan om plaats te maken voor echte weg banden zodat de verleiding niet te groot wordt om off road te gaan. Deze is om mooi te blijven voor op de weg, en te bewaren voor het nageslacht.
Futurist
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
maar liefst 3 keer
futurist
en ja zij vinden het ook erg
futurist
en ja zij vinden het ook erg
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Heb ook een zo goed als nieuwe BIG, same colors.
Had nog nooit zand gezien, nu wel
Nageslacht moet je niet voor de gek houden, Big hoort in t zand, kan die nog steeds mooi zijn.
Had nog nooit zand gezien, nu wel
Nageslacht moet je niet voor de gek houden, Big hoort in t zand, kan die nog steeds mooi zijn.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
heb jij nog nooit Corries rijstijl, of gebrek eraan, gezien. met het nodige wetenschappelijk (bodem)onderzoek.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Hier moet je bodemonderzoek mee doen
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB