Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Net een setje zo goed als nieuwe Berik OVS crosslaarzen gescoord voor 70 euro.
Nou zal die BIG gaan als de brandweer
Deed ie toch al met de brandweer stickers erop, bijkomend voordeel is dat niemand klaagt als je ergens gaat rijden waar je niet mag komen...
Nog niet gelogen ook, mijn zoon van 11 gaat meestal mee achterop en is lid van de jeugd brandweer.
Nou zal die BIG gaan als de brandweer
Deed ie toch al met de brandweer stickers erop, bijkomend voordeel is dat niemand klaagt als je ergens gaat rijden waar je niet mag komen...
Nog niet gelogen ook, mijn zoon van 11 gaat meestal mee achterop en is lid van de jeugd brandweer.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Vanochtend ging het weer mooi
Ik reed naar mijn werk en draaide op een 80 weg zoals altijd en ik dacht hop vlammen maar zo snel mogelijk naar 80....100.
Mijn toerenteller vloog van 6000 toeren het rood in en mijn achterband danste vrolijk van links naar rechts over het natte asfalt
Echt über die maxxis dualsport bandjes daar blijf je wel wakker bij
Ik reed naar mijn werk en draaide op een 80 weg zoals altijd en ik dacht hop vlammen maar zo snel mogelijk naar 80....100.
Mijn toerenteller vloog van 6000 toeren het rood in en mijn achterband danste vrolijk van links naar rechts over het natte asfalt
Echt über die maxxis dualsport bandjes daar blijf je wel wakker bij
Zandprutser 1e klas.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Zo !
Ingeschreven voor de hennorit 30 november.
Ben benieuwd wat het gaat worden, moet ik nog roadbook gaan rijden ook, GPS verboten!
Heb nog wel ergens zo'n ding liggen, wordt de eerste keer.
Leek me altijd een beetje ingewikkeld.
Maar goed, als jullie het kunnen moet ik het ook kunnen leren...
Ben benieuwd wat het gaat worden, moet ik nog roadbook gaan rijden ook, GPS verboten!
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
- de antrapper
Ik heb nog wel een ritje op roadbook , hier in de buurt, als je op een mooie dag een keer
een stukje wilt oefenen kom maar langs.
Heb ook nog wel een zelfbouw houder te leen
gr Hans
een stukje wilt oefenen kom maar langs.
Heb ook nog wel een zelfbouw houder te leen
gr Hans
Big Bigger Tiger en weer Big
Dank je Hans, weet niet of dat op die termijn gaat lukken.
Maar in ieder geval bedankt voor het anbod.
Er wordt in groepjes van 5 a 6 gereden dus ik hobbel wel mee denk ik.
Onderweg zal ik wel wat dingen opsteken, hoop ik.
Maar in ieder geval bedankt voor het anbod.
Er wordt in groepjes van 5 a 6 gereden dus ik hobbel wel mee denk ik.
Onderweg zal ik wel wat dingen opsteken, hoop ik.
- de antrapper
Ik heb mijn laastet RBritje met de A.C.Tion teller gereden, en die werkt prima,
zet hem vlak bij je linker handvat en stel hem in op de wielgrote, en gaan...
ik ben maar niet boven de 100 geweest, naar verluid gaatie dan dood
Zelf navigeren is zoveelleuker
HansD
zet hem vlak bij je linker handvat en stel hem in op de wielgrote, en gaan...
ik ben maar niet boven de 100 geweest, naar verluid gaatie dan dood
Zelf navigeren is zoveelleuker
HansD
Niet helemaal, maar wel Yamaha, luchtgekoeld en 1-cilinder.futurist schreef:XT500 only??
futurist
En tegenwoordig ook liefst 4-takt.
Oja, het helpt als je lid bent van de xtsr500 club.
- de antrapper
Het enige Tiger vriendje die ik heb gaat ook eens stukje rijden, in Spanje
daar heeft z'n maat een motorvakantie dinges ( http://www.tripleaevents.nl/) met.... Tigers
Dat zwarte ding heeft wel wat
http://www.youtube.com/watch?v=j6X0t3QP ... e=youtu.be
daar heeft z'n maat een motorvakantie dinges ( http://www.tripleaevents.nl/) met.... Tigers
Dat zwarte ding heeft wel wat
http://www.youtube.com/watch?v=j6X0t3QP ... e=youtu.be
Ik heb hem twee keer gereden op de Big (op uitnodiging). Stel je van het roadbook niet te veel voor: 3 A4-tjes met 30 situatie tekeningetjes. Ik heb het toen in een A4 mapje op mijn tankt geplakt. Dat ziet er dus zo uit:frankn schreef:Zo !
(dit is blad 3 en 4, onvindbaar als je het begin niet hebt. Er is ook nog een blad 5 en 6)
En dit kwamen we toen tegen:
Veel plezier, doe Marc de groeten
OJ
hey das bij mij in de buurt, heb je die nog compleet kan ik eens proberen of ie nog te rijden is, eventueel samen met Rudi om te kijken of we hier een keer een clubhuis kunnen houden.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
futurist schreef:hey das bij mij in de buurt, heb je die nog compleet kan ik eens proberen of ie nog te rijden is, eventueel samen met Rudi om te kijken of we hier een keer een clubhuis kunnen houden.
futurist
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Ik heb hem helemaal compleet en hij is inderdaad bij de zuiderburen. Er staat nov99 op, maar ik heb hem in 2001 en 2002 gereden. Ik kan hem pb'en op voorwaarde dat hij niet over het net gaat zwerven. Henno zit als kloek op zijn route. Vandaar geen GPS en ouderwets op papier.
OJ
OJ
nee natuurlijk niet, zou een Big only keertje worden (incl special gests) en Rudi en ik gaan dan gewoon een keer proberen hoe ver we komen. Helaas komen er hier ook steeds vaker borden te staan of planten ze zo maar ineens een woonwijk in de buiten. Gelukkig niet in zo'n snel tempo als in Nederland. Er is bij ons in de buurt toch al niet zo veel te rijden. Zou toch leuk zijn een keer clubhuis in het uiterste Zuiden/Belgische land
Futurist
PS nov '99 er zal toch al wel veel niet meer te vinden zijn denk ik, goed archief heb je Oene
Futurist
PS nov '99 er zal toch al wel veel niet meer te vinden zijn denk ik, goed archief heb je Oene
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Misschien interessant voor de BIGgers in het Oosten van het land (of BIGgers die ver willen rijden ): Volgende week zondag (3 november) is er de Regio Trial in Enschede. Een grote trial wedstrijd waar je de beste triallaars uit de regio (en mij) kunt zien verschijnen. Begint om 12:00, entree gratis.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- de antrapper
Gadver, loopt er geen fietspad langs of zo
Gaan we weer. Blok loopt goed, verbruikt niet te veel olie, start goed, zuipt alleen een beetje benzine. Maar loopt wel een beetje lawaaiig. Toch maar eens naar de balansas kijken. Tja, staat een beetje los, dus even spannen. Nokkenas ketting? Hè, die staat ook los. Die hoort snaarstrak te staan! K*t. Even de spanner lossen en kijken wat er gebeurd. Tja, hij spant hem wel aan, maar gewoon niet ver genoeg...
Nou, dan moet het blok weer uit elkaar. Er zit al een Hessler veertje in, ik denk ook niet dat het gebroken is, maar de spanner spant gewoon niet ver genoeg. Mechaniekje maar uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten. Weet toch zeker dat ik het goed gemonteerd heb. Als je de nokkenas er weer in legt, zit je genoeg met die spanner te kloten...
Maar goed, donderdag maar vrij genomen, kan ik de hele dag sleutelen.
OJ
Nou, dan moet het blok weer uit elkaar. Er zit al een Hessler veertje in, ik denk ook niet dat het gebroken is, maar de spanner spant gewoon niet ver genoeg. Mechaniekje maar uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten. Weet toch zeker dat ik het goed gemonteerd heb. Als je de nokkenas er weer in legt, zit je genoeg met die spanner te kloten...
Maar goed, donderdag maar vrij genomen, kan ik de hele dag sleutelen.
OJ
Das k*t Oene, ik had vorige week meer "geluk" met Rudi zijn Big, alleen de balansas ketting hing echt slap, die zou 1000km geleden gespannen zijn door de dealert (ja ja) de ketting is ruim over de limiet, een nog bijna nieuwe gebruikte ketting er in en Rudi vraagt me later in een mailtje of hij wel de goede motor mee terug heb gehad.............
futurist
we hebben vorige week bijna 2 dagen lekker gesleuteld en veel geouwehoerd, het was echt fijn. Domper op het hele verhaal is dat 2 dagen later Rudi zijn schoonvader plots overleed. wordt zo'n motor ineens toch heel "onbeduidend" , natuurlijk zonder het vervelend te bedoelen, maar we moeten allemaal blij zijn dat we in goede gezondheid van ons Bigje kunnen genieten.
futurist
we hebben vorige week bijna 2 dagen lekker gesleuteld en veel geouwehoerd, het was echt fijn. Domper op het hele verhaal is dat 2 dagen later Rudi zijn schoonvader plots overleed. wordt zo'n motor ineens toch heel "onbeduidend" , natuurlijk zonder het vervelend te bedoelen, maar we moeten allemaal blij zijn dat we in goede gezondheid van ons Bigje kunnen genieten.
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Heb al veel gelezen over dat veertje.
Denk dat ik toch de boel maar eens naar Reuver breng om er een echte spanner in te laten maken.
Zou zonde zijn om een Big te slopen vanwege zo'n lullige constructie snap niet dat ze bij Suzuki zoiets kunnen maken, verwacht ik eerder bij andere merken...
Sleutel al geruime tijd aan allerlei merken en tot nu toe heb ik Suzuki nog nooit kunnen betrappen op constructiefouten.
Wel op rijders comfort met de Intruder maar dat is een persoonlijke smaak kwestie
Denk dat ik toch de boel maar eens naar Reuver breng om er een echte spanner in te laten maken.
Zou zonde zijn om een Big te slopen vanwege zo'n lullige constructie snap niet dat ze bij Suzuki zoiets kunnen maken, verwacht ik eerder bij andere merken...
Sleutel al geruime tijd aan allerlei merken en tot nu toe heb ik Suzuki nog nooit kunnen betrappen op constructiefouten.
Wel op rijders comfort met de Intruder maar dat is een persoonlijke smaak kwestie
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ik ben ook wel benieuwd naar die Reuver oplossing. Heb er een foto van gezien, leek met een stuk vriendelijker in onderhoud. Weet iemand of dat een off-the-shelf oplossing is?
Heb het blok inmiddels los in het frame staan. Ga het er morgen uit tillen.
OJ
Heb het blok inmiddels los in het frame staan. Ga het er morgen uit tillen.
OJ
Foto gevonden:
Is dit simpel na te maken? Lijkt alsof er een vlak stukje is gefreesd? Dat is weer wat minder simpel.
OJ
Is dit simpel na te maken? Lijkt alsof er een vlak stukje is gefreesd? Dat is weer wat minder simpel.
OJ