Hallo,
Ik ben Hugo en ik kom uit Hank noord-brabant en ik ben 20 jaartjes jong. Ik heb zelf 2 motoren een Suzuki rm 250 07' en een RMZ 450 07' omgebouwd tot supermoto met kenteken.
Over de RMZ 450 heb ik een vraag ik heb laatst het blok open gehad (cilinder eraf niets gesplitst) om te controleren of alles nog binnen de toleranties lag of dat er iets vervangen moest worden. Alles was nog goed dus heb ik alles weer gemonteerd. Toen ik ging rijden klapte de klepdeksel pakking ertussen uit. Hij bouwt dus ineens vanuit het niets zonder iets veranderd te hebben veel carter druk op. Toen heb ik de kop en cilinder weer los gehaald pakkingen vervangen en weer gemonteerd zonder veel succes. Als ik gewoon rustig rij niet harder dan 100km/u is er niks aan de hand maar als ik hem doortrek tot zijn top 140 km/u of naar het eind van zijn versnel doortrek spijt de olie via de carter ontluchting eruit. Heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn of er zelf al is mee van doen gehad?
De motor heb ik nu 3 jaar en heb er nooit stukken mee gehad af en toe een nieuwe zuiger erin kleppen stellen nooit iets raars mee gehad. Ik hoop dat iemand me er iets verder mee kan helpen waardoor dit probleem ineens is ontstaan.