haarscheurtje uitlaatbocht 2takt

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
kriscros

In de bocht zit een haarscheurtje van 3 a 4 cm lang. Denk dat het metaal daar dubbelwandig is omdat het niet fit en er puntlassen te zien zijn. Kan je dit lassen met halfautomaat? Of zo laten en afwachten of het groter word.
thumper

Kan het je binnenkort vertellen, heb het wel uitbesteed aan iemand die wel kan lassen.
RvD

Die van mijn 300 blijft redelijk heel maar die is ook al gelast. Die van mijn 250 moet standaard elke 2 maanden ongeveer gelast worden ivm scheuren. Zover ik weet is het gewoon enkelwandig.
Laat ik op het werk lassen (TIG). Lassen is wel te doen maar niet 'heel' gemakkelijk, ivm verontreinigingen (kool/olie/aanslag aan de binnenzijde).
KTM 250 EXC, 250 SX
JoeBaR

co2 lassen of TIG , eerst aan beide eindjes van het scheurtje een gaatje 2 of 3 mm boren zodat t scheurtje niet verdergaat vanonder de las.

eventueel een plaatje eroverheen lassen is ook mogelijk , alsnog raadzaam die gaatjes dr in te prikken.

Co2 lassen ofwel mig/mag lassen ( laspistool waar beschermgas en lasdraad uitkomt) is makkelijk te doen en heel geschikt voor dunne plaat materialen .

TIG lassen is fijner, meer precies (geen dikke lasklodders ,stront met spetters etc) maar ook niet te doen voor een ongeoefend iemand. ik zou m lassen met een rvs 309 lasdraad , deze is bedoelt voor staal aan rvs te lassen , en kan goed tegen het vuil dat van binnenuit de lasnaad intrekt.

electrode is ook nog wel te doen , 2.5 mm rutiel electrode op 55a 60 amp. eerst hechtje geven op een plek waar nog net geen scheurtje zit , en dan naar t scheurtje toe hechten door de hechten te laten overlappen.tussen de hechten door af laten koelen is belangrijk.
4 strokes only !!
Plaats reactie