Hallo,
Vraag me af of het raadzaam is lood vervanger te gebruiken in de Bigs, het wpl handboek zegt van niet. (voeg het toe in mn Tenere)
??????
Groet
Lood vervanger.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
tsja in een Honda.......kun je beter rattegif in smijten
lood vervanger is bij Suzuki iig nergens voor nodig, voor zover ik weet is het enkel nodig bij mijn oude BMW R80RT uit 1982 tenzij deze omgebouwd is naar loodvrij dmv andere klepzittingen.

lood vervanger is bij Suzuki iig nergens voor nodig, voor zover ik weet is het enkel nodig bij mijn oude BMW R80RT uit 1982 tenzij deze omgebouwd is naar loodvrij dmv andere klepzittingen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
de Jappaners waren in de jaren 80 al helemaal thuis in het loodvrij omdat de Amerikaanse markt een heel belangrijke markt was voor hun en daar toen al er streng op milieu gebied import beperkingen werden opgelegd. dat is ook de belangrijkste reden dat bijna alle Japanse merken daar al vele jaren assamblage plants hebben. motoren uit die tijd zijn dus al geschikt voor loodvrij ook jouw YAMAHA kan gewoon op loodvrij en het is weggegooid geld om daar allemaal dopes in te gooien. de huidige alcohol/ethanol toevoegingen van de laatste tijd worden een veel groter probleem voor onze oudjes. (o ringen en pakkingen)
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bigs zijn toch nooit voor de USA geleverd ?
wel is het zo dat japanse merken al vroeg loodvrij-proof waren, zowel auto's als motoren.
dus dat zullen ze dan gewoon consequent doorgevoerd hebben in de productie , of een model nu wel of niet beschikbaar was voor de USA lijkt me.
Denk dat het eerder een zorg is of je er E10 in kan gooien, loodvrij is geen punt in ieder geval en in zou het geld lekker in andere zaken steken.
Weet iemand dat van die E10 brandstof want dat is in D en FR heel gangbaar. ?
wel is het zo dat japanse merken al vroeg loodvrij-proof waren, zowel auto's als motoren.
dus dat zullen ze dan gewoon consequent doorgevoerd hebben in de productie , of een model nu wel of niet beschikbaar was voor de USA lijkt me.
Denk dat het eerder een zorg is of je er E10 in kan gooien, loodvrij is geen punt in ieder geval en in zou het geld lekker in andere zaken steken.
Weet iemand dat van die E10 brandstof want dat is in D en FR heel gangbaar. ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
ow , zie nu dat Futurist daar wat al over zegt. En dat is in algemene zin waar.
Maar wat zegt Suzuki zelf daarover ? welke modellen wel en welke niet E10 - proof ?
Maar wat zegt Suzuki zelf daarover ? welke modellen wel en welke niet E10 - proof ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
ik zag dat al eerder voorbij komen dat er geen bigs in Amerika zijn geleverd. Ik kom anders een hele rits Big rijders tegen op advrider.com ook uit Amerikan en vond de verklaring in dit leuke stukje.
http://rideapart.com/2010/11/retro-suzuki-dr-big/
ook de reacties eronder van volgens mij alleen Amerikanen zijn leuk.
http://rideapart.com/2010/11/retro-suzuki-dr-big/
ook de reacties eronder van volgens mij alleen Amerikanen zijn leuk.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
enne op adv rider is een hele draad van nu 1001 pagina's van Dr bezitters
misschien dat het linkje hier al eens voorbij is gekomen maar dan heb ik het gemist. ik heb er zo eens een 150 pagina's van rond gebladerd en er staan best leuke dingen tussen en veel mooie foto's en linkjes.
ik ben daar ook al tegengekomen dat de Dr wel in Canada is verkocht.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=362489
ook dit is nog een apart draadje waar je de verbazing leest van amerikanen die balen dat de Dr niet in de USA is geleverd
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 247&page=2
futurist
misschien dat het linkje hier al eens voorbij is gekomen maar dan heb ik het gemist. ik heb er zo eens een 150 pagina's van rond gebladerd en er staan best leuke dingen tussen en veel mooie foto's en linkjes.
ik ben daar ook al tegengekomen dat de Dr wel in Canada is verkocht.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=362489
ook dit is nog een apart draadje waar je de verbazing leest van amerikanen die balen dat de Dr niet in de USA is geleverd
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 247&page=2
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06