Originele uitlaat DR800 loshalen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ja er is genoeg geschreven
oprechte excuses als ik niet erg op de intonatie van mijn stukje heb gelet, het was zeker niet de bedoeling vervelend te klinken. zeker niet tegenover een newby hier op ons kleine stukje van het noppenforum.
staat tegegenover dat je nu wel scherp bent en niet meer over boutjes heen kijkt, en zeker als dit je eerste sleutel ervaring is dan heb je het er goed afgebracht zonder iets kapot te maken.
Je blijft altijd welkom hier en bij echt vervelende klusjes heb je echt wel iets aan ons hoor!!
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Yo biggie, goed gedaan en dat in 3 uurtjes en dan ook nog zelfs die verborgen bout ontdekt!

Zo nou heeft iemand t gezegd en weet je wat ik meen t ook nog best wel een beetje :wink:

Maar weet je waar ik regelmatig last van heb als een beetje ervaren sleutelaar? dat ik er moeite mee heb me weer te verplaatsen naar t echte begin zo als bv een verborgen bout, kom ik ook regelmatig tegen op mn werk als ik een leerling begeleid. :oops:

En vond iedereen weer erg aardig, zou op een ander forum heel anders zijn gelopen :wink:

En onze futurist lijkt soms een oude botte mopperkont met een harde stem en soms harde worden maar is in t echt iemand met een harde stem met veel worden maar met een hard van goud en een hele goede vriend die ook onbekende graag helpt met hun problemen 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

En omdat Futurist de term "prutser" ook weleens aan zichzelf toeschrijft...het volgende linkje als bewijs:

http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13367

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

hoi. nog even om dit prettig af te ronden. constructief.
goed te lezen.
op een nieuw forum is het altijd een beetje zoeken naar de stijl etc. ik snap wel dat 'prutser' lollig bedoeld was.
mijn reactie terug werd wellicht ook teveel ingeschat alsof ik het me heel erg aantrok. misschien niet goed neergezet door mij. Dat kan.
Dat mijn klus in 3 uur lukte was niet omdat ik zo goed ben, of om te pochen. al helemaal niet.
Het zat gewoon mee en daar was ik reuze-blij mee. Wat ik met het nodige enthousiaste melde werd wellicht gelezen als pochen. Dat zat er zeker niet achter.
Dat ik een boutje miste werd enigzins smalend over gedaan wat ik niet zo leuk vond.
Vandaar dat ik riep 'het is toch geen sleutelwedstrijd' om dat vervolgens weer terug op mijn bord te krijgen omdat ik melde dat het in 3 uur gelukt was.
de bekende bal die terugkaatst etc. geen punt.

Een verhaal over basisvaardigheden vwb sleutelen geloof ik verder wel, prutser kan ik wel tegen in een relativerende context. Een preek over basisvaardigheden en moertjes die toch echt vast en los moeten, daar zit ik niet op te wachten. Dat is iets voor een kind van 8 of zo. daar ben ik heel snel klaar mee.

30 jr motorrijervaring en dit is de 8e motor of zo en het meeste doe ik zelf, net als jullie. De DR is nieuw voor mij en dan moet je een beetje wegwijs worden met je nieuwe fiets. Dat was voor mij waar ik mee bezig was.
Niemand voor het hoofd willen stoten en ik hoop hier vaker met bijdragen mijn voordeel te kunnen doen en zelf ook een bijdrage te kunnen leveren door dingen te posten waar anderen weer wat aan hebben.
Een groeps- of clubmens ben ik niet zo. motorrijden beleef ik als individuele hobby. Dat je dezelfde motor hebt als anderen wil niet zeggen dat je dan ook samen dingen 'moet' doen. Jullie zullen me vaker hier aantreffen dan in het echt. niet iedereen zit er hetzelfde in lijkt me. Zoveel zielen, zoveel zinnen. Zo, nu weten jullie ook meer vd mens achter de naam ' biggie'


exploded views heb ik maar ik maak zeker graag gebruik van je aanbod. misschien zijn ze beter dan wat ik heb.
ik pb later nog, ben zo even buiten de deur.

prettige dag allen !
respect all
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Je moet het niet persoonlijk opvatten, naast goedbedoelde adviezen kun je hier ook een hoop lol hebben.
ik heb me bv rot gelachen om de tip de uitlaat aan een boom te knopen en gas te geven :D
Verder denk ik dat bij er serieuze problemen, meerdere personen zijn waar je terecht kunt.
Ik ben iig bereid in voorkomend geval hulp te bieden, sleutel al 35 jaar en heb pas 1 keer een klus opgegeven omdat het speciaal gereedschap te duur was.
Ging toen overigens om een BMW.....
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

kom goe !!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Gebruikersavatar
CBOnyx
Berichten: 35
Lid geworden op: za jul 06, 2013 18:40

Ik heb ook nog een Manual en owners manual (150 en 56MB) online staan..via mail kan ik zo een linkje geven zodat je het kan downloaden.

Ben met een XL500R ook een dag bezig geweest om koppelingsplaten te wisselen..ach...met mooi weer iets langer sleutelen is nooit een straf. :mrgreen: :mrgreen:
DR800S uit 1991 & XVS950A uit 2010
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

bedankt vh aanbod!
Alles is welkom.
misschien is het dubbel maar dat is pas te beoordelen als ik kan downloaden ergens.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

ben ondertussen royaal voorzien van de wph's
dank allen
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Plaats reactie