BIG aankoop
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
ziet er goed uit!!!
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
gescoord op ebay:
Schokbreker, linksysteem en 2 voetsteunen
Uiteindelijke biedprijs: EUR 11,50
nu die kerel nog overtuigen het naar Nederland te sturen.
verder nieuwe balhoofdlagers uit Polen voor 19,50 incl verzending.
nu nog crossvoorband zoeken voor weinig
Schokbreker, linksysteem en 2 voetsteunen
Uiteindelijke biedprijs: EUR 11,50
nu die kerel nog overtuigen het naar Nederland te sturen.
verder nieuwe balhoofdlagers uit Polen voor 19,50 incl verzending.
nu nog crossvoorband zoeken voor weinig
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Wow dat zijn nog eens leuke bedragen. Toevallig ben ik dat linksysteem en de schokbreker aan het opknappen omdat het na 90.000km toch wel aan gort is. Daar kan je rustig de komma in jouw bedrag één plekje voor naar rechts verplaatsen
Is dat balhoofdlager een gerenomeerd merk, of echte Poolse kwaliteit?
Is dat balhoofdlager een gerenomeerd merk, of echte Poolse kwaliteit?
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Geen idee wat de kwaliteit van de lagers is, slechter als wat er nu inzit kan het niet zijn.
Lagers verwijderen en plaatsen is niet zo'n grote klus, wiel moet er toch uit ivm nieuw crossrubber.
Lagers verwijderen en plaatsen is niet zo'n grote klus, wiel moet er toch uit ivm nieuw crossrubber.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Zoals jullie weten, bleek mijn reserveblokje bij eerste inspectie onvoldoende gesmeerd in de cilinderkop en waren de tuimelaars behoorlijk beschadigd en was de nokkenas een beetje beschadigd.
Toen ik onlangs die mooie verse "verbeterde" tuimelaartjes binnen kreeg, had ik al besloten de nokkenas niet meer te gebruiken. Zuinig aan willen doen is wat anders dan verkeerd bezuinigen . Twijfelde alleen heel erg tussen een nieuwe originele of de Hessler nokkenas. De Egu sport-nokkenas viel voor mij af. Al wat heen-en-weer gemaild met Hessler. Heb hem ook gevraagd wat zijn nokkenas doet met de BIG, en letterlijk gevraagd of het een hoogtoeren-ding wordt.
Zijn respons "my hrt cam is for more torque. more power only in higher rpm is not the best way for a dr i think". Dat was het antwoord waar ik op zat te wachten. Wil best een keer hoog in de toeren klimmen, maar vooral wat meer power onderin . Verwacht geen wonderen, maar hoop wel dat het enig verschil maakt.
De BIG is voor mij toch een stukje speelgoed en geen daily driver. Paar weken geleden besloten de nokkenas van Hessler te kopen. Relatief "goedkoop", iets meer pret terwijl de rest standaard blijft bij een ongewijzigde levensduur. Vandaag dat ding ontvangen met de rest van de benodigde onderdelen zoals klepseals. Van Lars heb ik gisteren al een mooi gebogen stuk RVS ontvangen, als jullie snappen wat ik bedoel .
Komend weekend helaas geen tijd om de boel weer op te bouwen, want dochterlief heeft een WK. Verder ook druk met verkassen. Hoop in de loop van deze maand toch nog even in de schuur te kunnen duiken. Zal dan ook wat eye-candy plaatsen onder het oorspronkelijke draadje.
Toen ik onlangs die mooie verse "verbeterde" tuimelaartjes binnen kreeg, had ik al besloten de nokkenas niet meer te gebruiken. Zuinig aan willen doen is wat anders dan verkeerd bezuinigen . Twijfelde alleen heel erg tussen een nieuwe originele of de Hessler nokkenas. De Egu sport-nokkenas viel voor mij af. Al wat heen-en-weer gemaild met Hessler. Heb hem ook gevraagd wat zijn nokkenas doet met de BIG, en letterlijk gevraagd of het een hoogtoeren-ding wordt.
Zijn respons "my hrt cam is for more torque. more power only in higher rpm is not the best way for a dr i think". Dat was het antwoord waar ik op zat te wachten. Wil best een keer hoog in de toeren klimmen, maar vooral wat meer power onderin . Verwacht geen wonderen, maar hoop wel dat het enig verschil maakt.
De BIG is voor mij toch een stukje speelgoed en geen daily driver. Paar weken geleden besloten de nokkenas van Hessler te kopen. Relatief "goedkoop", iets meer pret terwijl de rest standaard blijft bij een ongewijzigde levensduur. Vandaag dat ding ontvangen met de rest van de benodigde onderdelen zoals klepseals. Van Lars heb ik gisteren al een mooi gebogen stuk RVS ontvangen, als jullie snappen wat ik bedoel .
Komend weekend helaas geen tijd om de boel weer op te bouwen, want dochterlief heeft een WK. Verder ook druk met verkassen. Hoop in de loop van deze maand toch nog even in de schuur te kunnen duiken. Zal dan ook wat eye-candy plaatsen onder het oorspronkelijke draadje.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
mmmmmmhhhhhhhhhmmmmmmm dat beloofd wat, ik zit nou al te popelen
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@rammelbak:
Lagers zijn binnen, van KYK, zien er goed uit.
Lagers zijn binnen, van KYK, zien er goed uit.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Iemand nog belang bij een rood/witte DR750 loop/sloop?
Eigenlijk staat 'ie er best, maar zo'n mooie roze 650 Dakar met weinig kilometers loopt ook heel best
Moet afgesteld worden, zonder uitlaatdemper... Wel nieuwe naalden/buizen. Bandjes goed, Renthal stuur.
Stefan
Eigenlijk staat 'ie er best, maar zo'n mooie roze 650 Dakar met weinig kilometers loopt ook heel best
Moet afgesteld worden, zonder uitlaatdemper... Wel nieuwe naalden/buizen. Bandjes goed, Renthal stuur.
Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
Onlangs de binnenomtrek van het aansluitrubber van carbs naar luchtfilterbox opgemeten. Kwam uit op 314mm. Wiskundig gezien zou een "platgeslagen" buis van oorspronkelijk 100mm doorsnede er feilloos in moeten passen. Ben nog aan het zoeken naar een geschikt materiaal voor de (aanzuig)buis, maar denk ik een stuk HWA-buis aan mijn experiment ga blootstellen.
Intussen ook al een échte BIG luchtfilter gescoord
Intussen ook al een échte BIG luchtfilter gescoord
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
In de afgelopen weken mijn carburateurs gereviseerd. Nieuwe afsluitrubbers, nieuwe vlotternaalden en vlotternaaldbehuizing en vooral nieuwe naaldbuizen en naalden. Die naaldbuizen waren behoorlijk uitgesleten. Ook nog even naar de buizen van mijn oude carbs gekeken, maar die waren ook uitgesleten.
Ik heb nog geen tijd gehad om te proberen (te laat, te nat), maar ik verwacht een aanzienlijk zuiniger lopend blok (nu 1:10) en geen zwart beroete bougies en uitlaten meer.
Moet heel eerlijk zeggen dat sinds de Alpen mijn big ook niet meer gelopen heeft... Dagelijks op de Honda en in het weekend op de Yamaha...
OJ
Ik heb nog geen tijd gehad om te proberen (te laat, te nat), maar ik verwacht een aanzienlijk zuiniger lopend blok (nu 1:10) en geen zwart beroete bougies en uitlaten meer.
Moet heel eerlijk zeggen dat sinds de Alpen mijn big ook niet meer gelopen heeft... Dagelijks op de Honda en in het weekend op de Yamaha...
OJ
schande, vind ik ook van mezelf al heeft ie me nog wel een tijdje naar het werk gebracht
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Net even een proefrondje gereden en de Big rijdt weer lekker. Het is zelfs een wereld van verschil. Startte ook in één keer naar sinds juni niet meer gereden te hebben In mijn Yamaha ga ik ook nieuwe buizen zetten. Die heeft namelijk hetzelfde probleem.DR-Big schreef:In de afgelopen weken mijn carburateurs gereviseerd. Nieuwe afsluitrubbers, nieuwe vlotternaalden en vlotternaaldbehuizing en vooral nieuwe naaldbuizen en naalden. Die naaldbuizen waren behoorlijk uitgesleten. Ook nog even naar de buizen van mijn oude carbs gekeken, maar die waren ook uitgesleten.
Ik heb nog geen tijd gehad om te proberen (te laat, te nat), maar ik verwacht een aanzienlijk zuiniger lopend blok (nu 1:10) en geen zwart beroete bougies en uitlaten meer.
Moet heel eerlijk zeggen dat sinds de Alpen mijn big ook niet meer gelopen heeft... Dagelijks op de Honda en in het weekend op de Yamaha...
OJ
OJ
EINDELIJK MORGEN MIJN "NIEUWE" BIG OP HALEN IN HET HOGE NOORDEN.
het wordt een onrustige nacht.
futurist
het wordt een onrustige nacht.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoop dat je een beetje slappen kan
Wel een beetje jaloers
Wel een beetje jaloers
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
@ Futurist,
Ja tis net sinterklaas tijd hé, mooi dat je nog zo'n "nieuwe BIG" hebt kunnen vinden / kopen !!
Ja tis net sinterklaas tijd hé, mooi dat je nog zo'n "nieuwe BIG" hebt kunnen vinden / kopen !!
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Leuk jôh. Dat je zo lang hebt kunnen wachten met het ophalenfuturist schreef:EINDELIJK MORGEN MIJN "NIEUWE" BIG OP HALEN IN HET HOGE NOORDEN.
het wordt een onrustige nacht.
futurist
Ben ook heel benieuwd naar een van de "nieuwste" BIG's ter wereld
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Futurist zien we hier voorlopig niet meer terug,
loopt nou rond als een hond met 7 l*llen,
loopt nou rond als een hond met 7 l*llen,
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
yip
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik denk dat we aan Freek een verruiming van de ruimte voor zijn onderschrift moeten aanvragen
VEEL PLEZIER MET DE NIEUWE AANWINST COR !
zomaar een vraag die opborrelt;
als moeders dadelijk haar rug helemaal top heeft, is ze dan in staat een BIG te rijden ?
Dat zou toch wel de ultieme tent in de motorbroek zijn niet ?
VEEL PLEZIER MET DE NIEUWE AANWINST COR !
zomaar een vraag die opborrelt;
als moeders dadelijk haar rug helemaal top heeft, is ze dan in staat een BIG te rijden ?
Dat zou toch wel de ultieme tent in de motorbroek zijn niet ?
Inderdaad,sterker nog ze hebben alle 7 viagra gehad want ze worden niet meer slap ook al verlaat ik mijn schuur. Zondag ga ik vanuit En schede een rit doen, de Moostour, maar wat is jullie advies wat ik zeker moet doen. Alleen olie verversen, remvloeistof...........????joebar2dakar schreef:Futurist zien we hier voorlopig niet meer terug,
loopt nou rond als een hond met 7 l*llen,
www.dropbox.com/sc/ed6vwrckdmq8j1o/Qes7JzMvjf
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06