Ik ben op zoek naar een nieuwe crosshelm. Het nadeel van de huidige helm is dat hij alle wind doorlaat. In de winter is dit een beetje te koud. Ik ga daarom met mijn integraal helm op pad wat weer een beetje te gevaarlijk is.
Vandaag heb ik op internet gezocht naar de betere crosshelm. Omdat ik niet kan zien of de helm met crossbril dicht is heb ik jullie hulp nodig.
Bij welke helmen sluit de bril mooi aan op de helm zodat ik ook in de winter met 100+ kan rijden.
Helm
Moderator: ghulst
Ik heb zelf 2 helmen een Shoei en een Suomy, bij beide helmen sluiten helm en bril mooi aan. De Shoei helm maakt duidelijk minder lawaai (minder wind geruis).
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
of je neemt een combinatie van cross/intergraal
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_03/S_zu ... re_03.html
waarom is dat gevaarlijk ?Ik ga daarom met mijn integraal helm op pad wat weer een beetje te gevaarlijk is.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41
Om twee redenen. Ten eerste beslaat de bril telkens en dan zie je opeens bar weinig. Ten tweede schijnt de zon telkens in je gezicht waardoor je ook al niet meer veel ziet. Ook bekrast je vizier te snel doordat je het vuil er telkens af moet vegen.
Tenslotte vind ik het ook zonde van mijn nette helm.
Tenslotte vind ik het ook zonde van mijn nette helm.
Ook een KTM heeft grenzen
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41
Bij een aantal helmen worden ook neuskapjes bijgeleverd. De helm waar de gast naar verwijst hebben die ook een los neuskapje?
Sorry voor de domme vragen heren.
Sorry voor de domme vragen heren.
Ook een KTM heeft grenzen
Bij veel modellen van ARAI krijg je ze er standaard bij. of dat bij andere merken ook zo is weet ik niet.
Trouwens.....Domme vragen bestaan niet...alleen domme antwoorden.
Trouwens.....Domme vragen bestaan niet...alleen domme antwoorden.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41
En de helmen met zo'n neuskap, waaronder Arai, sluiten daar de bril en helm ook goed aan? En sluit zo'n neuskap zondanig af dat je helemaal geen last van wind hebt?
Ik bedoel natuurlijk niet de wind die onder de helm doorkomt
Ik bedoel natuurlijk niet de wind die onder de helm doorkomt
Ook een KTM heeft grenzen
Crosshelmen tochten altijd, behalve dan de Arai Tour-X maar daar heb je het problem van krassen op vizieren weer.
Eigenlijk ben je gewoon een mietje. Crossers zijn ruige jongens/meiden die tegen een stootje kunnen, dus niet zeiken over een beetje kou. Ga maar eens kijken bij cyclo-cross wedstrijden bij -5, dan zie je pas wat kou lijden is.
Eigenlijk ben je gewoon een mietje. Crossers zijn ruige jongens/meiden die tegen een stootje kunnen, dus niet zeiken over een beetje kou. Ga maar eens kijken bij cyclo-cross wedstrijden bij -5, dan zie je pas wat kou lijden is.
Jongens bedankt voor de info. Begrijp dat de Arai de beste keus is.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
Ik heb net een nieuwe helm gekocht, een Acerbis helm. Heb de Arai getest en moet zeggen dat de Acerbis mij beter pastte. Ieder zijn eigen ko(o)p zekerFreek schreef:Ooit maakte iemand hier op het forum de opmerking;
"Als je geen geld voor een Arai hebt, pas 'm dan niet op. Anders ben je toch verkocht"
Zit wat in.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Pas gepast en inderdaad hartstikke verkocht, ondanks de astronomische prijs.Freek schreef:Ooit maakte iemand hier op het forum de opmerking;
"Als je geen geld voor een Arai hebt, pas 'm dan niet op. Anders ben je toch verkocht"
495,= Euro voor een effen kleurtje.
545,= Euro voor een mooi motiefje.
Toch wordt hij besteld, pasvorm is subliem, gewicht (van de MX3) is gewoon het laagst (1020/1080 gram, in tegenstelling tot de meeste helmen welke rond de 1300/1400 gram zitten), en met de hele dag zo'n ding op je tebbes schellet het toch danig in de koppijn en nekklachten.
Misschien verkoop ik gewoon m'n motor om zo'n Arai aan te kunnen schaffen (en ga er dan mee in de bank zitten)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
probeer een duikhelm sl27 op je kop heb je echt geen nekklachten meer van een motorhelm weegt maar een kilootje of zevenSjokske schreef:de opmerking;
), en met de hele dag zo'n ding op je tebbes schellet het toch danig in de koppijn en nekklachten.
mijn helm is zo'n 1200gr ik merk er niks van
doe wat je niet laten kunt
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41
Jongens even zonder dollen he, is het echt zo raar dat ik vraag om een helm die je gezicht beschermt in de winter? Neem b.v. die gasten die door de woestijn rijden. Je neus moet toch bedekt zijn anders is tie na een paar dagen crispy rood en hangen de vellen er aan door de zon. Goed goed je kan smeren, vooruit.
Ik zie b.v. vaak mensen rijden met een of ander neuskappen. Hoort dit bij de bril of bij de helm. En is er nog verschil tussen merken onderling of zijn in principe alle crosshelmen open?
Zijn er anders bedrijfjes die goed weten welke helmen er zijn? Ik woon in Breda. Heb gevraagd bij van Meel in Made maar daar hadden ze zelfs nog nooit gehoord van een neuskap. Bij Vermijs in Dongen hadden ze wel helmen liggen. Het liefst ga ik naar een zaak waar ze gespecialiseerd zijn in endurokleding en waar ze goed advies geven.
Ik zie b.v. vaak mensen rijden met een of ander neuskappen. Hoort dit bij de bril of bij de helm. En is er nog verschil tussen merken onderling of zijn in principe alle crosshelmen open?
Zijn er anders bedrijfjes die goed weten welke helmen er zijn? Ik woon in Breda. Heb gevraagd bij van Meel in Made maar daar hadden ze zelfs nog nooit gehoord van een neuskap. Bij Vermijs in Dongen hadden ze wel helmen liggen. Het liefst ga ik naar een zaak waar ze gespecialiseerd zijn in endurokleding en waar ze goed advies geven.
Ook een KTM heeft grenzen
Jouw probleem is zo te zien dat je 1 helm wilt voor 2 doelen. Voor off the road en cross kom je het beste met zo'n cross integraal. Ikzelf doe dat uit financiële overwegingen met een jethelm met vizier. Liever nog zonder vizier en met crossbril, maar dan wil je niet achter iemand rijden
Die cross-integraals zijn weer niet gemaakt voor comfort op de weg, daar heb je domweg een andere helm nodig. Ook dat doe ik met diezelfde jet-met-vizier, omdat een jet veel lichter is en veel meer zicht naar opzij geeft. Belangrijk bij inhalen. Veelal zijn ze ook veel stiller. Tegen de kou draag ik dan een goede kwaliteit helmmuts.Hmmm.. ik gebruik dus ook maar 1 helm. Maar wel een erg goede, die erg goed zit. Nolan X-Lite, van fiberglas.
Die cross-integraals zijn weer niet gemaakt voor comfort op de weg, daar heb je domweg een andere helm nodig. Ook dat doe ik met diezelfde jet-met-vizier, omdat een jet veel lichter is en veel meer zicht naar opzij geeft. Belangrijk bij inhalen. Veelal zijn ze ook veel stiller. Tegen de kou draag ik dan een goede kwaliteit helmmuts.Hmmm.. ik gebruik dus ook maar 1 helm. Maar wel een erg goede, die erg goed zit. Nolan X-Lite, van fiberglas.
Twente Rulez!
Hoe doe je dat dan met het vizier als je net achter een veredelde baggeraar hebt gereden. Heb je een hogedrukreiniger achteropKTMZ© schreef:Liever nog zonder vizier en met crossbril, maar dan wil je niet achter iemand rijden
Een keer aan het touwtje trekken van een roll-off systeem lijkt me toch wel wat gemakkelijker.
Te verkrijgen voor zowat iedere crossbril en verder kan ook op (bijna) iedere crossbril een neusbeschermer gezet worden (bv. Scott, Smith, Oakley, Spy etc.).
Prettig tegen snel passerende takken voorzien van eventueel wat doornen (werkt als een soort lintzaag)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41
Na wat bellen met Franken Crossmotoren in Zegge en van der Heijden in Den Bosch hoorde ik hetzelfde verhaal als de post van Sjokske. Nieuwe bril kopen + kapje en ik ben het mannetje. Dwz met gebruik van een helmmuts, b.v. Baklava voor de tocht.
Top, helemaal geholpen. Bedankt iedereen voor alle info!
Top, helemaal geholpen. Bedankt iedereen voor alle info!
Ook een KTM heeft grenzen
Vizier gewoon met de hand schoonvegen. Als het heel erg is soms even opklappen, maar daar kan ik natuurlijk niet lang mee rijden.Sjokske schreef:Hoe doe je dat dan met het vizier als je net achter een veredelde baggeraar hebt gereden. Heb je een hogedrukreiniger achteropKTMZ© schreef:Liever nog zonder vizier en met crossbril, maar dan wil je niet achter iemand rijden
Een keer aan het touwtje trekken van een roll-off systeem lijkt me toch wel wat gemakkelijker.
Te verkrijgen voor zowat iedere crossbril en verder kan ook op (bijna) iedere crossbril een neusbeschermer gezet worden (bv. Scott, Smith, Oakley, Spy etc.).
Prettig tegen snel passerende takken voorzien van eventueel wat doornen (werkt als een soort lintzaag)
Zo'n neuskapje wil ik inderdaad nog wel eens gaan kopen, ik ben al helemaal gewend aan mijn gebrekkige uitrusting;-)
Twente Rulez!
Ben maar een arme sloeber, dus inplaats van de Arai heb ik een Nolan N 70 gekocht. 75 zeuro bij Hein Gericke. Fog-city aan de binnenkant geplakt en blij dat ik rij. Als het warm is krijg je tijdens zware inspanning wat minder lucht, pak je beter de crosshelm. Neuskappen worden gebruikt in integrale helmen om kondensvorming te voorkomen en bij jet- of trialhelmen ter bescherming tegen takken en stenen. Maar wie stilstaat bij het gewicht van een helm zou volgens mij de aanschaf van een tourmotor moeten overwegen. Niets op tegen overigens.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Vermijs heeft in ieder geval de brillen met bijbehorende neuskapjes (heb ik hem zelf namelijk ook gehaald).Jan Vlietland schreef:. Bij Vermijs in Dongen hadden ze wel helmen liggen. Het liefst ga ik naar een zaak waar ze gespecialiseerd zijn in endurokleding en waar ze goed advies geven.
Groetjes uit the Drive (oftewel de Rijen)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Sjokske,
We hebben een route van 400 km door Nederland uitgezet. We zijn nu bezig om delen te rijden en te controleren (waypoints enzo). Als je wil, je woont tenslotte in Rijen, kun je meerijden. We komen daar ook in de buurt.
We hebben een route van 400 km door Nederland uitgezet. We zijn nu bezig om delen te rijden en te controleren (waypoints enzo). Als je wil, je woont tenslotte in Rijen, kun je meerijden. We komen daar ook in de buurt.
Roadbook ?Jan - Vlietland schreef:Sjokske,
We hebben een route van 400 km door Nederland uitgezet. We zijn nu bezig om delen te rijden en te controleren (waypoints enzo). Als je wil, je woont tenslotte in Rijen, kun je meerijden. We komen daar ook in de buurt.
En pakkumbeet van waar tot waar ?
Ben benieuwd (net als waarschijnlijk diverse clubmaats uit de omgeving).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik ben dus ook benieuwd naar die 400 km route en ik woon ook in de buurt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/