Originele uitlaat DR800 loshalen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ga een andere einddemper plaatsen, dus...
de originele uitlaat moet eraf.
Wat een zooi bouten en beugels allemaal. Wat een k-constructie om los te halen.
De bouten willen allemaal wel lossen maar de middendemper komt niet los van de voorpijp en de achterdempers ook niet van de middendemper.
dwz niet met een beetje wrikken en sjorren. Maar er is ook nergens een fijn punt om met een dikke hamer eens flink te meppen.
Hoe deze klus te klaren ?
de originele uitlaat moet eraf.
Wat een zooi bouten en beugels allemaal. Wat een k-constructie om los te halen.
De bouten willen allemaal wel lossen maar de middendemper komt niet los van de voorpijp en de achterdempers ook niet van de middendemper.
dwz niet met een beetje wrikken en sjorren. Maar er is ook nergens een fijn punt om met een dikke hamer eens flink te meppen.
Hoe deze klus te klaren ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kruipolie en lekker veel geweld als t niet heel hoeft te blijven
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
staat al in de olie
maar de bedoeling is wel het er heel af te krijgen
kan het geheel er in 1x onderuit ? dwz de einddempers en tussenstuk in 1x
of is het handiger dat in delen los proberen te krijgen ?
Kwam dat hitteschild tegen dat los moet, dat is getackeld maar nu nog los.
je hebt weinig grip om aan te sjorren
maar de bedoeling is wel het er heel af te krijgen
kan het geheel er in 1x onderuit ? dwz de einddempers en tussenstuk in 1x
of is het handiger dat in delen los proberen te krijgen ?
Kwam dat hitteschild tegen dat los moet, dat is getackeld maar nu nog los.
je hebt weinig grip om aan te sjorren
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Geen idee of t in 1 stuk gaat, bij mij brak er altijd minstens een demper er gelijk af
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Meestal zijn de originele dempers door gerot, vooral waar de dempers aansluiten op het tussen stuk
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
geloof dat dat wel meevalt
14000 km in 16 jaar en altijd binnen gestaan. Materiaal is nog aardig dik.
Dus wil wel kijken het er onbeschadigd af te krijgen. Lomp doen kan altijd nog.
Ik ga het met de K&G methode proberen. (kruipolie & geduld).
Dan duurt het maar even.
Peter
14000 km in 16 jaar en altijd binnen gestaan. Materiaal is nog aardig dik.
Dus wil wel kijken het er onbeschadigd af te krijgen. Lomp doen kan altijd nog.
Ik ga het met de K&G methode proberen. (kruipolie & geduld).
Dan duurt het maar even.
Peter
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kijk een vent die t snapt
regelmatig flink wat kruipolie er op en dan rustig gaan draaien aan de dempers ipv rukken, komt de boel wel los
regelmatig flink wat kruipolie er op en dan rustig gaan draaien aan de dempers ipv rukken, komt de boel wel los
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
herkenbaar probleem....niet normaal hoe vast die bende zit.
Kreeg het ook niet los en mijn blok moest eruit.
is me gelukt door eerst het blok te verwijderen en toen voorpijp en middendemper.
heb het maar zo gelaten omdat de rest zo rot is dat ik anders niks had overgehouden.
Kreeg het ook niet los en mijn blok moest eruit.
is me gelukt door eerst het blok te verwijderen en toen voorpijp en middendemper.
heb het maar zo gelaten omdat de rest zo rot is dat ik anders niks had overgehouden.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
echt alles goed los, ook de boutjes van de klemmen.
idd veel kruipolie, een oude nummerplaat (oid) die je ruim om de verbinding heen kan doen en dan met een klein camping gas brandertje of een hele hete (industrie) fohn de verbinding (klem) van de demper goed warm maken. dan beginnen met proberen te draaien hele kleine beweginkjes li/re met als er beweging in komt steeds meer trekkracht uit oefenen.
Moet bekennen dat ik geen ervaring heb met de pot van de voorbuis los maken, bij de sr42 kan je na wat demontage ook redelijk goed bij de voorbuis verbinding maar wel moeilijker
futurist
idd veel kruipolie, een oude nummerplaat (oid) die je ruim om de verbinding heen kan doen en dan met een klein camping gas brandertje of een hele hete (industrie) fohn de verbinding (klem) van de demper goed warm maken. dan beginnen met proberen te draaien hele kleine beweginkjes li/re met als er beweging in komt steeds meer trekkracht uit oefenen.
Moet bekennen dat ik geen ervaring heb met de pot van de voorbuis los maken, bij de sr42 kan je na wat demontage ook redelijk goed bij de voorbuis verbinding maar wel moeilijker
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
slijptol erin en middenpot in de ijzerbak smijten, die blijft tocht rotten...
op een duitse site gezien dat ze zelf een 1 naar 2 stuk hebben gemaakt
op een duitse site gezien dat ze zelf een 1 naar 2 stuk hebben gemaakt
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
ja ja ja de heren zijn zich weer aan het vervelen zeker, gelijk het hele draadje weer naar de vaantjes.
gewoon geduld, goeie kruipolie (zie zappa) en bekwaam monteurschap, en zit die goed bedoelde knutselaar nou niet te jennen met slijtol, sleepkabels enz enz
futurist
gewoon geduld, goeie kruipolie (zie zappa) en bekwaam monteurschap, en zit die goed bedoelde knutselaar nou niet te jennen met slijtol, sleepkabels enz enz
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Beste mensen.
staakt u goede adviezen maar.
Deze goed bedoelende knutselaar heeft de oude uitlaat in zijn geheel en al en geheel en al onbeschadigd gedemonteerd en de nieuwe reeds gemonteerd en dat alles in 3 uurtjes. In de tijd dat jullie nog adviezen aan het typen waren.
Ondanks dat hier in de garage ook een slijptol ligt en een brander kon ik de verlokkingen van dat gereedschap weerstaan.
Foto's volgen nog wel maar is zo'n gedoe met ergens op het web plaatsen en dan weer linken etc.
Mag ik u allen bedanken voor de serieuze en minder serieuze maar wel allen goedbedoelde tips, alhoewel de gouden tip er niet bij zat.
Niemand noemde dat ene rottige boutje onder de accubak waarmee het hitteschild nog aan de uitlaat zit en demontage belemmert.
Daar moest ik dan zelf weer achterkomen.....
en nu ! !!!
staakt u goede adviezen maar.
Deze goed bedoelende knutselaar heeft de oude uitlaat in zijn geheel en al en geheel en al onbeschadigd gedemonteerd en de nieuwe reeds gemonteerd en dat alles in 3 uurtjes. In de tijd dat jullie nog adviezen aan het typen waren.
Ondanks dat hier in de garage ook een slijptol ligt en een brander kon ik de verlokkingen van dat gereedschap weerstaan.
Foto's volgen nog wel maar is zo'n gedoe met ergens op het web plaatsen en dan weer linken etc.
Mag ik u allen bedanken voor de serieuze en minder serieuze maar wel allen goedbedoelde tips, alhoewel de gouden tip er niet bij zat.
Niemand noemde dat ene rottige boutje onder de accubak waarmee het hitteschild nog aan de uitlaat zit en demontage belemmert.
Daar moest ik dan zelf weer achterkomen.....
en nu ! !!!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Ja hallo prutser, typte ik al in een eerdere reactie, ALS alle bouten los zijn........................
futurist
PS even de xploded view plaatjes bekijken op cmsnl kan ook wel eens handig zijn hoor
futurist
PS even de xploded view plaatjes bekijken op cmsnl kan ook wel eens handig zijn hoor
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ipv van dat iemand zegt 'goed gedaan en dat in 3 uurtjes en dan ook nog zelfs die verborgen bout ontdekt' wordt ik uitgemaakt voor 'prutser' lekkkur hoor
alle bouten los, duh, kan een kind van 12 ook wel bedenken. de vraag is waar zitten die bouten.
nu weet ik het, ik ben ook iemand die gewoon begint en pas als het niet lukt een tekening erbij pakt.
scheelt vaak heel veel tijd. tekening is voor mensen zonder inzicht zeg ik dan.
alle bouten los, duh, kan een kind van 12 ook wel bedenken. de vraag is waar zitten die bouten.
nu weet ik het, ik ben ook iemand die gewoon begint en pas als het niet lukt een tekening erbij pakt.
scheelt vaak heel veel tijd. tekening is voor mensen zonder inzicht zeg ik dan.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
hahahaha je hebt helemaal gelijk, mensen zonder inzicht schroeven in 3 uur het blok er uit en een ander er in, welis waar wel met een tekening
futurist
PS oh shit dan moet de uitlaat er ook af, en weer op
""In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.""
PS2 was niet slecht bedoelt, maar als ik de bak van een auto af haal dan komt ie ook wel eens niet los, voortschrijdend inzicht helpt je verder en dan zie je die "verborgen" bout nog zitten. Alleen is die bout niet verborgen, er is gewoon niet goed gekeken.
als iemand dus iets niet los krijgt dan ga ik er wel van uit dat idd alle bouten los zijn.
futurist
PS oh shit dan moet de uitlaat er ook af, en weer op
""In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.""
PS2 was niet slecht bedoelt, maar als ik de bak van een auto af haal dan komt ie ook wel eens niet los, voortschrijdend inzicht helpt je verder en dan zie je die "verborgen" bout nog zitten. Alleen is die bout niet verborgen, er is gewoon niet goed gekeken.
als iemand dus iets niet los krijgt dan ga ik er wel van uit dat idd alle bouten los zijn.
Laatst gewijzigd door futurist op za sep 28, 2013 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Heb toch wat moeite met de manier hoe er met onze goedbedoelde adviezen wordt omgegaan
In mijn ogen ben je niet goed bezig als je zo'n simpel boutje vergeet
In mijn ogen ben je niet goed bezig als je zo'n simpel boutje vergeet
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Niet goed bezig ? ja dan zal ik wel een prutser zijn,loek de kort schreef:Heb toch wat moeite met de manier hoe er met onze goedbedoelde adviezen wordt omgegaan
In mijn ogen ben je niet goed bezig als je zo'n simpel boutje vergeet
wist niet dat het een sleutelwedstrijd was , of wie de langste heeft of zo.
wat maakt het nu uit dat je een boutje mist ? dan wil het ding niet los en dan ga je kijken waarom niet en dan kom je alsnog dat boutje tegen.
Als dat mij een prutser maakt "het zal wel dan"
juist wel goed bezig want als je een boutje vergeet , vergeet je dat boutje nooit meer.....
Laatst gewijzigd door biggie op za sep 28, 2013 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Biggie, trek het je niet aan, we vergeten allemaal wel eens wat.biggie schreef:Niet goed bezig ? ja dan zal ik wel een prutser zijn,loek de kort schreef:Heb toch wat moeite met de manier hoe er met onze goedbedoelde adviezen wordt omgegaan
In mijn ogen ben je niet goed bezig als je zo'n simpel boutje vergeet
wist niet dat het een sleutelwedstrijd was , of wie de langste heeft of zo.
wat maakt het nu uit dat je een boutje mist ? dan wil het ding niet los en dan ga je kijken waarom niet en dan kom je alsnog dat boutje tegen.
Als dat mij een prutser maakt in de ogen van sommige supermensen......
beetje sad
Wat de kritiek betreft, zie afbeelding.
- Bijlagen
-
- opinion.jpg (45.92 KiB) 1685 keer bekeken
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ik denk dat we hier de verkeerde kant op gaan
prutser is niet bedoeld om te schelden maar meer wat bij ons in de werkplaats wordt geroepen als je iets niet helemaal slim hebt gedaan.
ik wil daar maar mee zeggen dat je hier om informatie vraagt, niks mis mee, zonder eerst eens goed te kijken en te proberen je probleem op te lossen.
kijk bij monteren (monteur zijn/willen zijn/zelf hobbyen) moet natuurlijk wel de basis kennis om te sleutelen aanwezig zijn, en als het iets specialistischer wordt, dat er met gegeven info ook wat gedaan kan worden. ik heb hier echte standjes inventiviteit voorbij zien komen van niet proffesionele monteurs (die mensen zijn al geen gewone knutselaar meer) waar ik dan ook nog eens iets van op steek, maar..........als je gaat sleutelen is het natuurlijk wel een voorwaarde dat je alles los draait, en ook weer vast. opmerkingen van ik wst niet dat het een sleutelwedstrijd was werk je natuurlijk zelf in de hand als je (trots) meld dat je de uitlaat toch in 3 uur hebt kunnen demonteren.........omdat je een boutje vergeten was. ik persoonlijk zou dat niet eens gemeld hebben. Al doe je er een hele dag over, boeit niemand, niks mis mee.
Wij zijn er hier trots op dat het een enorm leuk en gezellig forum is waarbij iedereen (ook fysiek, met Zappa's sleuteldagen oa) zo veel hulp krijgt bij al zijn vragen maar ook wel eens met grappen en grollen erbij/tussendoor. Als je dat moeilijk vind moet je maar niet naar een rit komen want als je languit in de bagger gaat wordt er eerst smakelijk gelachen (als je je niet bezeert hebt) en dan wordt je uit de bagger gehaald en verder geholpen, al moet er kleding worden gedeeld bij wijze van spreken.
Dat is hier het Dr forum, alles mag , niets moet, we blijven altijd beleefd, respecteren elkaar en maken een hoop lol (LOL) en dat gaat zo ver dat er serieuze uitstapjes worden gemaakt zodat het forum "lidmaatschap" ook tot echte vriendschappen leid.
greetz Futurist
hoofd prutser, zoals ze hier ook wel eens roepen
prutser is niet bedoeld om te schelden maar meer wat bij ons in de werkplaats wordt geroepen als je iets niet helemaal slim hebt gedaan.
ik wil daar maar mee zeggen dat je hier om informatie vraagt, niks mis mee, zonder eerst eens goed te kijken en te proberen je probleem op te lossen.
kijk bij monteren (monteur zijn/willen zijn/zelf hobbyen) moet natuurlijk wel de basis kennis om te sleutelen aanwezig zijn, en als het iets specialistischer wordt, dat er met gegeven info ook wat gedaan kan worden. ik heb hier echte standjes inventiviteit voorbij zien komen van niet proffesionele monteurs (die mensen zijn al geen gewone knutselaar meer) waar ik dan ook nog eens iets van op steek, maar..........als je gaat sleutelen is het natuurlijk wel een voorwaarde dat je alles los draait, en ook weer vast. opmerkingen van ik wst niet dat het een sleutelwedstrijd was werk je natuurlijk zelf in de hand als je (trots) meld dat je de uitlaat toch in 3 uur hebt kunnen demonteren.........omdat je een boutje vergeten was. ik persoonlijk zou dat niet eens gemeld hebben. Al doe je er een hele dag over, boeit niemand, niks mis mee.
Wij zijn er hier trots op dat het een enorm leuk en gezellig forum is waarbij iedereen (ook fysiek, met Zappa's sleuteldagen oa) zo veel hulp krijgt bij al zijn vragen maar ook wel eens met grappen en grollen erbij/tussendoor. Als je dat moeilijk vind moet je maar niet naar een rit komen want als je languit in de bagger gaat wordt er eerst smakelijk gelachen (als je je niet bezeert hebt) en dan wordt je uit de bagger gehaald en verder geholpen, al moet er kleding worden gedeeld bij wijze van spreken.
Dat is hier het Dr forum, alles mag , niets moet, we blijven altijd beleefd, respecteren elkaar en maken een hoop lol (LOL) en dat gaat zo ver dat er serieuze uitstapjes worden gemaakt zodat het forum "lidmaatschap" ook tot echte vriendschappen leid.
greetz Futurist
hoofd prutser, zoals ze hier ook wel eens roepen
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zucht.
"ik wil daar maar mee zeggen dat je hier om informatie vraagt, niks mis mee, zonder eerst eens goed te kijken en te proberen je probleem op te lossen."
Dat klopt niet.
Vóór ik begon leek het me juist nuttig informatie te vragen, daar begon mijn post mee, Goed lezen !
Toen had ik dus nog geen probleem omdat ik nog niet eens begonnen was. Maar voor je aan zo'n klus begint is het niet onverstandig aan anderen te vragen of die tips hebben. Dat is toch waar een forum handig voor is.
Maar meer ondanks dan dankzij die tips is het toch gelukt. De meeste tips waren humoristisch maar niet echt nuttig maar werden er niet minder om gewaardeerd.
Uiteindelijk moet je het zelf toch doen blijkt.
Door zelf goed te kijken en het probleem om te lossen zoals je zelf zegt. Dat heb ik uiteindelijk gedaan, dus wat l*l je nu zou ik zeggen.
En zoals ik al zei. Dan mis je een boutje, so what ! ! Juist door hem te missen weet ik nu dat er zit. En nou type ik er niets meer over. Want ik vind ook dat het de verkeerde kant op gaat.
"ik wil daar maar mee zeggen dat je hier om informatie vraagt, niks mis mee, zonder eerst eens goed te kijken en te proberen je probleem op te lossen."
Dat klopt niet.
Vóór ik begon leek het me juist nuttig informatie te vragen, daar begon mijn post mee, Goed lezen !
Toen had ik dus nog geen probleem omdat ik nog niet eens begonnen was. Maar voor je aan zo'n klus begint is het niet onverstandig aan anderen te vragen of die tips hebben. Dat is toch waar een forum handig voor is.
Maar meer ondanks dan dankzij die tips is het toch gelukt. De meeste tips waren humoristisch maar niet echt nuttig maar werden er niet minder om gewaardeerd.
Uiteindelijk moet je het zelf toch doen blijkt.
Door zelf goed te kijken en het probleem om te lossen zoals je zelf zegt. Dat heb ik uiteindelijk gedaan, dus wat l*l je nu zou ik zeggen.
En zoals ik al zei. Dan mis je een boutje, so what ! ! Juist door hem te missen weet ik nu dat er zit. En nou type ik er niets meer over. Want ik vind ook dat het de verkeerde kant op gaat.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zoals gezegd, blijven lachen maar vooral rijden met dat ding. GAS erop en gaan met die lompe klos.
Bij mij is overigens iedereen met een BIG welkom hoor, ook voor gratis hulp. Kom maar langs.
Heb nog nooit in de 30 jaar dat ik sleutel een klus niet geklaard (en dat kunnen vele dealers helaas niet zeggen....)
Bij mij is overigens iedereen met een BIG welkom hoor, ook voor gratis hulp. Kom maar langs.
Heb nog nooit in de 30 jaar dat ik sleutel een klus niet geklaard (en dat kunnen vele dealers helaas niet zeggen....)
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Goedemorgen Biggie/ Peter,biggie schreef:zucht.
"ik wil daar maar mee zeggen dat je hier om informatie vraagt, niks mis mee, zonder eerst eens goed te kijken en te proberen je probleem op te lossen."
Dat klopt niet.
Vóór ik begon leek het me juist nuttig informatie te vragen, daar begon mijn post mee, Goed lezen !
Toen had ik dus nog geen probleem omdat ik nog niet eens begonnen was. Maar voor je aan zo'n klus begint is het niet onverstandig aan anderen te vragen of die tips hebben. Dat is toch waar een forum handig voor is.
Maar meer ondanks dan dankzij die tips is het toch gelukt. De meeste tips waren humoristisch maar niet echt nuttig maar werden er niet minder om gewaardeerd.
Uiteindelijk moet je het zelf toch doen blijkt.
Door zelf goed te kijken en het probleem om te lossen zoals je zelf zegt. Dat heb ik uiteindelijk gedaan, dus wat l*l je nu zou ik zeggen.
En zoals ik al zei. Dan mis je een boutje, so what ! ! Juist door hem te missen weet ik nu dat er zit. En nou type ik er niets meer over. Want ik vind ook dat het de verkeerde kant op gaat.
Maak je niet druk om de manier waarop op dit forum gereageerd word. Soms heel serieus, soms heel melig. Soms denk je dat iedereen op vakantie is, zo verschijnen er op een avond tientallen reacties. Snap dat "prutser" wat denegrerend kan overkomen, maar zoals Cor dat zegt, zo wordt het echt niet bedoeld. Ik heb hier ook mensen "knutselsmurf" genoemd (met een knipoog!). Moet kunnen. De BIG club is een plek waar wij respect hebben voor elkaar. Ik heb hier veel (achteraf) domme vragen gesteld, maar ben DR altijd uitgekomen met de hulp hier. En als ik iets geleerd heb de afgelopen jaren bij de BIG club -als onderdeel van het NOPPENforum- dat ik off the road (absoluut) niet mijn sterke kant is, maar gewoon wordt toegelaten in het BIG Cafe.
De BIG onderhouden wij bijna allemaal zelf. De een is hier wat verder en meer ervaren in dan de ander. Als ik hier een ding heb geleerd, is dat altijd terecht kan met je vragen, maar je kan de reacties beter plaatsen als je de mede-leden een beetje "kent". Het zijn net mensen . Wij hebben iig allemaal een soort van "liefde" voor het het lompe hok met die grote zuiger.
Voorstel: stuur ff jouw prive-email via een PB, stuur ik een pdf van de onderdelen/ exploded views retour. De WPHB'n (werkplaatshandboeken) kan ik je ook aanleveren, maar deze zijn 149/56/76Mb groot, dus dat gaat niet over email, maar weet wel een andere manier om deze bij jou op je PC te krijgen!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.