Hoe doen jullie dat bij de DR ?
een oplossing is een scottoiler, ik vond er nog een in de garage
maar waar te bevestigen ? het reservoir dan. Nog een heel gepuzzel.
Wat is de beste plek, zodat het er en verzorgd uitziet en ie niet in de weg zit.
Iemand anders die een Scottoiler heeft geplaatst en hoe en waar ?
ketting smeren zonder middenbok ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Geen Scott maar ik had het reservoir aan de staande framebuis net achter en onder de tank ter hoogte van de benzinekraan
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ja. op die plek heb ik ook al zitten passen en prutsen.
Linkerkant vd motor is het meest logisch natuurlijk.
bevestiging ook nog een uitdaging , waaraan vastschroeven ? zal wel het beter frobelwerk gaat worden
met een zelfgemaakt beugeltje of zo.
Toevallig wel vandaag bij de Gamma een motorhefbok voor 29 euri gescoord
zo'n ding dat je onder de achterbrug zet en met een duw van de voet laat kiepen zodat de motor omhoog komt.
Ook al handig op zich, voor 3 tientjes.
Dus wie zoiets nog zoekt.....
Linkerkant vd motor is het meest logisch natuurlijk.
bevestiging ook nog een uitdaging , waaraan vastschroeven ? zal wel het beter frobelwerk gaat worden
met een zelfgemaakt beugeltje of zo.
Toevallig wel vandaag bij de Gamma een motorhefbok voor 29 euri gescoord
zo'n ding dat je onder de achterbrug zet en met een duw van de voet laat kiepen zodat de motor omhoog komt.
Ook al handig op zich, voor 3 tientjes.
Dus wie zoiets nog zoekt.....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Met zijn 2-en. motor op zij standaard, i persoon trekt de motor om zodat achterwiel vrij komt. De ander draait het wiel en smeert de ketting.
Er is een alternatief maar dat is milieuonvriendelijk
Er is een alternatief maar dat is milieuonvriendelijk

DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
onhandig, toch ?kantelaar schreef:Vet spuiten , stuk naar voren duwen die dr en weer spuiten , 3 x en je hebt de hele ketting gehad. klarie.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Eens, het is een kleine moeite. En m.i. zeker niet de moeite om de hef-lift erbij te pakken.kantelaar schreef:Ach ik vind het geen moeite eigenlijk.
Handig is een Scottoiler wel, maar kweet niet of die het onverhard overleefd.
Misschien een goedkoop alternatief voor de dure Scottoiler proberen: TUTORO Chain oiler (aanbieder).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ach ja. wat is veel moeite ? maar als er hulpjes zijn om het leven aangenamer te maken.
tis wat je gewend bent , heb altijd op alle motors middenbokken gehad en dan nu zonder op de DR
is even wennen. Ketting smeren tot daar aan toe maar andere werkjes zijn veel handiger als je motor rechtopstaat ipv scheef 1 kant op.
Gister met monteren van valbeugels merkte ik weer hoe onhandig het is aan de "lage kant" , de linkerkant dus te werken.
De scottoiler is duur maar het geld is er 15 jaar geleden al aan uitgegeven.
Maar die tutoro "looks interesting"
tis wat je gewend bent , heb altijd op alle motors middenbokken gehad en dan nu zonder op de DR
is even wennen. Ketting smeren tot daar aan toe maar andere werkjes zijn veel handiger als je motor rechtopstaat ipv scheef 1 kant op.
Gister met monteren van valbeugels merkte ik weer hoe onhandig het is aan de "lage kant" , de linkerkant dus te werken.
De scottoiler is duur maar het geld is er 15 jaar geleden al aan uitgegeven.
Maar die tutoro "looks interesting"
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Kijk ook een naar een osco
Heb deze op de big zitten en werkt prima .
http://Www.osco-chainoiler.com
Of ff Google
Komt uit Veenendaal kan ze zo bellen en vragen stellen
Deze werkt niet automatisch maar hand bediend .
Bij normaal gebruik bij 250 km (tanken bv)
En bij buiten spelen kan je extra smeren naar behoefte.
Het enige min punt is dat hij wat zooi maakt op het frame.
gr brutus
Heb deze op de big zitten en werkt prima .
http://Www.osco-chainoiler.com
Of ff Google
Komt uit Veenendaal kan ze zo bellen en vragen stellen
Deze werkt niet automatisch maar hand bediend .
Bij normaal gebruik bij 250 km (tanken bv)
En bij buiten spelen kan je extra smeren naar behoefte.
Het enige min punt is dat hij wat zooi maakt op het frame.
gr brutus
Waarom zet jij er geen onder dan ?biggie schreef:heb altijd op alle motors middenbokken gehad en dan nu zonder op de DR
Los van de ketting smeren vind ik het een geweldige hulp bij een lekke band maken dus ik heb hem wel onder het project zitten.
Hoe kan jij nou lekke banden rijden met jouw projectfiets, die staat immers al heul lang in jouw schuurLeo schreef:Waarom zet jij er geen onder dan ?biggie schreef:heb altijd op alle motors middenbokken gehad en dan nu zonder op de DR
Los van de ketting smeren vind ik het een geweldige hulp bij een lekke band maken dus ik heb hem wel onder het project zitten.

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Visie is het woord
Big Bigger Tiger en weer Big 

-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Spanband is een stuk lichter en rij je er offroad niet onderuitLeo schreef:Waarom zet jij er geen onder dan ?biggie schreef:heb altijd op alle motors middenbokken gehad en dan nu zonder op de DR
Los van de ketting smeren vind ik het een geweldige hulp bij een lekke band maken dus ik heb hem wel onder het project zitten.

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb geen DR (Z) meer maar ik deed het altijd zoals Willemsen het deed.
Motor in 1e versnelling zetten, starten en over de zijstandaard heentrekken zodat hij perfect in balans is.
Terwijl je met je linkerhand het stuur stevig vast houdt, achterswiel uiteraard goed in de luchthouden, knielen bij het voortandwiel en in 4 seconden de hele ketting inspuiten. Bij het neerzetten van het achterwiel wel even de koppeling intrekken; anders kan je d'r achteraan hollen
Motor in 1e versnelling zetten, starten en over de zijstandaard heentrekken zodat hij perfect in balans is.
Terwijl je met je linkerhand het stuur stevig vast houdt, achterswiel uiteraard goed in de luchthouden, knielen bij het voortandwiel en in 4 seconden de hele ketting inspuiten. Bij het neerzetten van het achterwiel wel even de koppeling intrekken; anders kan je d'r achteraan hollen


-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Think out of the box, helaas niet conform code groen.
Zoek een plas water op, pleur er een laag olie op en rij erdoorheen.
Zoek een plas water op, pleur er een laag olie op en rij erdoorheen.

DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Da's inderdaad wel slim; zijn je laarzen meteen ook ingevet en waterafstotend!loek de kort schreef:Think out of the box, helaas niet conform code groen.
Zoek een plas water op, pleur er een laag olie op en rij erdoorheen.

Ik hoor dit als standaard antwoord op mijn middenbok verhaal en heb in de afgelopen 20 jaar maar 1 persoon getroffen die hem er echt onderuit gereden heeft en dat was OP DE ROTSEN IN NOORWEGEN.zappa.suzuki schreef: Spanband is een stuk lichter en rij je er offroad niet onderuit
ik heb het reservoir aan de linkse kant aan de frame buis bevestigd die net achter het zijdeksel aan de achterkant langs gaat van onderaan bij de achtervork bevestiging naar de handgreep bij het zadel, daar zit ie nog een beetje beschermd en toch boed bereikbaar. niet te veel invloed van de warmte van het blok.biggie schreef:maar waar te bevestigen ? het reservoir dan. Nog een heel gepuzzel.
ik heb al wel verschillende keren de veren er af gereden, verder nog nooit iemand gezien die hem er af heeft gereden. wel vraag ik me soms af wat ik allemaal al niet zou hebben beschadigd daar achter als ik de bok er niet onder had zitten, hij is niet erg laag en vangt een hoop op.Leo schreef:Ik hoor dit als standaard antwoord op mijn middenbok verhaal en heb in de afgelopen 20 jaar maar 1 persoon getroffen die hem er echt onderuit gereden heeft en dat was OP DE ROTSEN IN NOORWEGEN.zappa.suzuki schreef: Spanband is een stuk lichter en rij je er offroad niet onderuit
De middenbok is niet alleen gemakkelijk bij ketting smeren, hoef ik dus niet, maar ook bij onderhoud, beter bij langduriger stallen, neemt minder plaats in bij stallen en met de koffers erop (vorig jaar in Zweden) soms ook een beetje veiliger weg zetten.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hey Rudy, long time no see op het forum............
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik volg het hier elke dag, maar heb nooit veel te zeggen... Ik ben nog steeds een dikke "noob", dus veel tips of zo kan ik niet geven hé!? En, in plaats van dan een grote mond op te zetten, luister ik liever naar mensen die er wel iets van af weten! Zo kwam het door jou interventie over die middenbok, dat ik die ook heel interessant ging vindenfuturist schreef:Hey Rudy, long time no see op het forum............
futurist

-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ok maar wat ik niet snap is dat je zo je best doet om je project lichter te maken en dan zo'n zwaar ding er onder hangtLeo schreef:Ik hoor dit als standaard antwoord op mijn middenbok verhaal en heb in de afgelopen 20 jaar maar 1 persoon getroffen die hem er echt onderuit gereden heeft en dat was OP DE ROTSEN IN NOORWEGEN.zappa.suzuki schreef: Spanband is een stuk lichter en rij je er offroad niet onderuit

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997