-
Moderator: ghulst
-
Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
Die 08's zijn een beetje zorgenkindjes.
Hadden ook veel last van olieverbruik. In de 09 is vervolgens een zuiger gekomen met ik geloof een bredere zuigerveer.
Dat helpt ook weer met drukopbouw in het carter.
Verder is de krukaskeerring waar jij het over hebt inderdaad veranderd, maar ze zijn geloof ik niet uitwisselbaar.
Een ander ding om op te letten is het deksel van de oliepomp voor de motor. Die is veranderd naar een grotere diameter omdat de pomp anders aan de perskant kan lekken naar de versnellingsbak.
Tenslotte: de versnellingsbak ontlucht via de kickstarter as. Daar zit een tandwiel met een bronzen busje erin. De gaten in dat busje moeten uitgelijnd zijn met die in het tandwiel. Dat is in het begin van de productie bij KTM een tijdje fout gegaan. Daardoor kan de bak z'n overdruk niet kwijt en wordt de keerring (voortijdig) stukgeblazen. Tandwiel ff checken en eventueel het busje doorboren via de gaten in het tandwiel.
Veel mensen hebben het probleem voorgoed opgelost door de compartimenten weer met elkaar te verbinden en met 1 plas olie te rijden. (ktm uiteindelijk ook)
Hadden ook veel last van olieverbruik. In de 09 is vervolgens een zuiger gekomen met ik geloof een bredere zuigerveer.
Dat helpt ook weer met drukopbouw in het carter.
Verder is de krukaskeerring waar jij het over hebt inderdaad veranderd, maar ze zijn geloof ik niet uitwisselbaar.
Een ander ding om op te letten is het deksel van de oliepomp voor de motor. Die is veranderd naar een grotere diameter omdat de pomp anders aan de perskant kan lekken naar de versnellingsbak.
Tenslotte: de versnellingsbak ontlucht via de kickstarter as. Daar zit een tandwiel met een bronzen busje erin. De gaten in dat busje moeten uitgelijnd zijn met die in het tandwiel. Dat is in het begin van de productie bij KTM een tijdje fout gegaan. Daardoor kan de bak z'n overdruk niet kwijt en wordt de keerring (voortijdig) stukgeblazen. Tandwiel ff checken en eventueel het busje doorboren via de gaten in het tandwiel.
Veel mensen hebben het probleem voorgoed opgelost door de compartimenten weer met elkaar te verbinden en met 1 plas olie te rijden. (ktm uiteindelijk ook)
-ud 

Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
-
Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
Tja, dat is wel de meest eenvoudige constatering.
Zover ik weet kan alleen de 2008 keerring erin ivm de hoogte. En die moet erin geplakt worden zodat deze er niet uit plopt.
Zover ik weet kan alleen de 2008 keerring erin ivm de hoogte. En die moet erin geplakt worden zodat deze er niet uit plopt.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
De carters verbinden lijkt niet zo moeilijk. De meesten frezen een hap uit de 'verhoogde vloer' onder de versnellingsbak als de caterdelen zijn gesplitst. Daar heb ik wel wat fotoos van gevonden. Ik weet niet hoe je engels is, maar op KTMtalk is nogal wat te vinden over het onderwerp. Zoek bijvoorbeeld op 'single sump'. De specialisten halen er dan nog vanalles bij, maar volgens mij valt het allemaal nog wel mee.
Als ik jou was zou ik ook in de buurt van de krukas, boven olieniveau een paar gaten boren om te zorgen dat de overdruk in beide gedeelten hetzelfde is. Anders perst ie schijnbaar teveel olie weg uit het compartiment waar je koppeling zit.
Dat en 1.7 liter erin, en volgens mij is het dan redelijk bulletproof.
Als ik jou was zou ik ook in de buurt van de krukas, boven olieniveau een paar gaten boren om te zorgen dat de overdruk in beide gedeelten hetzelfde is. Anders perst ie schijnbaar teveel olie weg uit het compartiment waar je koppeling zit.
Dat en 1.7 liter erin, en volgens mij is het dan redelijk bulletproof.