Gisteren 2 zaken op zijn Hollands gemodificeerd.
Had al een tijdje last van een slecht startende BIG.
1: koppelingsschakelaar werkte meer niet dan wel ondanks schoonmaken.
2: decompressie hevel (elektrisch)bleef geregeld hangen ondanks smeren.
oplossing1: kop speld door de 2 draden gestoken waardoor het kreng denkt dat de koppeling is ingeknepen.
oplossing 2: touwtje aan de hevel geknoopt, dat onder het zadel uitkomt zodat ik tijdens het starten de hevel terug kan trekken.
Kunnen ze in Japan nog wat van leren.......
Modificatie dr big 1994
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Hoi Loek,
Die schakelaar bij de koppelingshendel is een vervelend ding. Heb zelf voor "structurele" oplossing gekozen. Volg de kabel tot het frame/ onder de tank. Aan de rechterzijde van het frame vind je de beide stekkertjes van deze kleine rotschakelaar. Je kan daar gewoon de stekkers loshalen en het deel wat terugloopt naar de CDI "kortsluiten" (mannetje/vrouwtje aan elke zijde, lijkt er wel voor gemaakt om als bypass te gebruiken).
Marco
Die schakelaar bij de koppelingshendel is een vervelend ding. Heb zelf voor "structurele" oplossing gekozen. Volg de kabel tot het frame/ onder de tank. Aan de rechterzijde van het frame vind je de beide stekkertjes van deze kleine rotschakelaar. Je kan daar gewoon de stekkers loshalen en het deel wat terugloopt naar de CDI "kortsluiten" (mannetje/vrouwtje aan elke zijde, lijkt er wel voor gemaakt om als bypass te gebruiken).
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
zomaar wat modificaties waar ik aan denk bij en standaard big uit 1994 ( geen idee wat je al gedaan hebt ) :
- de zijstandaard sensor verwijderen / doorkoppelen.
- progressieve voorveren / busje op de standaard veren ( USD voorvork )
- progressieve achterwokkel
- staalomvlochtte remleidingen
- 18 inch achtervelg
- crossstuur
- voetsteunen met grote revetten vastzetten ( niet meer doorbuigen )
- nog een setje voetsteunen scoren en die ACHTER de bestaande voetsteunen vastlassen ( of pivotpegs )
- 1 in 2 uitlaat vervangen door 1 veel lichtere demper van marktplaats
- plastic carterplaat vervangen door eentje van Lars
- passagierssteunen eraf als moeders toch nooit opstapt bij je
- 18 inch achtervelg
- crossstuur
- nog een setje voetsteunen scoren en die ACHTER de bestaande voetsteunen vastlassen ( of pivotpegs )
Dag mensen
Ben nieuw hier en zuig alle dr info op als een spons. Dit is nuttige info
wel wat vragen/opm
-wat zijn revetten ?
-welke Lars is dat en wat heeft ie voor carterplaat dan ?
-passagiers steunen verwijderen mag niet als de buddy plaats biedt voor een duo. Kun je een bon voor krijgen.
-busje op de veren ? usd tussen haakjes, hoe moet ik dit zien ? onze dr800's hebben geen USD vork toch ?
Grt
Peter
Ben nieuw hier en zuig alle dr info op als een spons. Dit is nuttige info
wel wat vragen/opm
-wat zijn revetten ?
-welke Lars is dat en wat heeft ie voor carterplaat dan ?
-passagiers steunen verwijderen mag niet als de buddy plaats biedt voor een duo. Kun je een bon voor krijgen.
-busje op de veren ? usd tussen haakjes, hoe moet ik dit zien ? onze dr800's hebben geen USD vork toch ?
Grt
Peter
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Waarom die 18' velg? Wegens offroadbanden? Want on-road zijn er volgens mij meer banden te vinden in 130/90-17...Leo schreef:zomaar wat modificaties waar ik aan denk bij en standaard big uit 1994 ( geen idee wat je al gedaan hebt ) :
- 18 inch achtervelg
- crossstuur
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
ook wel "ring"genoemd. De middelste van de 3biggie schreef:-wat zijn revetten ?

Lars zijn carterplaatbiggie schreef:-welke Lars is dat en wat heeft ie voor carterplaat dan ?
biggie schreef:-passagiers steunen verwijderen mag niet als de buddy plaats biedt voor een duo. Kun je een bon voor krijgen.
WTF

Met deskundigen om je heen is bijna alles mogelijkbiggie schreef:-busje op de veren ? usd tussen haakjes, hoe moet ik dit zien ? onze dr800's hebben geen USD vork toch ?
@ Thoran : 18 inch achtervelg is staat nog op mijn eigen wishlist en is idd puur en alleen voor offroad meer banden keus.
ok,
revetten is dat een vlaams woord dan ?
Het is echt waar van die voetsteunen.Hoor . De gedachte is dat als er plek is voor een duo er gewoon voetsteunen moeten zijn. Er kán iemand meerijden in principe
dat dat misschien nooit gebeurd is iets waar de wetgever geen invloed opheeft. Het criterium is dan ook niet of er iemand wel of niet meerijdt maar dat iemand mee kan rijden en als dat kan moet die veilig kunnen zitten. ALs je een eenpersoonszadel hebt of je zadel korter is dan zoveel cm ( weet even niet precies hoeveel) dan mag je met 1 paar voetsteunen.
Ok, carterplaat= helder, mooi ding, maar even geen 100 euri nu
busje op de veren of een usd vork dus. Maar zo'n bus dan ? wat voor bus . Welk materiaal ? hoe dik ? hoe lang ? etc ?
grtz
Het is echt waar van die voetsteunen.Hoor . De gedachte is dat als er plek is voor een duo er gewoon voetsteunen moeten zijn. Er kán iemand meerijden in principe
dat dat misschien nooit gebeurd is iets waar de wetgever geen invloed opheeft. Het criterium is dan ook niet of er iemand wel of niet meerijdt maar dat iemand mee kan rijden en als dat kan moet die veilig kunnen zitten. ALs je een eenpersoonszadel hebt of je zadel korter is dan zoveel cm ( weet even niet precies hoeveel) dan mag je met 1 paar voetsteunen.
Ok, carterplaat= helder, mooi ding, maar even geen 100 euri nu
busje op de veren of een usd vork dus. Maar zo'n bus dan ? wat voor bus . Welk materiaal ? hoe dik ? hoe lang ? etc ?
grtz
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Zeker en vastbiggie schreef:ok,

Dat wordt een kort zadel dan voor mijn project.biggie schreef:Het is echt waar van die voetsteunen
Ik weet de binnendiameter van de voorpoot niet dus ik zou dop van de poot afdraaien en binnendiameter voorpoot meten + dikte van busje bepalen zodat hij op de veren drukt.biggie schreef:busje op de veren of een usd vork dus. Maar zo'n bus dan ? wat voor bus . Welk materiaal ? hoe dik ? hoe lang ? etc ?
grtz
En dan op zoek naar een kunsstof buis / ijzeren pijp die er aan voldoet.
Je kan zelf de lengtes bepalen ( denk eraan dat de dop er terug op moet

De progressieve achterveerwokkel komt voor mij altijd hier vandaan maar anderen hebben weer hele goede ervaring met een komplete achterveer overhaul van een man waar de naam mij nu niet te binnen schiet maar met de zoekfunctie van dit forum kom je er zeker uit.
Vraag het ff aan Jan uit Pijnacker, die weet het schokkende nieuws vast wel te melden.Edwin schreef:Zou het DROOG blijven vandaag?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Maar in de voorkant kan natuurlijk ook een leuke USD met voorwiel en as en kroonplaten
Of je vraagt een voorschot op je eindejaarsuitkering en gaat voor deze voorkant set en verkoopt de rest op het LC8 forum.
of de komplete voorkant met alles erop eraan van deze.
Je ziet het, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Vraag is alleen of je het het waard vind ( bruintje het kan / wil tr... )
of de komplete voorkant met alles erop eraan van deze.
Je ziet het, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Vraag is alleen of je het het waard vind ( bruintje het kan / wil tr... )
-
jullie zitten dat arme jong helemaal gek te maken! maar vulringen voor een 1 1/8 ich a/head balhoofd set passen zo in de originele voorvork en komen in 2,5 5 en 10mm bij je betere fietsenmaker
maar zet er niet te veel voorspanning op want dan komt het voorwiel te snel los van de grond 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Yip!
Maar zag net dat je 4 jaar ouder ben dan ikke, maa ben hoogst waarschijnlijker grijzer dus dan mag t
pff jullie moeten minder lullen hier als ik op vakantie ben... mot nu een boel bij lezen en mn kat knuffelen te gelijkertijd
Maar zag net dat je 4 jaar ouder ben dan ikke, maa ben hoogst waarschijnlijker grijzer dus dan mag t

pff jullie moeten minder lullen hier als ik op vakantie ben... mot nu een boel bij lezen en mn kat knuffelen te gelijkertijd

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997