Modificatie dr big 1994

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Gisteren 2 zaken op zijn Hollands gemodificeerd.
Had al een tijdje last van een slecht startende BIG.
1: koppelingsschakelaar werkte meer niet dan wel ondanks schoonmaken.
2: decompressie hevel (elektrisch)bleef geregeld hangen ondanks smeren.

oplossing1: kop speld door de 2 draden gestoken waardoor het kreng denkt dat de koppeling is ingeknepen.
oplossing 2: touwtje aan de hevel geknoopt, dat onder het zadel uitkomt zodat ik tijdens het starten de hevel terug kan trekken.

Kunnen ze in Japan nog wat van leren.......
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hoi Loek,

Die schakelaar bij de koppelingshendel is een vervelend ding. Heb zelf voor "structurele" oplossing gekozen. Volg de kabel tot het frame/ onder de tank. Aan de rechterzijde van het frame vind je de beide stekkertjes van deze kleine rotschakelaar. Je kan daar gewoon de stekkers loshalen en het deel wat terugloopt naar de CDI "kortsluiten" (mannetje/vrouwtje aan elke zijde, lijkt er wel voor gemaakt om als bypass te gebruiken).

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

zomaar wat modificaties waar ik aan denk bij en standaard big uit 1994 ( geen idee wat je al gedaan hebt ) :

- de zijstandaard sensor verwijderen / doorkoppelen.
- progressieve voorveren / busje op de standaard veren ( USD voorvork )
- progressieve achterwokkel
- staalomvlochtte remleidingen
- 18 inch achtervelg
- crossstuur
- voetsteunen met grote revetten vastzetten ( niet meer doorbuigen )
- nog een setje voetsteunen scoren en die ACHTER de bestaande voetsteunen vastlassen ( of pivotpegs )
- 1 in 2 uitlaat vervangen door 1 veel lichtere demper van marktplaats
- plastic carterplaat vervangen door eentje van Lars
- passagierssteunen eraf als moeders toch nooit opstapt bij je
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

Dag mensen
Ben nieuw hier en zuig alle dr info op als een spons. Dit is nuttige info
wel wat vragen/opm
-wat zijn revetten ?
-welke Lars is dat en wat heeft ie voor carterplaat dan ?
-passagiers steunen verwijderen mag niet als de buddy plaats biedt voor een duo. Kun je een bon voor krijgen.
-busje op de veren ? usd tussen haakjes, hoe moet ik dit zien ? onze dr800's hebben geen USD vork toch ?

Grt
Peter
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Leo schreef:zomaar wat modificaties waar ik aan denk bij en standaard big uit 1994 ( geen idee wat je al gedaan hebt ) :

- de zijstandaard sensor verwijderen / doorkoppelen.
- progressieve voorveren / busje op de standaard veren ( USD voorvork )
- progressieve achterwokkel
- staalomvlochtte remleidingen
- 18 inch achtervelg
- crossstuur
- voetsteunen met grote revetten vastzetten ( niet meer doorbuigen )
- nog een setje voetsteunen scoren en die ACHTER de bestaande voetsteunen vastlassen ( of pivotpegs )
- 1 in 2 uitlaat vervangen door 1 veel lichtere demper van marktplaats
- plastic carterplaat vervangen door eentje van Lars
- passagierssteunen eraf als moeders toch nooit opstapt bij je
Waarom die 18' velg? Wegens offroadbanden? Want on-road zijn er volgens mij meer banden te vinden in 130/90-17...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

biggie schreef:-wat zijn revetten ?
ook wel "ring"genoemd. De middelste van de 3
Afbeelding

biggie schreef:-welke Lars is dat en wat heeft ie voor carterplaat dan ?
Lars zijn carterplaat
biggie schreef:-passagiers steunen verwijderen mag niet als de buddy plaats biedt voor een duo. Kun je een bon voor krijgen.

WTF :shock:
biggie schreef:-busje op de veren ? usd tussen haakjes, hoe moet ik dit zien ? onze dr800's hebben geen USD vork toch ?
Met deskundigen om je heen is bijna alles mogelijk


@ Thoran : 18 inch achtervelg is staat nog op mijn eigen wishlist en is idd puur en alleen voor offroad meer banden keus.
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

ok,
revetten is dat een vlaams woord dan ?

Het is echt waar van die voetsteunen.Hoor . De gedachte is dat als er plek is voor een duo er gewoon voetsteunen moeten zijn. Er kán iemand meerijden in principe
dat dat misschien nooit gebeurd is iets waar de wetgever geen invloed opheeft. Het criterium is dan ook niet of er iemand wel of niet meerijdt maar dat iemand mee kan rijden en als dat kan moet die veilig kunnen zitten. ALs je een eenpersoonszadel hebt of je zadel korter is dan zoveel cm ( weet even niet precies hoeveel) dan mag je met 1 paar voetsteunen.

Ok, carterplaat= helder, mooi ding, maar even geen 100 euri nu

busje op de veren of een usd vork dus. Maar zo'n bus dan ? wat voor bus . Welk materiaal ? hoe dik ? hoe lang ? etc ?

grtz
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

biggie schreef:ok,
revetten is dat een vlaams woord dan ?
Zeker en vast :wink:
biggie schreef:Het is echt waar van die voetsteunen
Dat wordt een kort zadel dan voor mijn project.
biggie schreef:busje op de veren of een usd vork dus. Maar zo'n bus dan ? wat voor bus . Welk materiaal ? hoe dik ? hoe lang ? etc ?
grtz
Ik weet de binnendiameter van de voorpoot niet dus ik zou dop van de poot afdraaien en binnendiameter voorpoot meten + dikte van busje bepalen zodat hij op de veren drukt.

En dan op zoek naar een kunsstof buis / ijzeren pijp die er aan voldoet.
Je kan zelf de lengtes bepalen ( denk eraan dat de dop er terug op moet :wink: ) en zo bepalen welke lengte voor jou het beste werkt.

De progressieve achterveerwokkel komt voor mij altijd hier vandaan maar anderen hebben weer hele goede ervaring met een komplete achterveer overhaul van een man waar de naam mij nu niet te binnen schiet maar met de zoekfunctie van dit forum kom je er zeker uit.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Zou het DROOG blijven vandaag?
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Edwin schreef:Zou het DROOG blijven vandaag?
Vraag het ff aan Jan uit Pijnacker, die weet het schokkende nieuws vast wel te melden.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Oké, bedankt...ga even bellen :D
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Jo Biggie,

Zijn naam schoot me net te binnen toen ik wegregende bij het opnieuw mastieken van mijn schuurdak :evil:
Tis jan droog die goed is met (achter)veren.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Maar in de voorkant kan natuurlijk ook een leuke USD met voorwiel en as en kroonplaten
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 21:41
Locatie: Limboland

Of een WP extreme, die doet het ook wel.
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Of je vraagt een voorschot op je eindejaarsuitkering en gaat voor deze voorkant set en verkoopt de rest op het LC8 forum.

of de komplete voorkant met alles erop eraan van deze.

Je ziet het, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Vraag is alleen of je het het waard vind ( bruintje het kan / wil tr... )
zappa.suzuki
Berichten: 8375
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

jullie zitten dat arme jong helemaal gek te maken! maar vulringen voor een 1 1/8 ich a/head balhoofd set passen zo in de originele voorvork en komen in 2,5 5 en 10mm bij je betere fietsenmaker :wink: maar zet er niet te veel voorspanning op want dan komt het voorwiel te snel los van de grond :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

ben ik dat ?
dat "arme jong" ? :o
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
zappa.suzuki
Berichten: 8375
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Yip!

Maar zag net dat je 4 jaar ouder ben dan ikke, maa ben hoogst waarschijnlijker grijzer dus dan mag t :D

pff jullie moeten minder lullen hier als ik op vakantie ben... mot nu een boel bij lezen en mn kat knuffelen te gelijkertijd :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie