Even snel de balansasketting stellen is prima gelukt, alleen jammer dat ik niet zag dat de kabelboom klem zat bij het dichtdraaien van de deksel. Nu zijn er 2 doorgeknipt helaas. Iemand een advies om deze weer goed aan elkaar te krijgen?
Edwin
Hoe krijg ik die draadjes weer aan elkaar
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
balen man. gebeurde mij ook de 1e x, gelukkig niet door toen.. solderen hoeft van mij meestal niet maar daar wel aangezien de verbinding in het blok komt te liggen,en idd krimpkous er omheen, er is krimpkous met een lijmlaag van binnen, als je die kan vinden zou ik die gebruiken, kan ik evt opsturen.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Contacteer:
Rij morgen even langs een automaterialenzaak voor krimpkous. Solderen is een lastige plek. Morgenavond maar eens op zijn zijkant leggen en kijken hoe of wat. Ik heb wel even staan vloeken op mezelf. Prinses Maxima zou zeggen...je was een beetje dom!
Assumption is the mother of all fuck ups
-
We kennen je, altijd iets te veel haast 

Misschien is het toch handig om in dit geval te solderen en die lijmkrimpkous te gebruiken. Het is wel de hoofdvoeding van je motor. Nou moet ik wel zeggen dat ik niet weet hoe het bij de SR43 exact zit. Bij mijn SR42 kan ik gewoon en stekker onder de tank los halen, en dan heb je het deksel met stukje kabelboom los in handen. Misschien lukt het in die positie beter om de zaak te solderen.
In elk geval succes. Draadjes zijn altijd kl*te
In elk geval succes. Draadjes zijn altijd kl*te

- de antrapper
wel ff goed ontvetten 

Big Bigger Tiger en weer Big 

- Edwin
- Contacteer:
Heb vandaag even simpel gedaan. Heb van mijn reserveblok de dynamodeksels omgewisseld. Kan ik later op mijn gemak de boel weer vast solderen. Jammer alleen dat de pakking uitgedroogd/gescheurd is. Ging even test rijden, en zag later pas wat een glimmende laars ik aan had. Bestellen bij de motorzaak is te kort dag voor zondag. Morgen pakkingpapier kopen en zelf maken is ook weer een uitdaging.
Ooit eens een originele pakking op karton gezet. Is inmiddels versiert door dochterlief maar nog wel bruikbaar
Ooit eens een originele pakking op karton gezet. Is inmiddels versiert door dochterlief maar nog wel bruikbaar

- Bijlagen
-
- pakking.jpg (188.79 KiB) 2477 keer bekeken
-
Of een klein toefje vloeibarepakking op de scheur van de huidige gescheurde pakking 

Hey Edwin,
Ik woon ook "onder de Rook van Rotterdam" en ik heb mijn reservepakkingen nu nog niet nodig. Krimpkous heb ik ook voor je liggen.
Marco
Ik woon ook "onder de Rook van Rotterdam" en ik heb mijn reservepakkingen nu nog niet nodig. Krimpkous heb ik ook voor je liggen.
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
- Edwin
- Contacteer:
Hoi Marco,
Ik zal eerst even proberen zelf een pakking te maken, of met een toefje zoals Zappa voorstelde. Mocht het allemaal niet werken dan kom ik graag de pakking ophalen, of dat je het eventueel mijn kant op kan sturen. Woon zelf in Nieuwerkerk a/d IJssel trouwens. Kosten worden uiteraard vergoed. Maar alvast bedankt voor het aanbod! Krimpkous heb ik gratis meegekregen bij de automaterialenzaak.
We gaan onze best doen...
Ik zal eerst even proberen zelf een pakking te maken, of met een toefje zoals Zappa voorstelde. Mocht het allemaal niet werken dan kom ik graag de pakking ophalen, of dat je het eventueel mijn kant op kan sturen. Woon zelf in Nieuwerkerk a/d IJssel trouwens. Kosten worden uiteraard vergoed. Maar alvast bedankt voor het aanbod! Krimpkous heb ik gratis meegekregen bij de automaterialenzaak.
We gaan onze best doen...

Nieuwerkerk ligt te ver uit de buurt van SpikeCity om even snel langs te komen (weer druk weekend).
Maar maandag rij ik heen-en-weer over de A20 richting mijn baas, en kan ik de kartonnen plaat met de pakking zó bij jou in de bus duwen, of je moet een hond hebben die de post opvreet, haha. Zal een PB sturen
.
Maar maandag rij ik heen-en-weer over de A20 richting mijn baas, en kan ik de kartonnen plaat met de pakking zó bij jou in de bus duwen, of je moet een hond hebben die de post opvreet, haha. Zal een PB sturen

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Heeft-ie niet nodig. Heb je hem weleens van dichtbij gezien?Ouwe Reus schreef: of je moet een hond hebben die de post opvreet, haha. Zal een PB sturen.

- Bijlagen
-
- edwin.jpg (7.15 KiB) 2448 keer bekeken
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
Zo bijde naar een proffie fotograaf geweest? en wat fotoshop er overheen? jullie hebben er wel eens slechter uit gezien!
-
Ey das een oude foto, heb tegenwoordig een paar grijze haren!
- de antrapper

er zitten genoeg draadjes los bij jullie , en idd hoe krijgen we die in vredesnaam weer aan elkaar

Big Bigger Tiger en weer Big