Enduro Riemst R.I.P. of The next chapter ?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Zoals de meeste noppenforummers weten richten wij al enkele jaren een offroadrit met enduro-allures in , einde augustus in Riemst. Voor 2004 staat het zo goed als vast dat we niet mogen organizeren op grondgebied Bassenge. Er komen zelfs verkeersborden voor een algemeen verbod voor motorrijtuigen. Dit zal dus het einde betekenen van onze rit, tenzij...
Wij hebben natuurlijk nog de CBR-groeve. Indien we de toestemming krijgen van CBR, kunnen we daar een gesloten circuit maken, maar dat vergt natuurlijk een hele andere organizatie (parking,tent, stroomvoorziening,enz.) en de vraag naar jullie toe is : zien jullie dat zitten om een hele dag te rijden in en rond die groeve. Er zijn mogelijkheden genoeg, maar de totale lengte zal nooit meer dan 12 km bedragen en dan moet je dus de pijlen EXPERT volgen. Voor quads en randonneurs is dat dus nog een stuk korter. Een voordeel is misschien wel dat je ook met een motor zonder papieren zou kunnen deelnemen. Een nadeel is dat met slecht weer de mogelijkheden zeer beperkt zijn : zelfs een algemene aflasting behoort dan tot de mogelijkheden, en als we dan niet uit de kosten komen zou dat het definitieve einde zijn, maar dat is dan wel het meest pessimistische scenario.Het is tot nu toe niet meer dan een idee, maar graag zou ik weten wat de (ex)deelnemers ervan denken.
Gast

Shit Eric,

Das nog eens slecht nieuws, en dat nog voor het nieuwe jaar begonnen is.
Ik vond Riemst altijd een van de betere ritten in Belgie. De laatste keer met die hillclimbs erin was toch gewoon de max. En dat zou dan niet meer doorgaan... Pfffff spijtig. Ik denk dat de cbr groeve op zich ook geen slecht initiatief zou zijn, maar als je dan met zoveel op een kleine omloop moet rijden. Dat gaat wringen worden denk ik. In alle geval je laat maar weten of Riemst doorgaat dit jaar (de rit of zoals je voorstelt enkel de groeve) en ik hou me aanbevolen om te komen rijden.
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Ik sluit me aan bij Guyke. De groeve is inderdaad heel leuk, maar om daar nu met meer dan 500 op een hoopje te kruipen ...
Zijn er buiten het grondgebied Bassenge geen mogelijkheden?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Ik sluit me ook aan bij Guy en Helen. Het zou inderdaad spijtig zijn...

Toch zijn er in de groeve m.i. ook ruim mogelijkheden, indien gewerkt wordt met bv. lint e.d. Het is natuurlijk niet hetzelfde, maar beter "iets" dan "niets".

Ik rij soms al eens in bruinkool- en kiezelgroeves in Duitsland, en dat is ook erg plezierig !

Misschien willen enkele noppenforummers wel helpen bij het uitzetten e.d.

Jo VdB (aan je tekst wordt nog gewerkt, Erik)
wim
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 20:26
Locatie: antwerpen belgie

ik sluit mij ook aan bij de rest en hoop dat jullie de moed niet laten zakken beter iets organiseren in de groef dan niets meschien een tweedaagse zaterdag quads en zondag enduros dan zakt het aantal
deelnemers per dag. Zeg het maar wanneer ik me kan inschrijven en ik
en volgens mij nog vele andere zulle van de partij zijn
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Nadat we met een groepje van minimaal 5 en max 9 man al jaren lang in riemst de enduro met veel plezier komen rijden is dit toch wel echt slecht nieuws voor het nieuwe jaar
Toch denk ik dat als het slim wordt aangepakt met het starten in groepen enz er in de groeve ook nog veel mogelijkheden zijn
Voor de mensen uit midden nederland zijn de hillclimbs compleet onvoorstelbaar dus een dagje oefening is gewoon welkom en als je kijkt hoe perfect de organisatie altijd was lijkt me dit geen enkel probleem

Veel succes in de strijd MCC Geldermalsen
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Na een vergadering van de club hebben we besloten om ervoor te gaan. We gaan proberen de 2 groeves van CBR te krijgen en dus 2 gesloten circuits te maken. Zo zouden we toch nog aan +/-30km onverhard komen. Tussen de 2 groeves ligt er een asfaltbaan van 2km. Quads zullen er niet meer bij gaan zijn. Vorig jaar hebben we de grootste quad-club van België uitgenodigd om mee het parkoers uit te zetten en zij waren nog te lui voor daarop te reageren. :evil: Sorry voor de anderen, maar we moeten selecteren, met 500 motors en quads kunnen we nu eenmaal niet samen in en groeve gaan rijden. En nu maar hopen dat we de goedkeuring van CBR krijgen.
't Schilderke
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
Locatie: Dodewaard

:lol: Da's goed nieuws, wij zullen er zeker zijn! Laat nog even weten waar en vanaf wanneer we kunnen inschrijven! Way to go Erik V (en mede-organisatoren). :wink:
dah zeede gei noch ..........
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Erik V schreef:Vorig jaar hebben we de grootste quad-club van België uitgenodigd om mee het parkoers uit te zetten en zij waren nog te lui voor daarop te reageren.
Erik, dan was je waarschijnlijk aan het verkeerde adres, ik ben zowat de voortrekker van quadclub De Modderberen (200 leden) www.demodderberen.be en heb niets vernomen, dus waarschijnlijk zat je bij de verkeerde persoon. Nu begrijp ik natuurlijk ook wel dat je niet met quads én moto's in de groeve kan, maar wou toch even van die beschuldiging af.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Uhm, ik begrijp hieruit dat er niks op openbaar grondgebied verreden wordt? Zou het dan ook bijvoorbeeld mogelijk zijn om met crossers zonder papieren daar es te gaan toeren? :)

We zullen ons uiteraard wel aan het parcours houden hoor... ;)
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

@ No Limit Grizzly
Mijn kontaktpersoon was Kenny Buntinkx als ik mij niet vergis.
@ Guillaume
Je hebt een enduro nodig om via de baan van de ene groeve naar de andere te rijden, en het vertrek zou ook in Riemst blijven. Dus sorry voor de crossers dat ik even valse hoop gewekt heb.
DirtFreak.Q
Berichten: 88
Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
Locatie: België

Jammer dat ze maar weer eens beginnen met bordjes neer te poten... Zelfs hier in het saaie Sinaai beginnen ze er al mee (naar Stekene op).

Steengroeve klinkt leuk, heb het nog niet gedaan, maar met 500 man in één groeve... erm :)

Hillclimbs... bedoelen jullie de hillclimb waarbij niemand het tot boven haalt en kosten aan de motor gratis erbij komen? :)

Q
Gast

Erik V schreef:Na een vergadering van de club hebben we besloten om ervoor te gaan.
Tof Eric,
Als je een datum weet laat hem zo snel mogelijk weten. Kwestie van verlof op het werk te kunnen krijgen.
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Erik V schreef:@ No Limit Grizzly
Mijn kontaktpersoon was Kenny Buntinkx als ik mij niet vergis.
@ Guillaume
Je hebt een enduro nodig om via de baan van de ene groeve naar de andere te rijden, en het vertrek zou ook in Riemst blijven. Dus sorry voor de crossers dat ik even valse hoop gewekt heb.
Erik, idd als het Kenny was kan ik het geloven. Is niet ons meest actieve bestuurslid. Doet voornamelijk nog cross en houdt zich dus voornamelijk bezig daarmee. Mocht je toch ooit nog hulp nodig hebben weet je me wel te vinden hé.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Plaats reactie