Nachtrit.....uniek evenement

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ad K.

De enige keer per jaar dat de Belgen (crossers of endurezen) in "eigen huis" verslaan worden door de "Ollanders" vind ongetwijfeld plaats tijdens de Nachtrit.
Doordat "De Taludrijders" een ijzersterk team aan de start brachten kwamen de Belgen er dit keer niet aan te pas.
Nu even zonder gein. De Nachtrit van dit jaar door de grensstreek was echt ongeloooooooofelijk mooi. Niet vanwege de vergezichten ofzo, maar vanwege de kwaliteit van de route. Perfect uitgezet met fluoriserende pijlen. Soms vanaf 200 meter afstand te zien. De opkomst was helaas niet om over naar huis te schrijven. En dit voor het meest unieke evenement der Lage Landen. In ieder geval weinig Nederlandse deelnemers.Door de gestaag vallende harde regen was dit de zwaarste Nachtrit aller tijden. Overdag zie je door een natte bril al niet veel maar in de stikdonkere nacht is het helemaal knudde.
Vooral de landbouwegen waren zeer zwaar door de overvoedige regenval.
Het gaf in ieder geval een extra dimensie aan het meest unieke offroad evenement der lage landen......... De Nachtrit van enduroclub Grensland (B) Organisatoren BEDANKT.
ad f.

ik ben het helemaal met ad k. eens.
net thuis gekomen , en nog in bad geweest om alle modder van me af te spoelen.
een mooi evenement.
bedankt en een pluim voor '' the adams familie''
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Hoe had ik kunnen weten dat er een nachtrit werd verreden ?
Als grensland er meer ruchtbaarheid aan had gegeven waren er denk ik ook wel meer reacties geweest,bovendien staat hun site volgens mij compleet stil
Maar de belgische ritten blijven erg mooi !
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Rij je zoiets met standaard :idea: , of heb je er extra :idea: :idea: op.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Ad K.

In mijn Kawa KX zit een gloeiende spijker achter het glas. Ik heb de beschikking over twee halogeen verstralers van het merk Cat-Eye ("bright Day"). Deze verstralers komen uit de mountainbikewereld. Je moet dan wel een droge accu in een tasje ergens aan bevestigen. Je ziet het dan erg goed. We hebben 90 km in 2 uur en een kwartier gedaan onder slechte omstandigheden. Het is de vierde of vijfde keer dat ik heb meegereden. Meestal rijd ik alleen. Deze keer met zijn tweeen. Je hebt dan toch een iets veiliger gevoel als je midden in het uitgestrekte bos rijdt.
Erwin A.

Henk, wat betreft het kenbaar maken van de nachtrit, dit kom je te weten als je lid bent van Grensland. Er verschijnt nl. om de 2 maand een tijdschriftje waar een kalender in staat. Ook is het niet de bedoeling om hier met een grote groep aan te beginnen, kwestie van organisatorische redenen enz....
Dan nog over de website van Grensland. Deze staat inderdaad volledig stil, al wordt er dikwijls gezegd dat er werk van gemaakt gaat worden. Nu ga ik een voorstel doen om deze site up to date te brengen, en te houden, tesamen met mijn broer. dus als ik hier een positief antwoord op krijg, zullen we ook hier werk van maken.groeten :wink:
Ad K.

Je hebt dit forum gevonden zie ik. Dat kan alleen maar een kwalitatieve aanvulling zijn denk ik. De meeste lezers weten denk ik niet dat jij een van de kartrekkers bent van de grootste enduroclub in Belgie en ver daarbuiten. Ongeveer een 300 (lees driehonderd) offroadrijders.
Hoe is het overigens afgelopen met de rijder die afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis, nadat hij flink tegen een boom aan was gereden.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

erwin namens een groepje rijders uit de omgeving heb ik al 3 maanden geleden geprobeerd om lid te worden maar ook hier wordt niet op gereageerd
ik kan mij voorstellen dat lidmaatschap een eis is om te mogen rijden zodat bij misbruik er ook maatregelen zijn te nemen,maar dan moet je wel de kans krijgen of bijvoorbeeld codever maatgevend maken
desondanks hoop ik dat je de site kan updaten zodat ook de calender die erop staat weer kloppend word
Erwin A.

Hoe is het afgelopen met onze boomman. Wel het is gelukkig goed meegevallen. Hij is een nacht ter observatie in het ziekenhuis moeten blijven omdat hij niet goed meer wist wat er gebeurd was. Voor de rest had hij 'alleen' maar 2 gebarsten ribben. Zoals je weet kwam er niet veel spraak uit die man, dat kwam volgens mij meer uit angst voor vrouwlief dan van de valpartij. Die was als de :evil: op hem, je zou voor minder schrik krijgen :D .
Ad, kan jij even uitleg geven aan Henk hoe jij je lidmaatschap regelt, blijkbaar is dit nog altijd niet gelukt, dan kan hij nog lid worden indien gewenst.
Plaats reactie