Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Krijgen we hier ook dat gezeik van origineel of verboden
kzal mijn org voorwiel nog maar ff bewaren
kzal mijn org voorwiel nog maar ff bewaren
Big Bigger Tiger en weer Big
Orginele uitlaatdempers gaan binnenkort door NL verzonden worden van de ene naar de andere keuringfrankn schreef:Precies, zeg maar weer gedag tegen je projectjes...
Vanavond thuis even een spoedgesprek over mijn projectje. Nu zitten er nog niet teveel pegels in.
Rijd er een van ons rond met een technisch onveilige motor? Je zou wel gek zijn!Leo schreef:De kogel is door de kerk: http://www.telegraaf.nl/feed/21698395/_ ... ren__.html
Moeten wij allemaal onze laser produro in de boom hangen. Extra verlichting en de crashbars er weer af enzo? De houderschapsbelasting was voor mijn gevoel vroeger veel lager (je had zoiets als het 'halftarief"), en nou ook nog eens een keuring opdringen? Allemaal geldklopperij. Wordt er niet vrolijk van
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik vind het ook niet leuk,het maakt de hobby alleen maar duurder.
maar ik moet wel zeggen dat ik voor ben want in het motorrijdend publiek heeft een draaiing plaats gevonden net als bij de oldtimer liefhebbers wat motivatie betreft.
diegene hebben vaak ook een lager verantwoordelijksbesef en zorgen slecht voor hun voertuig omdat het ze werkelijk een worst zal wezen.
besef wel dat je met zo,n voertuig de snelweg op gaat.
in het drukke verkeer van vandaag de dag kan dat eigenlijk niet meer, alle actie,s gaan een stuk gehaaider.
remmen,optrekken,ruimte.
het is inderdaad wel jammer dat waarschijnlijk alles om originaliteit en geluid zal draaien.
maar ik moet wel zeggen dat ik voor ben want in het motorrijdend publiek heeft een draaiing plaats gevonden net als bij de oldtimer liefhebbers wat motivatie betreft.
diegene hebben vaak ook een lager verantwoordelijksbesef en zorgen slecht voor hun voertuig omdat het ze werkelijk een worst zal wezen.
besef wel dat je met zo,n voertuig de snelweg op gaat.
in het drukke verkeer van vandaag de dag kan dat eigenlijk niet meer, alle actie,s gaan een stuk gehaaider.
remmen,optrekken,ruimte.
het is inderdaad wel jammer dat waarschijnlijk alles om originaliteit en geluid zal draaien.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Stel je voor er zijn 712416 motoren in Nederland( bron Rai) en laten er straks 500 (gokje ) motorzaken zijn die APK gaan doen,
evenredig verdeeld heeft iedere motorzaak 1425 motoren per jaar te keuren, die moeten gekeurd worden in 260 werkbare dagen
dat zijn 5,5 motoren per dag, een flink deel zal toch in de wintermaanden gekeurd moeten worden op verzoek van de klant,
een flink deel zal de motor laten halen en brengen, en dan heb ik het nog niet eens over de evt reparaties die gedaan moeten worden.
Daar komt bij dat er een RDW keurings controle systeem opgemand moet worden, er moeten honderden APK keurmeesters opgeleid
worden, de motorzaken moet investeren in nieuwe apparatuur.
Ik zie het nog niet zomaar gebeuren.
En als het eindelijk doorgaat wordt het net zo'n zooitje als bij invoering van de auto APK , ze keuren alles af wat ze niet snappen, en dat levert de bedrijven een boel werk en centjes op.
Ik zou zeggen verhoog de houderschaps belasting met 20 euro, stort dit geld naar de Bovag en laat die het verdelen over de motorzaken,
wat dat zijn toch de enigen die er baat bij hebben, en dat scheelt ons een boel gezeik
nb er zijn bij de KLPD geen cijfers bekend over het aantal ongelukken door technisch gebrek bij motorfietsen, zeggen ze zelf.
zo, dat ben ik kwijt
HansD
evenredig verdeeld heeft iedere motorzaak 1425 motoren per jaar te keuren, die moeten gekeurd worden in 260 werkbare dagen
dat zijn 5,5 motoren per dag, een flink deel zal toch in de wintermaanden gekeurd moeten worden op verzoek van de klant,
een flink deel zal de motor laten halen en brengen, en dan heb ik het nog niet eens over de evt reparaties die gedaan moeten worden.
Daar komt bij dat er een RDW keurings controle systeem opgemand moet worden, er moeten honderden APK keurmeesters opgeleid
worden, de motorzaken moet investeren in nieuwe apparatuur.
Ik zie het nog niet zomaar gebeuren.
En als het eindelijk doorgaat wordt het net zo'n zooitje als bij invoering van de auto APK , ze keuren alles af wat ze niet snappen, en dat levert de bedrijven een boel werk en centjes op.
Ik zou zeggen verhoog de houderschaps belasting met 20 euro, stort dit geld naar de Bovag en laat die het verdelen over de motorzaken,
wat dat zijn toch de enigen die er baat bij hebben, en dat scheelt ons een boel gezeik
nb er zijn bij de KLPD geen cijfers bekend over het aantal ongelukken door technisch gebrek bij motorfietsen, zeggen ze zelf.
zo, dat ben ik kwijt
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Nog even wat olie op het vuur mbt de motorkeuring:
STEL dat de duitse TÜV eisen voor geheel europa gaan gelden : ( Lars, als ik het onjuist heb even ingrijpen aub )
heb ik de volgende bedragen gehoord: € 70 voor de keuring € 30 voor de uitlaatgassentest.
Zak je voor de test mag je nog een keer €50 ophoesten voor de herkeuring.
2 jaarlijkse keuring.
STEL dat de duitse TÜV eisen voor geheel europa gaan gelden : ( Lars, als ik het onjuist heb even ingrijpen aub )
heb ik de volgende bedragen gehoord: € 70 voor de keuring € 30 voor de uitlaatgassentest.
Zak je voor de test mag je nog een keer €50 ophoesten voor de herkeuring.
2 jaarlijkse keuring.
Ik kan het hier niet plaatsen, maar ik heb een pdf'je met de nieuwe keuringseisen voor motoren.
Ik kan het wel aan belangstellenden mailen.
Ik hoor het wel...
Ik kan het wel aan belangstellenden mailen.
Ik hoor het wel...
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wat voor n smerigs heb je nu weer in de aanbieding?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bah, was er al erg snel klaar mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ook dit jaar organiseert Motorvereniging Wintelre weer een Allroadrit.
wanneer?
10 augustus,
Wat?
Zandtoertocht, 90km all road (70% zand), GPS, bepijld ( pas vanaf km ??? bepijld anders kan iedereen.....je snapt hem wel .........)
Waar?
vanuit De Rosdoek
Kerkstraat 10
5513 AP WINTELRE
Kosten?
5 euro
Hoelaat?
van 0900-1100 uur
Zie http://www.mv-wintelre.nl/
wanneer?
10 augustus,
Wat?
Zandtoertocht, 90km all road (70% zand), GPS, bepijld ( pas vanaf km ??? bepijld anders kan iedereen.....je snapt hem wel .........)
Waar?
vanuit De Rosdoek
Kerkstraat 10
5513 AP WINTELRE
Kosten?
5 euro
Hoelaat?
van 0900-1100 uur
Zie http://www.mv-wintelre.nl/
Waarom snap ik ook niet, maar Suzuki legt graag een link tussen de Dr Big en de huidige V-stront. Terecht of niet, het geeft wel een leuke tijdslijn met modellenoverzicht.
Onze Big heeft absoluut niks te maken met dat lelijke hok... Ik zie in de nieuwe BMW F800GS meer vergelijking...
Update over de 22 09 2013 offroadrit in MILL(F):
bron
Wat het off-road event in Mill betreft noteer zondag 22 sept. maar goed in je agenda.
De organisatie ligt op schema. De personen achter dit evenenment zijn MSC Mill, De Zandhazen, OTR Capella Stampers, De Peelrijders, Enduro service team East Brabant
en nog 2 off-road clubs uit Zeeland en Langenboom. Dus ervaring genoeg.
De route wordt 55 km lang en bevat 3 crossbaantjes en een zanddepot.
Bij goed gedrag krijgt het een vervolg en het wildcrossen moet meetbaar minder worden.
Even een opsomming wat we in Brabant al voor elkaar gekregen hebben
bron
Wat het off-road event in Mill betreft noteer zondag 22 sept. maar goed in je agenda.
De organisatie ligt op schema. De personen achter dit evenenment zijn MSC Mill, De Zandhazen, OTR Capella Stampers, De Peelrijders, Enduro service team East Brabant
en nog 2 off-road clubs uit Zeeland en Langenboom. Dus ervaring genoeg.
De route wordt 55 km lang en bevat 3 crossbaantjes en een zanddepot.
Bij goed gedrag krijgt het een vervolg en het wildcrossen moet meetbaar minder worden.
Even een opsomming wat we in Brabant al voor elkaar gekregen hebben
Mannen, donderdag is Erna geopereerd en de chirurg was blij met het succes van de operatie, vandaag heeft ze al een stukje moeten lopen met de chirurg zelf (hoe anders gaat het in België) en di of woe mag ze al naar huis alwaar het geduldige herstelproces wordt voortgezet, we zijn erg blij met de situatie, ik had al jullie sterkte wensen aan haar doorgegeven en haar spirit is in ieder geval hoog. het gaat goed komen, tanx voor jullie support.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Heel veel sterkte gewenst, vooral rustig aan doen, ook al voelt het goed.
Dus futurist, je hebt het nog druk de komende tijd
HansD
Dus futurist, je hebt het nog druk de komende tijd
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Vandaag de stationairsproeier vervangen door iets groter en gelijk de benzine/luchtschroef vervangen door 1'tje van Hessler. Is nu idd simpel af te stellen en ploffen in de uitlaat bij gas los is idd een heel stuk minder.
Setup is nu: K&N luchtfilter, Laser uitlaat en ruimere voorbocht en supersnelle berijder
Hoofdsproeier #125 en stationairsproeier #47,5. Hij loopt prima nu in alle gebieden.
Setup is nu: K&N luchtfilter, Laser uitlaat en ruimere voorbocht en supersnelle berijder
Hoofdsproeier #125 en stationairsproeier #47,5. Hij loopt prima nu in alle gebieden.
Assumption is the mother of all fuck ups
Iemand toevallig op zoek zijn naar een Tourenscheibe voor een SR43 ?