Wat te doen met mijn DR800S?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Hallo mensen.

Het is al weer een tijd geleden dat ik op dit forum kwam. Mijn SR43 uit 1992 staat dan ook al weer een hele tijd stil. Hij heeft het altijd goed gedaan, tot anderhalf jaar geleden de carburateur moeilijk begon te doen. De garage hier in de buurt kwam er niet uit. Na lang zoeken heb ik via dit forum achterhaald dat het wel eens aan de "düsennadel" zou kunnen liggen. Dus via Stefan Hessler düsennadel en andere revisieonderdelen besteld en vervangen. Maar daar is het bij gebleven. De Big staat hier voor de deur dus ik moet op de stoep klussen. Het was winter, hij wou nog steeds niet goed lopen (waarschijnlijk toch weer een vuile carburateur door lang stilstaan en doordat de garage het brandstoffilter had verwijderd), en ik was het zat.
Hij staat dus eigenlijk al anderhalf jaar stil.
Wat nu? Toch weer oplappen? Waar moet ik rekening mee houden? Verkopen? Wat is ie nog waard? Heel netjes ziet ie er niet uit, maar behalve die carboproblemen heeft ie altijd lekker gedraaid.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Voor €300 kom ik em ophalen :mrgreen: :twisted:

Als ik jou was zou ik (als je de mogelijkheid hebt) de carburateurs verwijderen en ultrasoon (laten) reinigen. Daarnaast ook je tank leeg laten lopen en verse benzine in doen en een oliebeurtje geven. En een brandstoffilter monteren.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Weet je zeker dat het de carbs zijn ?

Het kan ook zomaar je bougies , kabels , bobine's cdi, spanningsregelaar zijn wat er voor zorgt dat het net lijkt alsof het een benzineprobleem is.
Ik zou die ook checken :)
Zandprutser 1e klas.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heb je de brandstofpomp al gereviseerd en/of de vacuümslang goed en knikvrij aangesloten? En heel vaak blijken de bougies een bottleneck, dus preventief vervangen die handel. En als je blijft twijfelen om 'm te houden, plaats een foto en er zijn liefhebbers zat op dit forum! Vooral het motorblok en de tupperware ben je zo kwijt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Na dat eerste bericht dacht ik dat valt mee: alleen benzine en olie. Maar daarna werd het toch weer ingewikkeld :roll:

Dank voor de reacties.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

eindgebruiker schreef:Na dat eerste bericht dacht ik dat valt mee: alleen benzine en olie. Maar daarna werd het toch weer ingewikkeld :roll:

Dank voor de reacties.
Waar loop je (spreekwoordelijk) "vast"? BIG leent zich uitstekend om lekker zelf te sleutelen. Als je de carb's hebt beetgepakt, kan je andere klussen ook vast zelf :wink:. Heb je trouwens ook het niveau van de vlotters afgesteld (als de vlotter de brandstoftoevoer afsluit....)? Brandstofpomp moet je trouwens niet teveel tegenop kijken, het is zeg maar een aluminium huis met vier membraampjes en vier pakkingen ff klikken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Waar ik vast loop is dat ik drie hoog in Amsterdam woon, en al het klussen buiten op de stoep moet doen. Erg onhandig als de Big 's avonds half uit elkaar ligt :?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Ja, als je geen plek hebt waar je in je eigen tempo kan sleutelen en je spullen gewoon kan laten liggen heb je idd een probleem.

Maar een (echte) garagemonteur moet een BIG zeker weer aan de praat kunnen krijgen, het is gewoon een grote brommer zonder rocket-science. Aangezien de motor al zo lang op straat (stil)staat, betaal je ook al zo lang belasting en verzekering !?

Volgens mij besef je dat jouw BIG alleen maar geld kost. Als je nou een paar foto's plaatst, komt er vast wel respons wat betreft waarde...kan je vervolgens een financiële afweging maken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

We kunnen ook (na mijn vakantie) weer een sleuteldagje organiseren in Amsterdam.
b.v. zondag 11 augustus, dan kan er een big sleutelaarsteam naar kijken.
have BIG fun

D.F.M.T.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hey Eindgebruiker, heb je er al een ei over gelegd?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Hoi,

Ik heb mijn motor bijna een jaar geleden in de hoek gezet in verband met in korte tijd veel schade .. Onder andere door 1 gelukte diefstal en terug gevonden en 2x poging tot... Vandaag weer naar motor gekeken .. toch wel blij hem nog te hebben.. Originele filter erin en iets kleinere sproeiers en gewoon weer verder klooien om hem goed te laten lopen.. Maar toch weer blij met dat lompe hok!

Dusss.. gewoon lekker aan klooien en komt best goed..

Guido
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Zo, daar ben ik weer. Was een tijd uit de running door een stevige rugblessure.
Vorige week is het dekzeil van de Big gestolen. Nu ben ik eruit, hij gaat in de verkoop. Eerst maar wat plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook nog in de aanbieding: een kofferrek met koffers, en valbeugels.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

eindgebruiker schreef: Nu ben ik eruit, hij gaat in de verkoop. .
Klote man ! Maar zo te lezen ben je er voor 100% zeker uit.
Weet je al een prijs ?
eindgebruiker schreef:Ik heb ook nog in de aanbieding: een kofferrek met koffers, en valbeugels.
Ik reserveer even de valbeugels voor Martijn de DJveejee ook uit (de buurt van ) A`dam en ik ga hem meteen proberen te bereiken en vragen contact met je op te nemen.
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

nette fiets!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik had toen gereageerd, .....................heb nu ondertussen een andere.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Oh ja, een vraagprijs is wel handig :-)
Laten we zeggen 500 euro.

@Leo: valbeugels liggen klaar.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

500 euro is toch wel een beetje weinig voor zo'n mooie fiets?
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Dan bied je toch meer? :-)
Voor de duidelijkheid: hij heeft bijna twee jaar stilgestaan en rijdt op dit moment niet. Het zal vast niet veel werk zijn om 'm weer aan de praat te krijgen, en ook verder kan ie wel wat liefde en aandacht gebruiken, maar dat laat ik graag aan een ander over.
Plaats reactie