Hallo dirt riders
Ik heb een mooie crosser op het oog.
nou zijn de vork en de achter veer (dus niet de pomp), aangepast door techno flex op een gewicht van 78 kilo.
Ik weeg zelf maar 64 kilo, is dit een groot probleem als je net begint met crossen of moet ik hem dan weer laten aanpassen aan mijn gewicht.
Ik heb me laten vertellen dat het aanpassen rond de 300 Euro kost.
Wie kan mij een goed advies geven.
alvast bedankt.
vering laten aanpassen of niet ?
Moderator: ghulst
En was die 78kg rijder een goede rijder??
Wat je als eerste moet doen is de tank half vullen en je crosskleding aandoen, helm op en op de motor gaan zitten.
Meet hoever hij voor en achter doorhangt.
Als je hem van achter op 100mm en van voor op 45mm krijgt dan is dat mooi. Misschien moet je je veervoorspanning voor en achter wat bijstellen.
Meet daarna op hoeveel de motor zelf doorhangt zonder dat je erop zit.
Van achter 20mm en van voor 20mm zou ook heel mooi zijn.
Meet het op en vertel het ons.
Het nadeel voor jouw zou kunnen zitten in het feit dat de vering wat te stug zal zijn voor jouw snelheid. Maar misschien door de klikkers meer open te zetten zou je dat ook kunnen oplossen.
Dus ga meten en daarna rijden en speel met je klikkers.
Wat je als eerste moet doen is de tank half vullen en je crosskleding aandoen, helm op en op de motor gaan zitten.
Meet hoever hij voor en achter doorhangt.
Als je hem van achter op 100mm en van voor op 45mm krijgt dan is dat mooi. Misschien moet je je veervoorspanning voor en achter wat bijstellen.
Meet daarna op hoeveel de motor zelf doorhangt zonder dat je erop zit.
Van achter 20mm en van voor 20mm zou ook heel mooi zijn.
Meet het op en vertel het ons.
Het nadeel voor jouw zou kunnen zitten in het feit dat de vering wat te stug zal zijn voor jouw snelheid. Maar misschien door de klikkers meer open te zetten zou je dat ook kunnen oplossen.
Dus ga meten en daarna rijden en speel met je klikkers.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
bedankt voor het antwoordhuskie schreef:En was die 78kg rijder een goede rijder??
Wat je als eerste moet doen is de tank half vullen en je crosskleding aandoen, helm op en op de motor gaan zitten.
Meet hoever hij voor en achter doorhangt.
Als je hem van achter op 100mm en van voor op 45mm krijgt dan is dat mooi. Misschien moet je je veervoorspanning voor en achter wat bijstellen.
Meet daarna op hoeveel de motor zelf doorhangt zonder dat je erop zit.
Van achter 20mm en van voor 20mm zou ook heel mooi zijn.
Meet het op en vertel het ons.
Het nadeel voor jouw zou kunnen zitten in het feit dat de vering wat te stug zal zijn voor jouw snelheid. Maar misschien door de klikkers meer open te zetten zou je dat ook kunnen oplossen.
Dus ga meten en daarna rijden en speel met je klikkers.