deuk in uitlaat reparatie

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
wagenaarjimmy

hallo allemaal,

ben vorige week onderuit gegaan met mijn husqvarna wr 250 2takt
en mijn uitlaat beschadigd grote deuk een nieuw koste al gauw 300 euro
en ben gaan denken hoe krijg ik die deuk eruit zonder te hoeven slijpen en lassen
ik heb er iets op gevonden heb speciaal gereedschap gemaakt om de uitlaat onder druk te zetten
en doormiddel van warm maken komt de deuk zeer mooi terug dus scheelt een hoop euro's

het verhaal is een beetje rond gegaan en heb er inmiddels al een paar gedaan ook 4takt buis geen probleem
dus als je een demper hebt met deuken kan ik ze weer mooi krijgen het is niet alleen maar het uiterlijk maar ook
de prestatie word weer zoals voorheen .

als je vragen hebt hoor ik het uitlaat opsturen kan altijd m.v.g j.wagenaar
ercmrj

Heb je dit zelf bedacht?

Dan vind ik dat knap, maar deze methode bestaat al heel lang, ik ken hem al meer dan 25 jaar.

Ik heb het zelf ooit gedaan door de voor en achterkant dicht te solderen en aan een kant een snelkoppeling voor perslucht te monteren zodat je de uitlaten onder druk kunt zetten, dan warm maken met een brander en de deuk gaat er dan vanzelf uit.
MVT

Van de week was ik bij iemand die deed het met waterdruk, dit was veiliger volgens hem.
mouser

zo is dat en dat noemen we hydroforming. check maar op youtube, kun je al doen met een kleine karcher.
Plaats reactie