Ik ben opzoek naar een betrouwbare enduro maar ja welke ?????
Ik wil een betrouwbare crosser zonder dat ik leegloop van de onderhoud kosten
Kleur maakt mij niet zo uit de een zegt oranje die weer geel , blauw , groen , ik weet het niet te veel keus
Ik denk wel dat een 2 takt het beste is voor mij aangezien het onderhoud
Maar dan hoe veel cc ik ben geen kleine jongen
HELP HELP
Heeft iemand hier nog ideeën over of iets staan voor mij
Ik zoek iets rond de € 1500 max
Gr. Brutus
Welke motor moet ik hebben
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo apr 03, 2013 17:35
Iets van een kawasaki kdx 200 ofzo?
Combinatie 1500,- en betrouwbaar ga je niet vinden
verstand op nul en nadenken
Ok betrouwbaar tot op zekere hoogte
Je hoort alleen van die verhalen van ff motortje open nieuw zuigertje bigendlagertje ect en je maandsalaris is weer verdampt
Ik zag bijvoorbeeld een ktm 380 Exc. Voorbijkomen of een klx 300 of cr 250
Voor moet ik dan het meest naar kijken ???
Je hoort alleen van die verhalen van ff motortje open nieuw zuigertje bigendlagertje ect en je maandsalaris is weer verdampt
Ik zag bijvoorbeeld een ktm 380 Exc. Voorbijkomen of een klx 300 of cr 250
Voor moet ik dan het meest naar kijken ???
ktm 380 laten staan, goede budget motor is een cr 250. alle onderdelen nog in overvloed te krijgen en makkelijk in onderhoud.
Staat er nog 1 op mp voor 1275,- euro volgens mij.
goede motor maar optisch kun je hem wat mooier maken,(stickerset,nieuwe kapjes en dergelijke.)
http://link.marktplaats.nl/663049646
Staat er nog 1 op mp voor 1275,- euro volgens mij.
goede motor maar optisch kun je hem wat mooier maken,(stickerset,nieuwe kapjes en dergelijke.)
http://link.marktplaats.nl/663049646
Yamaha WR400f van rond 1999. heb die van mij gekocht voor 1750 en drie jaar lang elk weekend mee offroad gereden, zelden tot nooit problemen op een los stekkertje na en een gebroken ketting.
heb nu voor het eerst iets rammelen in het blok, lijkt op bigend of versleten zuiger (normale slijtage). als ik ooit weer iets nieuws ga kopen wordt het zeker weer een WR
heb nu voor het eerst iets rammelen in het blok, lijkt op bigend of versleten zuiger (normale slijtage). als ik ooit weer iets nieuws ga kopen wordt het zeker weer een WR
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo apr 03, 2013 17:35
Ik rij zelf kx85
Dus daarom raad ik het aan
Dus daarom raad ik het aan
KTM 450 EXC bijv. bijv. 2003. deze EXC blokken zijn bewezen motorisch echt goed. Of een KTM 250 tweetakt van bijv. 2003: alle onderdelen zijn zo bij de dealer te koop en een oudere tweetakt is natuurlijk gemakkelijker en in het algemeen goedkoper in onderhoud dan een ouder viertakt.
Op het moment misschien niet zoveel aanbod, maar ....Brutus schreef:
Ik denk wel dat een 2 takt het beste is voor mij aangezien het onderhoud
Maar dan hoe veel cc ik ben geen kleine jongen
HELP HELP
Heeft iemand hier nog ideeën over of iets staan voor mij
Ik zoek iets rond de € 1500 max
Gr. Brutus
Een Honda CR500R zou een goede keuze kunnen zijn! Betrouwbaar zijn ze zeker. Uitermate geschikt voor grote jongens (ik kan er over meepraten) en in principe weinig onderhoud. Een zuiger gaat vele malen langer mee dan bij een lichtere 2-takt. Het reguliere onderhoud zoals luchtfilters wassen en invetten, ketting en tandwielen, remblokken etc. heb je bij elke motor natuurlijk.
Enige crosservaring en een goed doseringsvermogen is wel een pré...
XR400R, ik zeg NIET doen! Veel te licht en je raakt er gauw op verveeld. Als je nou een klein mannetje bent dan zou het misschien wat kunnen zijn. Ik heb er op gereden (zowel nieuw als gebruikt) en ik vind het niets... Hoop dat ik hier niemand beledig, maar doe mij toch maar een 2-takt
Succes met je keuze!
Groet Jan Willem
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Vind dat deze meer thuis hoort in de categorie allroad..turbozoef schreef:yamaha xt van rond de millennium wisseling.
kan je eigenlijk nooit de plank mee mis slaan, is echt een gevestigde fiets.
Een echte enduro mag je dit niet noemen.
Prima motor overigens, maar het is maar wat je er mee wilt.. Leuk ding voor woon-werk verkeer
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Wordt moeilijk voor 1500 euro ...thumper schreef:Dan beter een ktm 300 ?
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
cr500
ktm 450 exc 2003
ktm 250 exc 2003
xr400 2003
we hebben het toch nog steeds over een budget van 1500,- ?
dan komt een fiets van 94 tot 99 eerst , denk aan KTM LC4 400 en 620 of husqvarna 610TE .
- betrouwbaar
- geen overdreven veel onderhoud nodig ( luchtfilter en olie op tijd )
- niet ver boven het budget van 1500,-
- kenteken
- nog zat onderdelen nieuw en gebruikt te krijgen
- valt gewoon goed mee rond te komen met offroad ritjes e.d. ( voor op de crossbaan is het geen doen zonder flink bord spinazie vooraf) .
- regelmatig aanbod op MP , speurders en diverse fora.
ktm 450 exc 2003
ktm 250 exc 2003
xr400 2003
we hebben het toch nog steeds over een budget van 1500,- ?
dan komt een fiets van 94 tot 99 eerst , denk aan KTM LC4 400 en 620 of husqvarna 610TE .
- betrouwbaar
- geen overdreven veel onderhoud nodig ( luchtfilter en olie op tijd )
- niet ver boven het budget van 1500,-
- kenteken
- nog zat onderdelen nieuw en gebruikt te krijgen
- valt gewoon goed mee rond te komen met offroad ritjes e.d. ( voor op de crossbaan is het geen doen zonder flink bord spinazie vooraf) .
- regelmatig aanbod op MP , speurders en diverse fora.
4 strokes only !!
Ik heb 1300 betaald voor mijn ktm 380. (1998-2002)
Grotere tank, sproeiertjes en een gasnaald gekocht na aankoop en daarna een paar maandjes op rond gereden voordat ik het eerste onderhoud heb gedaan.
Ik heb nooit op een cr500 gereden, maar een 380 is 'the next best thing'. Daarnaast heeft een 380 een powervalve en hydraulische koppeling.
Grotere tank, sproeiertjes en een gasnaald gekocht na aankoop en daarna een paar maandjes op rond gereden voordat ik het eerste onderhoud heb gedaan.
Ik heb nooit op een cr500 gereden, maar een 380 is 'the next best thing'. Daarnaast heeft een 380 een powervalve en hydraulische koppeling.
De 380 is inderdaad een heerlijke enduroIlja schreef:Ik heb 1300 betaald voor mijn ktm 380. (1998-2002)
Grotere tank, sproeiertjes en een gasnaald gekocht na aankoop en daarna een paar maandjes op rond gereden voordat ik het eerste onderhoud heb gedaan.
Ik heb nooit op een cr500 gereden, maar een 380 is 'the next best thing'. Daarnaast heeft een 380 een powervalve en hydraulische koppeling.
Zou ik als "budget motor" er heel graag bij willen hebben!
Als ik TS een beetje inschat dan denk ik dat een (dikke) 2takt een goede keuze zou zijn, want:
-Het is makkelijker sleutelen dan aan een 4takt (simpelweg minder onderdelen en makkelijker bereikbaar)
-Een zuiger van een 380 of 500 gaat relatief lang mee
-Aanschafprijs valt best mee
-Goed te rijden voor de wat zwaardere jongens
Daarmee wil ik niet zeggen dat een 4takt niet voldoet, maar ik denk wel dat TS meer aan een 2takt heeft gezien zijn wensen.
Een Husqvarna TE610 zou ik zelf niet doen. Volgens mij staan die motoren er om bekend dat het bigend er uit loopt.
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Bedankt allemaal voor je hulp !!!
Ik heb ondertussen een cr 250 uit 96 voor een leuk bedrag weten te aanschaffen met een klein beetje werk
En kan binnenkort vlammen
Ik kom zelf uit de buurt van vinkeveen en hier is het niet echt mogelijk om te rijden weet iemand nog wat leuke routes ik vind het ook geen probleem de brommer op een kar te zetten
Gr. Brutus
Ik heb ondertussen een cr 250 uit 96 voor een leuk bedrag weten te aanschaffen met een klein beetje werk
En kan binnenkort vlammen
Ik kom zelf uit de buurt van vinkeveen en hier is het niet echt mogelijk om te rijden weet iemand nog wat leuke routes ik vind het ook geen probleem de brommer op een kar te zetten
Gr. Brutus
Gefeliciteerd!
En veel plezier ermee!
En veel plezier ermee!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
zoieso kun je elke dag van de week even naar de kuil in ijmuiden tegenover de hoogovens , er ligt een leuk doch zwaar zandbaantje waar je je flink moe kunt rijden .
enne ... uiteraard even een foto van je aanwinst posten he
enne ... uiteraard even een foto van je aanwinst posten he
4 strokes only !!