Stationair circuit probleem crf450

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

Hallo forumleden,

Ik heb zojuist een nieuwe gasnaald+ gasnaaldhouder in mijn cab gezet. Hierna liep ie stationair arm, kwam heel langzaam terug naar stationair toerental na gasgeven. Nu heb ik mijn sproeier vervangen van een 45 naar een 48. Het probleem is wel minder geworden maar krijg het niet helemaal goed. Moet ik er nu eek 50 inzetten of is er iets anders aan de hand? Lijkt me namelijk nogal groot aangezien standaard 45 is. Mijn hotstart gaat na loslaten netjes terug en zuigt geen valse lucht.

setup:
gaasje uit luchtfilter
Full acrapovic systeem
Hotcams nokkenassen
main jet: 175
naald: standaard(clipje op middelste stand)
Alvast bedankt
Groeten Arjen Osinga
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

heb je ook aan de C0 schroef gedraaid ?

das bij ktm wel eens reden tot minder stationair lopen of klapperen , en die heeft dezelfde carb vermoed ik.



ik draai m dicht , dan een halve slag los , dan starten en tijdens het stationair lopen iets verder tot ie mooi blijft lopen.
4 strokes only !!
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

ja heb ik al aan gedraaid, krijg hem niet helemaal goed, moet ong 5 slagen uit dan is het over. Ik weet wel dat dit niet zo veel mag daarom moet ik denk ik ook een andere sproeier.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

arjen osinga schreef:ja heb ik al aan gedraaid, krijg hem niet helemaal goed, moet ong 5 slagen uit dan is het over. Ik weet wel dat dit niet zo veel mag daarom moet ik denk ik ook een andere sproeier.
Als je die schroef uitdraait maak je het mengsel rijker. Er zit echter maar zo'n 2 slagen bereik op de mengselschroef, dus als ie bij jou 5 slagen uit moet dan is er iets anders aan de hand. (ik denk dat ie bij 5 slagen uit al weer valse lucht begint aan te zuigen)
Je hebt toch niet de vacuum release plate ondersteboven gemonteerd ? (Er zit een gat in, dat moet aan de onderkant zitten.)
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

Hallo,
De vacuumplaat zit goed gemonteerd, Als ik met deo oid op de caberateur spuit gaat ie niet harder lopen, ik denk ook niet dat het valse lucht via aansluitingen oid is. Wat moet ik nu doen om dit op te lossen?
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

zet je oude gasnaald en bus weer eens terug , kijken of t probleem dan weg is
4 strokes only !!
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

is weer goed met oude gasnaald en gasnaaldhouder. maar ik vind het zo vreemd dat ie met nieuwe gasnaald en houder zoon stuk armer loopt.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

is die nieuwe naald wel dezelfde ?
4 strokes only !!
Plaats reactie