Past een SR43b cilinder op een SR42 motorblok?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Volgens mij heb ik in opslag op het werk nog een 750cc cylinder liggen. Ik zit deze week nog in Kopenhagen, maar zal maandag even controleren of deze geen diepe krassen heeft.
Respect, Love, Peace & Happiness
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
Dat zou mooi zijn. Ik heb zo het gevoel dat die zeker nog eens van pas gaat komen. Wel jammer dat ik dus eigenlijk geen reserve delen heb voor mijn SR43
Greep futurist
Greep futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ben ik er iig met twee benen tegelijk ingetrapt
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
En weer OT
Vandaag mijn andere cilinder laten honen. Of eigenlijk meer een soort poetsen met dit ding:
Gewoon in de boormachine op laag toerental en gesmeerd door dunne machine olie. Gewoon een aantal keer al draaiend op en neer halen. Cilinderwand ziet er weer prima uit. Eigenlijk geen gebruikssporen en ook de zuiger lijkt 'nieuw'. Die Big heeft weinig km gemaakt
Ik heb nu alles zover gedemonteerd dat ik morgen het blok eruit kan halen.
OJ
Vandaag mijn andere cilinder laten honen. Of eigenlijk meer een soort poetsen met dit ding:
Gewoon in de boormachine op laag toerental en gesmeerd door dunne machine olie. Gewoon een aantal keer al draaiend op en neer halen. Cilinderwand ziet er weer prima uit. Eigenlijk geen gebruikssporen en ook de zuiger lijkt 'nieuw'. Die Big heeft weinig km gemaakt
Ik heb nu alles zover gedemonteerd dat ik morgen het blok eruit kan halen.
OJ
waarom wachten tot morgen?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Voetbal op tv? En het wordt flink koud in mijn schuurtje. (nou ja, dat is het morgen ook En ik had geen zin meer En ik moet morgen vroeg naar Amersfoort. En ik heb geen haast, als hij maar voor de Sjokotoer loopt.
Om even bij de les te blijven.... Ik heb nog een SR41 blok liggen (met 35000 km), enkel een kapotte spie op de krukas of zoiets, geloof ik. Ik dacht dat de rest in een heel behoorlijke staat was, cylinder ligt eraf, volgens mij heb ik alles er nog bij. Mag weg voor weinig omdat ik geen dr750/800 meer heb en tegenwoordig onder meer op een DR650SE rijd.
Dus als ik er iemand blij mee kan maken, dan mag die roepen.
Dus als ik er iemand blij mee kan maken, dan mag die roepen.
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
Erm, de drijfstang van een SR41 is 151.5mm (kenmerken 44B), van een SR42/43 148mm (kenmerken 45B).futurist schreef:de slag is langer, dus niet de drijfstang
Op mijn SR41 is en cylinder met zuiger van een SR43 (1. overmaat).
Groeten,
Lars
Laatst gewijzigd door Oranje42 op wo apr 03, 2013 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
@ stoker
ben 7 april weer in limburg dus als de prijs ok is, incl starter ed natuurlijk graag compleet.
futurist
ben 7 april weer in limburg dus als de prijs ok is, incl starter ed natuurlijk graag compleet.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ha Cor,
De starter of onderdelen ervan pastt waarschijnlijk ook op de sr46, dat moet ik nog even bekijken, de rest ligt wel ver uit elkaar zag ik,maar het blok is niet gesplitst... Cylinder ziet er goed uit, tuimelaars niet. Laat me maar wat weten als je in de buurt bent.
Groetjes uit De Zwarte Stok in Millen
De starter of onderdelen ervan pastt waarschijnlijk ook op de sr46, dat moet ik nog even bekijken, de rest ligt wel ver uit elkaar zag ik,maar het blok is niet gesplitst... Cylinder ziet er goed uit, tuimelaars niet. Laat me maar wat weten als je in de buurt bent.
Groetjes uit De Zwarte Stok in Millen
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
Zo het blok is eruit. Blijft toch altijd een heel gezeul. Ging uiteindelijk toch nog redelijk makkelijk. Morgen kop en cilinder eraf en de 'nieuwe' cilinder en zuiger erop/erin.
OJ
OJ
en een nieuw veertje in de nokkenaskettingspaninrichting (4 x woordwaarde)
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heb ik de vorige keer al gedaan. En daarna heeft dit blok nog maar weinig gelopen.
OJ
OJ
Zo, cilinder en zuiger gewisseld. Zonde van die oude cilinder. De wand is verder nog helemaal goed. Was ook net gehoond...
Het bedrijfje waar ik de andere cilinder heb laten honen, wist een bedrijf in de buurt van eindhoven waar ze beschadigingen in de cilinderwand weer kunnen oplassen en daarna weer glad kunnen draaien. Iemand jullie bekend? Als het niet te duur is, wil ik dat wel laten doen. Heb ik weer een cilinder in reserve.
Morgen blok weer in het frame.
OJ
Edit: bedrijf gevonden: http://www.atmcylindertechnics.nl/index.php Kosten: 73 euro.
Het bedrijfje waar ik de andere cilinder heb laten honen, wist een bedrijf in de buurt van eindhoven waar ze beschadigingen in de cilinderwand weer kunnen oplassen en daarna weer glad kunnen draaien. Iemand jullie bekend? Als het niet te duur is, wil ik dat wel laten doen. Heb ik weer een cilinder in reserve.
Morgen blok weer in het frame.
OJ
Edit: bedrijf gevonden: http://www.atmcylindertechnics.nl/index.php Kosten: 73 euro.
Heeft die Big van ons een Nikasil coating?
OJ
OJ
Woops, dan heb ik voor mijn beurt gesproken Met mijn Guzzi in mijn achterhoofd die dat wel heeft, ging ik er eigenlijk vanuit dat een nieuwere motor zoals de Big dat ook zeker zou hebben. Maarja, ik had ook beter naar de wijze les van mijn leraar moeten luisteren: assumption is the mother of all fuck-ups
Het zit weer in elkaar. Blokje had wel even moeite met starten. Het leek wel alsof de bougies niet wilde vonken. Bougies eruit en inderdaad, geen vonk. Beetje pielen, schoonmaken en kijk ineens wel vonken en dan ook starten. Alles aan tanken enzo erop, starten, niet lopen, alles er weer af ( ) bougies eruit en inderdaad geen vonk. Schoonmaken, nog eens kijken en ja weer vonken en starten en dat ging zo een paar keer door...
Uiteindelijk start hij nu wel en loopt ook mooi stationair. Laat nu de accu goed opladen, want door al dat starten was hij flink uitgeput. Zo'n motobatt accu blijft overigens wel erg lang op spanning! Kon echt 'eindeloos' starten, voordat de puf eruit was. Morgen maar eens een rondje rijden.
OJ
Uiteindelijk start hij nu wel en loopt ook mooi stationair. Laat nu de accu goed opladen, want door al dat starten was hij flink uitgeput. Zo'n motobatt accu blijft overigens wel erg lang op spanning! Kon echt 'eindeloos' starten, voordat de puf eruit was. Morgen maar eens een rondje rijden.
OJ