Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
CrazyWezel
Contacteer:

wel allemaal even kijken in leo's zeer duidelijk getiteld topic he ;)
de vorige keer viel ie meer op :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo

CrazyWezel schreef:wel allemaal even kijken in leo's zeer duidelijk getiteld topic he ;)
de vorige keer viel ie meer op :lol:
Deze ? http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13556

Dat is kwa titel denk ik het duidelijkste topic wat ik ooit gestart heb.
Toch ?
Leo

Ben aan surfen en kom ik op deze site een videootje tegen waar Big88 en ik een aantal jaren geleden een noorse berg op knallen ( in trollen gebied :shock: ) http://www.youtube.com/watch?v=h4NVdUgS ... r_embedded
Ouwe Reus

Het afgelopen weekend was me er een.

Vrijdag op zaterdagnacht enigszins gewekt door een doffe knal in de tuin. Normaal kan je een kanon naast mijn bed afschieten, maar een knetterend geluid en een verlichte slaapkamer deden mij snel ontwaken. De vlammen sloegen meters boven mijn schuur uit. Toen ging het allemaal héél snel. De boel wakker gemaakt, brandweer gebeld. Dacht eerst dat mijn BIG's in vlammen waren opgegaan, maar zover wat het nog niet. Bleek de schuur van de overburen te zijn. Buitengekomen bleek de warmte direct te voelen. Motoren snel weggehaald van de schuur vandaan want een open vuur en twee afgetankte motoren is geen prettige combinatie. De BIG's mochten van vrouwtje nu opeens wél in de woonkamer staan (....). Vervolgens het kruipluik in voor de afsluiter van de buitenkraan, tuinslang uit de schuur gevist, en zo goed als mogelijk de boel natgehouden. Een andere buurman was ook al aan het sproeien, terwijl de rest gewoon aan het toekijken was hoe de eigen spullen in vlammen opgingen :slaan:. Brandweer had volgens mij echt weekenddienst, hadden geeneens toeters&bellen. Uiteindelijk twee schuren en een partij schuttingen in vlammen opgegaan. Achteraf is de accu van scootmobiel van de overbuuf uit elkaar geknald met alle gevolgen van dien.

Zaterdagmorgen natuurlijk helemaal brak en een dikke keel. 's-Middags had ik een afspraak met Bert. Een man met dezelfde leeftijd als mijn vader, maar jong van geest. Hij kwam kijken naar mijn BIG die ik te koop had. Dit was de zoveelste BIG die hij had bezichtigd. Eerste indruk was goed. Tweede indruk was die van het startkopje en die beviel ook goed. Geen rammelbak zoals hij er diverse had gehoord. De derde indruk was een kleine testrit. Hij liet zijn vrouw achter, dus ik wist zeker dat hij zou terugkomen :wink:. Om een lang verhaal kort te maken, mijn tweede BIG is vanmorgen vertrokken naar zijn nieuwe onderkomen in Delft. Doet pijn om die gave motor weg te doen, maar het leven zit vol met moeilijke keuzes. Voor de duidelijkheid: mijn andere BIG gaat niet weg 8).

Al met al een weekend om snel te vergeten!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki

Das ff schrikken maar toch lief van je vrouw :wink:

Jammer dat je er 1 kwijt bent maar ach, nu is iemand anders blij :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

succes met de revalidatie, uithuil berichtjes mogen en worden liefdevol beantwoord.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55

Zal me eerst even voorstellen , ik ben de bert die van "ouwe reus" de big heeft overgenomen.
Rijd al meer dan 40 jaar motor en was al een tijdje op zoek naar een big 800.
Mijn eerste motor was een 350 tweetakt uit 68 , en in de loop van de jaren op veel merken gereden zoals :yamaha, suzuki,honda,bmw,harley en triumph.
Was jaren lang in het bezit van een afrika-twin , en daar heel tevreden mee tot dat mijn zoon met zijn big 800 de straat in kwam, na een dag ermee gestuurd te hebben had ik mij voor genomen ooit komt er voor mij een big.
Na wat omwegen die liepen van bmw zijspan tot earley shovel kwam ik de advertentie tegen van ouwe reus die zijn big tekoop aanbood, mijn vrouw (die ik altijd meeneem tijdens de aankoop) had zoiets van, joh geef het maar op want dit is ondertussen de vierde big waar je naar gaat kijken en het valt steeds weer tegen,heb ik contact gezocht met ouwe reus (wat een naam :).
De big viel best mee ,en het blok klonk zeer mooi dus de koop was snel besloten.
Big staat nu in de schuur naast een rse 650 , en een evo streetfichter.
Vandaag de uitlaatbocht ingekort (kwam bij diep in veren net tegen de band aan),en weer een stuk mee gereden met een big smile.
Dingen die we gaan doen : afstellen op een dyno test bank (andere uitlaat en gewijzigde inlaat) ,van de week nieuwe banden er op en de velgen worden gelijk voorzien van roestvrij stalen spaken,daarna de hele zomer is de bedoeling dat ermee gereden wordt en de komende winter wordt het frame gepowder coat , voorkant kuip iets verhoogd om een dakar look te krijgen al het mat zwartte spuitwerk even bekijken en de electra opschonen.
Ouwe reus bedankt voor de vriendelijke ontvangst en alle info ik zal je via dit forum een beetje op de hoogte houden van de vooruit gang.
eRDeeWee

Hey, welkom op dit vrolijke forum Bert !
Ouwe Reus

bert55 schreef:Zal me eerst even voorstellen
Hoi Bert! Leuk dat je je hier voorstelt. Was maandag bijna lente, dus echt een topdag om de BIG op te halen. Je mailde nog dat 'ie bij 140 een beetje inhield, nou dat heb ik er iig nog niet mee gereden :toost:.

Jouw SR42 wordt de komende tijd nog meer vertroeteld dan het afgelopen jaar :lol:. De foto's die je liet zien van jouw andere motoren, jouw plannen en de voortvarendheid om gelijk in bijna nieuwe holeshot te zagen zal een compromisloze BIG opleveren! Nogmaals veel plezier met deze gifkikker.

Zo af en toe een berichtje van jouw voortgang (na de zomer natuurlijk) zou ik heel leuk vinden. En vragen over de BIG, een betere plek om ze te stellen dan dit forum is er niet.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Leo

bert55 schreef:...Rijd al meer dan 40 jaar motor ....
Bert jonguh, van harte welkom ! en kwa leeftijd doe je precies mee met het gemiddelde hier
( en ben je nog 50 jaar verwijderd van een BMW GS las ik gisteren )

Veel plezier met je BIG en veel lees / postplezier bij dit vreemde genoodschap
8)
futurist

Welkom.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55

Na een kleine rit vandaag de twee wielen er uit gehaald , die brengen we morgen weg voor roestvrij stalen spaken en gelijk een set nieuwe banden erop.
Even vloeken hier in de kerk : er gaan geen noppen banden op , aangezien we haast alleen maar op asfalt rijden, waarom dan een big.......tsja hij is gewoon mooi ik vind het een soort oermotor.
Als de wielen weer binnen zijn en weer onder de motor zitten zal ik eens een foto proberen te plaatsen .
In de komende winter gaan we nadenken over de kleur,denk er nu over om het frame grijs te laten powder coaten en de rest gaan we over dubben de hele zomer,misschien hier op het forum nog leuke voorstellen over kleuren?
Wat me wel opviel bij zowel de big 650 als de 800 nergens een oliedruk lampje of een olie drukmeter wel de peilstok maar toch........
Edwin
Contacteer:

Assumption is the mother of all fuck ups
Leo

bert55 schreef:....misschien hier op het forum nog leuke voorstellen over kleuren?....
Voorstel 1
Afbeelding
de antrapper

8) Halo Bert,
ook namens mij welkom op dit forum, ik heb inmiddels wel geen Big meer , maar wordt hier nog wel
tijdelijk geduld , zolang ik me gedraag :D
Deze zomer komen vast ook wel straattripjes voorbij waar de Biggen op los gelaten kunnen worden,
dus tot gauw

HansD

ps ik heb hier nog een 19X 3.15 velg liggen van een Tiger, 36 spaaks, voor ombouw als bovenstaand
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki

Bedankt meneer de politieagent!

Voor het niet geven van een boete voor te hard rijden, te vlot inhalen [over een verhoogde middenberm] en het afsnijden van een stoplicht door de berm.
De aardige man vond wel dat mijn gedrag motorrijders zoals hij een slechte naam gaf, op de vraag waarom ik zo reed kon ik alleen maar met een grote grijns toegeven dat ik even een stoute jonge was geweest :lol:
Om dat ik me voor de rest netjes had gereden wenste hij me een goede avond :D

Echt mazzel gehad 8) 8) 8)
de antrapper

zappa.suzuki schreef:

wij ook, ander moesten we zeker weer met de pet rond :mrgreen:
futurist

zonder geluk vaart niemand wel.
ik ben vorig jaar ook zo'n flik tegen gekomen en mocht mijn rijbewijs houden.........................na € 200 af tikken
futurist
PS gelukkig zijn er nog zulke kerels
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Hey Zappa, Je hebt wel een beetje mazzel gehad. Diender was gelukkig ook gewoon een mens.
Je woont in de binnenlanden, dacht dat ze daar nog met paard en wagen reden :wink: , of had je deze achter je aan....
8k9eww.jpg
8k9eww.jpg (83.97 KiB) 3637 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Ouwe Reus

Deze zal het niet geweest zijn :lol:
Scootmobiel_gr.jpg
Scootmobiel_gr.jpg (35.15 KiB) 3633 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
frankn

Ouwe Reus schreef:Deze zal het niet geweest zijn :lol:
Scootmobiel_gr.jpg
Briljant, dat zwaailicht! :D :D :D
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
de antrapper

8) Even een toeristische tip :D

30 maart motormarkt in Hardenveld

http://www.motormarkthardenberg.nl/arti ... markt.html
zappa.suzuki

de antrapper schreef:
zappa.suzuki schreef:

wij ook, ander moesten we zeker weer met de pet rond :mrgreen:
Das was idd erg aardig van jullie! :wink: 8)

@ ouwe reus, was een klein blauw autotje met 1 kerel er in, daarom dacht ik ook niet dat t politie was toen t op viel dat ie vlot met me meereed :oops:
Edwin
Contacteer:

Zomaar wat oude lijken! hahaha :wink:

http://dl.dropbox.com/u/39454776/File0987.MPG

Vandaag achterblokken vervangen die ik gescoord heb via marktplaats. Echter jammer dat één van de blokken in spiegelbeeld gemaakt is.
2013-03-23 17.17.03.jpg
2013-03-23 17.17.03.jpg (109.42 KiB) 3594 keer bekeken
Links de oude en juiste
Assumption is the mother of all fuck ups
celsa
Contacteer:

Edwin schreef:Zomaar wat oude lijken! hahaha :wink:

http://dl.dropbox.com/u/39454776/File0987.MPG

Vandaag achterblokken vervangen die ik gescoord heb via marktplaats. Echter jammer dat één van de blokken in spiegelbeeld gemaakt is.
2013-03-23 17.17.03.jpg
Links de oude en juiste
euhhh, zie ik het niet goed of ???
je het toch altijd een linkse en een rechtse nodig :?
Plaats reactie