Goed lopende blauwe DR800 uit 1994 met 51222 km.
Gaat weg ivm blijvende rugklachten Zelfs de beemer gaat de deur uit 1150gs, mocht je interesse hebben )
Prima BIG zonder poespas. Is wat verhoogd door andere achterveer. Was door de vorige eigenaar gedaan, dus weet er verder niet te veel van.
Stuurt lekker in ieder geval
Mei vorig jaar beurtje gehad met olie, filtertjes, bougies etc vernieuwd. Daarna maar weinig gereden. In verwarmde garage gestaan.
Remmerij voor zou even nagekeken moeten worden. Remt wel, maar een stoppie zit er niet echt in (mocht je dat willen). E.e.a. even schoonmaken en
remolie vernieuwen lost 't wellicht op, maar ik heb er simpelweg de tijd en zin niet meer voor. Ik hou m'n ogen open voor een nieuwe remklauw, dus
wellicht dat het binnenkort al is opgelost.
Verder geen bijzonderheden, goede gebruikte fiets. Banden ok.
Uitgeprint werkplaatshandboek (in map) krijg je erbij.
Vrpr 1250
Ik heb nog een zooitje detail foto's. Mail maar even als je die wilt hebben.
Groet!
Te koop: DR 800 '94 (VERKOCHT!!!)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Oei......dan moet de pijn behoorlijk hevig zijn als je besloten hebt om afscheid te nemen van alle fietsenDweezy schreef:Bigje en beemer gaan de deur uit
Doe ook eens wat vertellen / laten zien over de beemer.
Voor hetzelfde geld leest hier net iemand mee die er net zo een zoekt.
Hoi,
Ik heb me zonet geregistreerd op het Noppenforum.
Ik volg dit forum wel al een tijdje.
Ik ben wel geinteresseerd in de DR800 big.
Ik rijd nu met een DR650 met kickstarter,
en ik begin last te krijgen door een eerdere knieblessure.
Ik stuur je een PM
Groetjes
Ilja
Ik heb me zonet geregistreerd op het Noppenforum.
Ik volg dit forum wel al een tijdje.
Ik ben wel geinteresseerd in de DR800 big.
Ik rijd nu met een DR650 met kickstarter,
en ik begin last te krijgen door een eerdere knieblessure.
Ik stuur je een PM
Groetjes
Ilja
DR650R 1994
!!!!VERKOCHT!!!! (aan bovenstaande )
De BMW, sja...mooi ding!
Uit 2002, kleur mandarin (Geel) met 33000 op de teller.
Paar fraaie opties als MRA verstelbaar windscherm, 3x BMW koffer, LASER dreunpijp, iphone holder.
Onderhoud bekend vanaf geboorte. Nette staat, 100% in orde.
Vrpr 6000
Als 't zonnetje gaat schijnen gooien ik 'm op de bekende advertentie sites, dus zal 'm dan wel linken voor 't geval iemand denk...goh...da's wel wat voor mij als pekelfiets naast de DR
De BMW, sja...mooi ding!
Uit 2002, kleur mandarin (Geel) met 33000 op de teller.
Paar fraaie opties als MRA verstelbaar windscherm, 3x BMW koffer, LASER dreunpijp, iphone holder.
Onderhoud bekend vanaf geboorte. Nette staat, 100% in orde.
Vrpr 6000
Als 't zonnetje gaat schijnen gooien ik 'm op de bekende advertentie sites, dus zal 'm dan wel linken voor 't geval iemand denk...goh...da's wel wat voor mij als pekelfiets naast de DR
Welkom in de club ILLY !Dweezy schreef:!!!!VERKOCHT!!!! (aan bovenstaande
en Dweezy ,helaas dat hij eruit moest maar ik heb het gevoel dat i bij een goed baasje terecht is gekomen.
En de Beemer gaat ook wel lukken als de zonnestralen zich weer laten zien.
Hoi,
Ondertussen al enkele maanden eigenaar van deze DR 800
Fantastisch ding, lekker hoog en verrassend zuinig.
Ik heb er wel al enkele dingetjes aan moeten doen:
Olie + filter
ander stuur en gewichtjes (70 €) 't was geen zicht
De achterveer zat speling op: gedemonteerd en een nieuwe bus laten draaien (gratis bij kameraad)
Zadel overtrokken: een lapje imitatieleder bij de plaatselijke stoffenwinkel (15€)
Remmerij nagezien
Andere stofkappen
asl eerste nog te doen: slappe voorvering
Maar nu heb ik een probleem.
De startmotor zit vast.
Als ik start draait deze niet meer rond;, en de kabels worden warm tot aan de accu.
Ik moet nog demonteren, maar is deze startmotor gemakkelijk te verkrijgen?
Of te reviseren?
Zijn er andere motoren die dezelfde gebruiken?
Alvast dank.
Binnenkort post ik wel wat fotookes.
Illy
Ondertussen al enkele maanden eigenaar van deze DR 800
Fantastisch ding, lekker hoog en verrassend zuinig.
Ik heb er wel al enkele dingetjes aan moeten doen:
Olie + filter
ander stuur en gewichtjes (70 €) 't was geen zicht
De achterveer zat speling op: gedemonteerd en een nieuwe bus laten draaien (gratis bij kameraad)
Zadel overtrokken: een lapje imitatieleder bij de plaatselijke stoffenwinkel (15€)
Remmerij nagezien
Andere stofkappen
asl eerste nog te doen: slappe voorvering
Maar nu heb ik een probleem.
De startmotor zit vast.
Als ik start draait deze niet meer rond;, en de kabels worden warm tot aan de accu.
Ik moet nog demonteren, maar is deze startmotor gemakkelijk te verkrijgen?
Of te reviseren?
Zijn er andere motoren die dezelfde gebruiken?
Alvast dank.
Binnenkort post ik wel wat fotookes.
Illy
DR650R 1994
Decompressieklep gecontroleerd?
Startmotor is redelijk makkelijk te verwijderen. Uitlaat er af en dan zijn het twee boutjes die je los moet draaien (+ degene van- en naar het startrelais).
Als je hem in de versnelling zet (4e of 5e) hoor je de zuiger dan wel ronddraaien?
Startmotor is redelijk makkelijk te verwijderen. Uitlaat er af en dan zijn het twee boutjes die je los moet draaien (+ degene van- en naar het startrelais).
Als je hem in de versnelling zet (4e of 5e) hoor je de zuiger dan wel ronddraaien?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Haal eerst je linker carter helft er eens af, en kijk dan of te startmotor rond wil, als daar de vulringen aan weerszijde bij de bovenste ovebrengingstandwiel verkeerd zitten loopt je startmotor ook vast.
Als je zeker weet dat de boel daar goed zit en de boel is weer dicht en hij wil nog niet rond een bougie er uit en kijken of je de zuiger wel rond krijgt als je hem in een versnelling zet en vooruit duwt, lukt dat ook dan maar eens de startmotor los halen, daar hoeft de uitlaat niet voor los, de bouten los en de kabel op de startmotor los en voorzichtig de achterkant omhoog tillen.
Als je zeker weet dat de boel daar goed zit en de boel is weer dicht en hij wil nog niet rond een bougie er uit en kijken of je de zuiger wel rond krijgt als je hem in een versnelling zet en vooruit duwt, lukt dat ook dan maar eens de startmotor los halen, daar hoeft de uitlaat niet voor los, de bouten los en de kabel op de startmotor los en voorzichtig de achterkant omhoog tillen.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dit was bij mij ook het probleem na revisie. Maar volgens mij kan het niet dat die vulringen opeens op de verkeerde plek gaan zitten, toch?zappa.suzuki schreef:Haal eerst je linker carter helft er eens af, en kijk dan of te startmotor rond wil, als daar de vulringen aan weerszijde bij de bovenste ovebrengingstandwiel verkeerd zitten loopt je startmotor ook vast.
Als je zeker weet dat de boel daar goed zit en de boel is weer dicht en hij wil nog niet rond een bougie er uit en kijken of je de zuiger wel rond krijgt als je hem in een versnelling zet en vooruit duwt, lukt dat ook dan maar eens de startmotor los halen, daar hoeft de uitlaat niet voor los, de bouten los en de kabel op de startmotor los en voorzichtig de achterkant omhoog tillen.
Bij mij moet ik de uitlaat er af halen omdat ik anders niet bij de bouten waar de startmotor mee vast zit kan komen...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Als je één van de 2 vulringen op een van de 2 andere assen zet (zoals ik per ongeluk ook gedaan heb een keer) dan kan ik je verzekeren dat de startmotor niet meer rondgaat. Soms doe je dingen waarvan je achteraf denkt....waarom??
Grz Edwin
Grz Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Thoran schreef:zappa.suzuki schreef:
Dit was bij mij ook het probleem na revisie. Maar volgens mij kan het niet dat die vulringen opeens op de verkeerde plek gaan zitten, toch?
Bij mij moet ik de uitlaat er af halen omdat ik anders niet bij de bouten waar de startmotor mee vast zit kan komen...
die ringen komen niet ineens op de verkeerde plek nee
en ik krijg ze wel los, maar is wel wat geklooi
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997