Remklauw DR800 '94 (voor)

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Dweezy
Berichten: 11
Lid geworden op: za sep 24, 2011 16:11

Ola,

iemand toevallig nog een goede remklauw liggen voor een DR800? Mijne komt uit '94, maar volgens mij is vanaf '91 niets meer
veranderd aan de remmerij (correct me if i'm wrong).

Huidige klauw is denk ik niet meer op te waarderen, maar heb er de kennis/tijd/zin ook niet echt voor om het goed te beoordelen.
Wellicht met een revisie setje en nieuwe remolie...

Liefst dus een goede klauw zodat de bike weer meteen 100% is.

De hele motor staat ook de koop, dus wellicht heb je nog een remklauw waar je aan gehecht bent, dan koop je er toch gewoon een motor bij? ;)

Bedankt!!

Groet,

Tom
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Denk dat Zappa wel bij je op de lijn komt :lol:.

En anders heeft HESSLER RALLYE TEAM altijd wel wat gebruikt spul op voorraad (2 stuks op dít moment). Er is wel wat verschil in de remklauwen. Bij de latere uitvoeringen van de SR43 staat er TOKICO aan de buitenzijde, maar of dit slechts uiterlijk vertoon is, weet ik niet.

Eventueel kan je ook ff zoeken op Ebay. Staan er ook een paar te koop. Maar de verzendkosten van het HRT zijn heel redelijk, iets wat je van sommige Ebay'ers niet kan zeggen.

Post eventueel een foto van die remklauw op het BIG forum. Kunnen de wijze mannen er een oordeel over vormen. Een BIG gaat immers niet zomaar kapot 8) .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:zwaaien:

Hoi, geen idee of ik er nog 1 heb, zal morgen ff kijken als ik thuis ben.

Maar de voorden is nooit best geweest, stale remleiding helpt en vooral wat vet op de remhendel waar hij de master cilinder raakt, dat helpt echt.
Maar op een droge weg met een goede band zal je hem dan nog niet aan het blokkeren krijgen.

Het laaste model klauw, de tokico remt echt een stuk beter maar weet niet of de te hevel/master kloneer ook anders is.

Sterkte me je rug!
Brutale vraag, heb je last van je onder of Hove rug, ben je daarvoor onder behandeling en zo ja wat zegt men daar of een evt andere houding die je rug kan ontlasten?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dweezy
Berichten: 11
Lid geworden op: za sep 24, 2011 16:11

Oproep niet meer benodigd! Dr is verkocht.

Bovenrug of meer het onderste deel van m'n schouder en dan vooral rechts. Op de dr minder last als op de BMW, daar is t na 10min rijden al feest.

Halfjaar Cesar therapie gehad, maar niets geholpen wat motorrijden betreft.

Andere motoren (meer voorover zittend) nooit last gehad.

Naar t schijnt is het een spier die wat gespannen is in die positie en die door mindere doorbloeding steeds meer gaat irriteren
Dweezy
Berichten: 11
Lid geworden op: za sep 24, 2011 16:11

Kleine oefeningetjes op de motor worden aangeraden, maar in de praktijk werkt dat gewoon niet (schouders draaien etc).

Zelf ook problemen in die richting?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Mn rug is redelijk maar ben redelijk goed in het vinden van de goede houding van mensen op een trapfiets :wink:

Mischien had een lager en rechter stuur voor een meer voorover zit en minder rugklachten geleid, maar dat maakt nu niet meer uit, gecondoleerd met de verkoop van je Big :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie