Schakelmoment crf450

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

Hallo,

Ik heb de laatste tijd eens beter gelet op het moment waarop men de moderne 4 takt motoren schakeld. Ik zie in de buurt veel mensen die vooral hun 250f's maar ook 450f's pas opschakelen als de toerenbegrenzer ingrijpt. Nu ben ik de laatste tijd eens met mijn eigen crf 450 van 2004 aan het proberen geweest. Bij deze motor grijpt gevoelsmatig de toerenbegrenzer pas laat in(vermogen lijkt vlak voor ingrijpen in te zakken). je moet hem gevoelsmatig echt lang door laten lopen. ik heb namelijk het gevoel dat wanneer ik wat eerder schakel veel meer meters maak. Mijn conclusie: bij mijn motor heeft het geen zin om hem door te laten lopen tot de begrenzen. Is dit juist of is er iets mis met de afstelling ofzo?

modificaties:
acra uitlaatsysteem
hotcams nokkenas

Alvast bedankt

Groeten Arjen
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Nee hoor niks mis mee, als je het goed wil doen zou je net voordat de toerenbegrenzer ingrijpt moeten schakelen.Zodat je continu in het gebied zit met je meeste koppel in de vermogens kromme.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

bedankt voor je reactie.
Oke best, dit heeft dus bij 450f's geen zin. ik zat te denken dat ie misschien wat arm loopt bij hoge toerentallen, waardoor hij misschien niet goed doorloopt ofzo. (Niet dat ie niet goed trekt ofzo hoor).

stationair 48
main jet 170


Groeten Arjen
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

heel hoog in de toeren neemt het vermogen juist weer af volgens het vermogenskromme
.ik denk ook dat als het de bedoeling zou zijn om in dat toeren gebied te gaan rijden , de begrenzer beter later zou ingrijpen.

jouw eerder genoemde theorie komt overeen met de mijne , eerder schakelen is meer meters maken ( en natuurlijk later remmen is langer snel gaan)
4 strokes only !!
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

ligt ook een beetje aan de je nokkenas
als je een bijv hotcam stage 3 gemonteerd hebt zal je powerband hoger liggen als bij een oem nokkenas
dus zal je hoger in toeren moeten rijden
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie