motor loopt niet stationair.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
luc-hendriks

hallo
ik heb sinds kort een 250cc 4 takt crossmotor.
nu is het probleem dat als de shoke erop staat hij goed stationair loopt.
naarmate hij warm word zet ik de shoke eraf maar moet ik gas blijven geven anders valt hij uit.
ik heb al aan de stelschroef gedraait maar dat heeft geen zin. wat nu?
is dit ook de reden dat de motor ploft als ik stop met gasgeven op de langen baan?
zou het helpen als ik de gasnaald iets omhoog zet?
ik heb graag zo snel mogelijk reactie.
vrg luc hendriks
thumper

Verstopte stationair sproeier ?
Of stationair mengsel bij stellen ?
luc-hendriks

Ga ik morgen naar kijken
frans

Positie van de gasnaald heeft niets met het stationair draaien van doen.
Als de plof die jij bedoeld een plof in de uitlaat is (knallen ahw met het gas dicht) is dat vaak een lek in de uitlaat. Dat kan ook een scheurtje zijn wat je met moeite ontdekt, bijvoorbeeld parallel aan een lasnaad of zo. Nauwkeurig onderzoeken dus!

gr v Frans
luc-hendriks

Maar omdat ie niet stationair loopt ploft ie toch ook wamt Ls ik heel iets gas hoe heb ik nergens last van
folie

Een lekke uitlaat veroorzaakt inderdaad ook ploffen, maar waarschijnlijk is de oorzaak inderdaad dezelfde als van je stationairprobleem. Ik gok een verstopte stationairsproeier. Komt erg veel voor, vooral met de benzine van tegenwoordig. Als ie daarmee een tijdje stilstaat krijg je een soort vernislaag in je vlotterkamer en ook in je stationairsproeier. Ik laat 'm altijd een nachtje in de kwastenreiniger liggen voordat ik begin te peuteren.
luc-hendriks

De vlotterkamer was schoon maar de mengselschroef was weg dus daar ligt het probleem. K heb het nu een beetje beur opgelost maar het werkt
folie

Tja, daarvan gaat ie ook een beetje arm stationair lopen..
Plaats reactie