nieuw op dit forum

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
dhc6

Hallo,

Augustus vorig jaar kreeg ik een aantal kratten wat uit eindelijk een 1988 Dr 750 is geworden. Al het plastic voor de eendebek was weg, de bevestiging van de neus was van het frame geslepen. Na wat zoeken op het web een nieuw frontje van een 350 gevonden (inclusief tellers) en na een paar maanden werken is het een mooie "andere" BIG geworden. De fairing boven de tank is nog deels metaal maar dat wordt glasvezel versterkt epoxy. Heb veel gehad aan de goeie tips op dit forum. Adressen zoals Hessler en CMS NL plus alle tips hebben me erg geholpen.
Dankzij IKEA (Hyllis stellingen) een poeder coat oven gebouwd die met 2 spiralen en thermostaten uit 2 oude ovens prima werkt en de 800 liter op 220 graden krijgt. Een zandstraal cabine en "poedercoat for all" maken het opknappen een plezier. Mocht iemand interesse hebben om ook een oven te bouwen, geef maar even een berichtje.

Ik heb een zware kofferdrager over die tegen verzend kosten beschikbaar is. Tevens ben ik op zoek naar een blok van een 350, mocht iemand een adresje weten, graag.

Groeten vanaf mn werk op Borneo Indonesie

Tenere 600 1991
Dr 125 1999
Dr 750 1988
Dr 350 project
Bijlagen
IMG_1155.jpg
IMG_1155.jpg (144.92 KiB) 4254 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
kantelaar

Hallo en welkom hier :zwaaien:

Borneo , das een eindje toeren zeg :mrgreen:
Zandprutser 1e klas.
dhc6

De reis heen en terug is 2 dagen. Hier rond te toeren moet prachtig zijn maar daar kom ik niet aan toe. 8)
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
DR-Big
Contacteer:

Welkom hier. Altijd mooi als een verloren gewaande big weer in het land der levenden verkeert.

Mooie achterkant trouwens. Waar komt die vandaan? Hessler? Staat die big in Borneo of zit je daar alleen maar voor je werk?

Heb je nog wat foto's van de bouw, vinden we altijd leuk :-)

OJ
dhc6

De Big staat thuis in Frankrijk. Achterkantje is Acerbis via Hessler, met een klein licht subframe voor de knippers. Hessler verkoopt het lichtje en je koopt er het scherm bij dat ik pas heb gemaakt want het origineel was verprutst. Buddy is wat ingekort want de passagier steps waren ook weg. De kabelboom moeten inkorten want die was te stug om met de stuurbewegingen mee te gaan en is daar trouwens ook niet voor gemaakt. Een contactslot van DR650 was simpel aan te passen (1 draad door solderen) en had een kortere kabel. Komende thuis periode de carburateurs reviseren want het loopt nog niet echt lekker (heeft 8 jaar stil gestaan) en alle rubbertjes zijn poreus. Er komt nog een valbeugel (Hessler) op want heb het meeste werk gehad aan de tanks die vol met meuk zaten. Sticker set in de goede kleuren is onderweg. De voorpijp is door en door roest dus daar komt een mooie chroom pijp op. Blok heeft rond de 40000 gedraaid, kettingen en koppeling zijn goed, compressie prima, geen rook of rare geluiden. Als iemand delen van de oude teller en toerenteller kan gebruiken laat het me dan weten.

Fotoos, het zijn er nogal wat: zal mn zoon vragen ze op het web te zetten. Zal de link later vermelden.
dhc6

Ouwe Reus

Van een paar kratten onderdelen heb je weer een fraaie BIG gemaakt. Neusje komt volgens mij ook uit de Suz-fabriek, dus da's wel ok :) .
Bijzonder dat je de oorspronkelijke kleurstelling hebt geprobeerd ter herstellen. Is toch wel erg mooi dat wit/oranje. Bijna zonde om er nu nog mee de blubber in te duiken. Maar gezien de versteviging op de voorvork verwacht ik dat je 'm niet alleen op de weg wil gebruiken :wink:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist

hey welkom, knap stukje werk met gevoel voor detail, mooi gedaan, leuk verandert maar wel de ziel van de Big gerespecteerd.
dat poedercoat voor home mag je nog wel eens iets gedetaileerder uit leggen........
Frankrijk........? de kans dat we je in levende lijve zullen zien is klein dan of............................je moet ons een tentje in je voortuin laten op zetten en ons een dag of 2 met leuke lokale paadjes verwennen die er bij jou in de regio zeker zullen zijn. Dr clubhuis zeg maar, wij zijn allemaal braaf, een beetje gek van de DR Bigen best leuk gezelschap die je aan je kennissen kan voorstellen, vooral die kennissen waar je een hekel aan hebt.....................
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6

Dank voor je reactie. Had wel veel mazzel dat nieuwe neusje van die 350 te scoren voor 90 Eurootjes.

Hier in de buurt (de Auvergne) kun je uren rond dwalen on en off road, kom wel eens wilde zwijnen tegen die je dan aankijken alsof ze vragen of je hier ook woont. Prachtige omgeving waar buiten het jacht seizoen alles kan. Wbt powdercoaten, zal er een topic van maken maar kan wel wat duren want ik moet toch ook 6 dagen per week mn werk doen. Tentje? Kan altijd, plek zat als mn achtertuin is hersteld van de oefen rondjes die mn zoons daar hebben gedaan. Heb trouwens plek zat om comfortabel je slaapzak neer te leggen. Werk 5 weken op en 5 af dus een beetje plannen is wel nodig. Maar, wees welkom.
futurist

hey mannen hedde da gelezen we goan 2 X naar Frankrijk, tijd voor een taalcursus
tanx, aardig aangeboden maar 5 weken blijven vinde we een beetje te lang
maar voor een weekendje kunnen we je d'r wel eens aan houden, post even je pension kosten.............
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6

Als jullie nou voor een bels biertje zorgen dan zorg ik wel voor de rest. Dat goot water wat ze "de la biere" noemen mag je voor mij door "le toilet" spoelen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wbt planning: moet natuurlijk wel thuis zijn als jullie willen en kunnen komen. Week 2,3 en 4 van Juni, en week 3 en 4 in Augustus ben ik thuis.

Woon 300 km zuid van Parijs, 80 km van Clermond Ferrand, 25 km van Vichy, 230 km van Geneve om je een idee te geven.

Kan wel erg plezant worden als er ineens allemaal Biggen door de provincie knallen.

Groeten
dhc6

Bayonne is een best end rijden bij mij vandaan.
futurist

Bayonne???
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Edwin
Contacteer:

Nee, dat was een grapje van mij, maar net dat ik Bayonne had geroepen in mijn reactie, zei dhc6 waar hij in Frankrijk verbleef...en vervolgens heb ik mijn reactie maar weer weggehaald. Alleen reageerde dhc6 weer op mijn reeds verwijderde reactie....en toen las Futurist weer Bayonne....

snap ie het nog?
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Welkom!

mooie fiets geworden!

En ritje in rankrijk klinkt goed :wink:
Werkse daar :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
celsa
Contacteer:

Ikke gaa nen BIG kopen denk :? :roll: :mrgreen:
DR-Big
Contacteer:

Auvergne, das hier ergens.
Leo

DR-Big schreef:Auvergne, das hier ergens.
Dan zijn we begin juni "aardig" in de buurt niet ?
:wink:
DR-Big
Contacteer:

Zoiets dacht ik ook...
dhc6

Jullie kaart kennis klopt. Geef maar een gil als jullie zover zijn. De topic voor poeder coaten komt eraan.

Groeten vanaf een erg regenachtig Borneo.
dhc6

Als jullie dan wat te poedercoaten hebben doen we dat dan gelijk, neem dan wel je zakje verf mee.
futurist

ik heb dat zakje verf altijd bij, jammer dat het altijd dezelfde kleur is
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie