YZ426

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sjefke

Hoi, ik ven er over aan het denken om mijn XR600R uit '91 in te ruilen tegen een YZ426 uit 2001, ik vindt ze er prachtig uitzien.
Wat is het vermogen van zo'n 426, hoeveel cc hebben ze ?? en is hij
in het vegelijk met een XR600R pittiger of trager ??
betrouwbaarder of juist niet ??

Iemand hier ervaringen mee of meningen over ????
Gast

Wat betrouwbaarheid betreft, ik denk dat er op dit vlak maar weing boven de XR(400of 600) uitkomen. Ik heb 3 jaar een xr400 gehad en alles meegereden zonder een probleem. Vervolgens twee jaar een WR 400 gehad. Ook probleemloos, het vermogen komt bij hogere toeren vrij in combinatie met weinig koppel. Ik heb begrepen dat dit bij een 426 wel beter is.
Een kennis van mij had een 2001 en moest na 3 maand al een versnellings bak reviseren, schijnt nogal eens voor te komen bij de 426. Een andere kennis rijdt op een WR426 en kon na de rit in Geesteren ook de bak nakijken. Volgens de monteur moest je er op rekenen dat dit bijna jaarlijks kon voorkomen! Schijnt een Yamaha kwaal te zijn?. Ik moet zeggen dat ik op de WR 400 alle ritten en trainingen (ook een paar cubcrossen) gedaan heb en er mankeerde niets aan. Tenminste, ik heb van de koper niets meer vernomen dus zal wel goed zijn.
De YZ is pittiger, stuurt beter en is handelbaarder.
ex-WR400 rijder, tegenwoordig rijdend op een Husaberg FX470
john b

mijn 426 bevalt me uitstekend lekker licht in vht een xr koppel en vermogen bevallen ook goed en met de bak geen enkel probleem :wink:
doe wat je niet laten kunt
Wopke

:!:
Rij dus ook YZ426F Enduro zoals je hiernaast ziet....
Mijn motor rijdt perfect, beresterk...
Wel kwalen bekend....:
YZ426 van 2000 hadden problemen met Koppelingshuis.
YZ426 van 2001 lijken problemen te hebben met de bak, met name als je een omgebouwde YZ hebt, de WR426's zijn minder problemen bekend voor zover ik weet.
Die van mij heeft problem gehad dat ie uit de 5e versnelling sprong, 3 tandwielen vv, enige maanden later zelfde probleem weer... nu ook de 1e schakelvork vv(krom en ingesleten), en weer stuk of 4,5 tandwielen, is nu al weer enige maanden perfect...
Voorvork keringen lekkage, mijn tweede keer in een jaar, maar daar hebben meer motoren last van...
Balhoofdlagers dienen nu ook vv te worden, maar ook dat is algemeen probleem.

Een XR kan wel als betrouwbaar te boek staan, ik heb al verschillende motormaten flink diep in de buidel zien tasten om een XR600 weer goed te krijgen na een warm-/ vast- loper. De XR400 heeft wel een hele goede reputatie.

KTM 520EXC is toch ook betrouwbaar volgens mij, dat is ook een goeie enduro machine...

Succes,

Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
Plaats reactie